צפו במחאה של דריהן באליפות ישראל

לאחר שהקורונה שיבשה לגמרי את לוח השנה הספורטיבי ודחתה את האולימפיאדה, מחר (שלישי) יתחדש המאבק בין הגולשות קטי ספיצ'קוב ונוי דריהן על הכרטיס הבודד לאולימפיאדת טוקיו, עם פתיחתה של אליפות אירופה שתיערך בפורטוגל.
כזכור, קטי ספיצ'קוב ושחר צוברי היו אלו שהוכרזו בתור הנציגים למשחקים האולימפיים, אבל המצב הוביל את האיגוד לפתוח מחדש את ההתמודדות. אז איך זה יעבוד? הגולשים שומרים על הניקוד שצברו עד כה, אך באליפות הנוכחית הניקוד יהיה גבוה מהרגיל, כך שהכל פתוח.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: JESUS RENEDOSAILING ENERGYWORLD SAILING)
אצל הנשים, ספיצ'קוב מובילה עם 68 נקודות והיא מקדימה את נוי דריהן עם 33 נקודות. זכייה באליפות אירופה תעניק למנצחת 84 נקודות, המקום שני יסתפק ב-70 נקודות, השלישי 56 נקודות, הרביעי 42 נקודות והחמישי 28 נקודות.
היריבות של ספיצ'קוב ודריהן במים הגיעה לשיאה באליפות העולם בשנה שעברה, כשהאחרונה טענה כי יריבתה הפריעה לה בזינוק בשיוט המדליות וגרמה לה לאבד את מדליית הזהב. דריהן סיימה לבסוף שלישית ונקבע כי ספיצ'קוב תייצג את המדינה בטוקיו.
הסיפור הזה התרחש על רקע הרומן האסור בין ספיצ'קוב למאמן נבחרת השנים דאז, פייר לוקווה, מה שגרם לסערה גדולה ולסכסוך גדול בין הגולשות. התקרית הזכורה ביותר הייתה באליפות ישראל בה ספיצ'קוב זכתה ודריהן ירדה במחאה מהפודיום לאחר טקס הענקת המדליות.
2 צפייה בגלריה
נוי דריהן
נוי דריהן
נוי דריהן
(צילום: Caitlin Baxte@baxter.films)
הסיפור הרבה יותר מסובך אצל הגברים. בעוד אצל הנשים נדע בעוד שבוע מי תיסע לאולימפיאדה, זהות הנציג תוכרע בשתי אליפויות, גם בנוכחית וגם בזו שתיערך בשנה הבאה. מי שמוביל הוא כאמור המדליסט האולימפי שחר צוברי, שלזכותו 21 נקודות. תום ראובני שני עם 1-, יואב כהן עם 11-, אופק אלימלך עם 13- נקודות ויואב עומר עם 16-.
אך כאן, הניקוד יהיה פחות גבוה בכל תחרות, כאשר מדליית זהב באליפות אירופה שווה 48 נקודות, מדליית כסף 40 נקודות ומדליית ארד 32 נקודות. רק בסיטואציה אחת צוברי יכול לסגור את הסיפור כבר עכשיו - ניקוד גבוה שלו וניקוד נמוך במיוחד של חבריו לנבחרת.
מאמן הנבחרת גור שטיינברג אמר: "כל הנבחרת בכושר טוב, אחרי הכנה מלאה שהתבססה עקב הקורונה על אימונים ותחרויות בארץ. בשבועיים בפורטוגל באתר התחרות התאמנו עם הזרים והיכולות נראו מעודדות".
"המטרה שהוגדרה לספורטאים היא לסיים בשישייה הראשונה. הצלחה כנבחרת תהיה לחזור עם מדליה. דירוגים במקומות 12-7 ייחשבו כהחמצה. מתחת לזה יהיה כישלון. אני עומד במאה אחוז מאחורי ההחלטה להמשיך את המבחנים לאולימפיאדה. משוכנע שהמועמד שיזכה בכרטיס לטוקיו יהיה חזק יותר ועם סיכויי הצלחה טובים יותר במשחקים האולימפיים", הוסיף שטיינברג.