בשבוע שעבר מדינה ספיריט ניצח בקנטאקי דרבי, מרוץ הסוסים החשוב ביותר בעולם, ויש שיגידו "המרוץ החשוב ביותר בעולם". אבל הניצחון שלו נמצא בסכנה אמיתית לאחר שהוא נכשל בבדיקת סמים.
כן, מה שאתם שומעים, חומרים אסורים נמצאו בגופו של הסוס, מה שגרם להשעייתו המיידית של המאמן האגדי וחבר היכל התהילה בוב באפרט.
4 צפייה בגלריה
מדינה ספיריט
מדינה ספיריט
כרגע ההניצחון עדיין שלו. מדינה ספיריט
(צילום: getty images)
4 צפייה בגלריה
בוב באפרט
בוב באפרט
בוב באפרט
(צילום: רויטרס)
באפרט עצמו דחה את כל הטענות והבטיח על שקיפות מלאה מול אנשי קנטאקי דרבי במהלך חקירת המקרה. בסוף השבוע הוא קיבל הודעה שנמצאו כמויות חריגות של סטרואידים מסוג בטאמתאזון, חומר המשמש לעיתים לטיפול בכאבים ודלקות אצל סוסים.
נכון לעכשיו הניצחון של מדינה ספיריט עדיין תקף. "כדי להבהיר, אם הממצאים יוכחו כנכונים, התוצאות של מדינה ספיריט בקנטאקי דרבי יבוטלו ומנדאלון (הסוס שסיים במקום השני) יוכרז כמנצח", כך נטען בהצהרה ששיחררו ראשי התחרות היוקרתית.
עוד נכתב כי כישלון בציות לחוקים ולפרוטוקולים הנוגעים לתרופות מסכן את הסוסים כמו גם את הרוכבים, את היושר של הענף ואת המוניטין של התחרות.
"לא נסבול זאת", נכתב בהצהרה. "עקב האישומים הקשים, אנו נאלצים להודיע על השעייתו המיידית של המאמן בוב באפרט ולאסור עליו להכניס סוסים למתחם".
4 צפייה בגלריה
מדינה ספיריט
מדינה ספיריט
יותר מכפול מהכמות המותרת
(צילום: AFP)
עו"ד של באפרט מסר בתגובה: "אני מתכוון להיות שקוף לחלוטין במהלך החקירה כדי לקבוע איך דבר כזה קרה. אנו נקבל חלק מהדגימה שפוענחה ובדיקת ה-DNA שבוצעה. זה יהיה הצעד הראשון בתהליך".
בשבת מדינה ספיריט אמור לרוץ בתחרות בפריקנס, כאשר טרם יצאה הודעה מצד המארגנים לגביו. אם יושעה, הוא יחמיץ את הסיכוי לזכות בטריפל-קראון, כינוי לזכייה בשלוש התחרויות היוקרתיות ביותר בענף הרכיבה.
4 צפייה בגלריה
בוב באפרט עם הגביע לאחר הזכייה
בוב באפרט עם הגביע לאחר הזכייה
"נערוך חקירה משלנו". בוב באפרט עם הגביע לאחר הזכייה
(צילום: getty images)
"קיבלתי את המכה הקשה ביותר בענף עבור משהו שכלל לא עשיתי", הגיב באפרט לאחר שמדינה ספירט נכשל בבדיקה. "זה פשוט חוסר צדק כלפי הסוס. אני לא יודע מה קורה עכשיו בענף, אבל יש כאן אי צדק. אני לא מרגיש מבוכה, אני מרגיש שעשו כאן טעות. אנחנו הולכים לערוך חקירה משלנו. אנו הולכים להיות שקופים עם ועדת המרוצים, כמו שתמיד היינו".
"הוא סוס נהדר. זה לא מגיע לו. הוא נתן מרוץ מדהים", הוסיף באפרט המתוסכל.
אגב, הסוס היחיד שנפסל לאחר שזכה בקנטאקי דרבי הוא דאנסרס אימג' ב-1968. מדינה ספיריט הוא הסוס החמישי שנכשל בשנה האחרונה בבדיקה למציאת חומרים אסורים. על פי האישומים שקיבל באפרט, נמצאו 21 פיקוגרמים של החומר האסור, מעט יותר מכפול מהכמות המותרת.