מנהלת ליגת העל בכדורסל קיימה היום (ה') שיחה יחד עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור גרוטו ונציגים של קבוצות ליגת העל (מספר יושבי ראש, מאמנים ושחקנים) על מנת לספק תשובות בנוגע למתווה שנקבע לחידוש המשחקים. בפגישה שהתקיימה בזום העלו מספר שחקנים, ביניהם עומרי כספי, טיישון תומאס וג'ייק כהן את טענותיהם לגבי ההחלטה של מנהלת הליגה בהנחיית משרד הבריאות לא לקיים בדיקות למעט מקרים בהם יפתח אחד מהם תסמינים. השחקנים הביעו את דאגתם לנוכח ההחלטה וטענו כי הם מעדיפים שהיא תשתנה בהקדם לפני תחילת המשחקים ב-20 ביוני.
2 צפייה בגלריה
ספרופולוס וכספי באימון
ספרופולוס וכספי באימון
עומרי כספי
(צילום: ראובן שוורץ)

2 צפייה בגלריה
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
איתמר גרוטו
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
כספי, שאינו אמור לקחת חלק במשחקים שנותרו בעקבות הפציעה ממנה הוא סובל, היה דומיננטי מאוד בשיחה ואמר: " ניפגש כל השחקנים ונקבל החלטות משלנו". בסיום הפגישה סוכם שמנהלת הליגה, בשיתוף עם משרד הבריאות, יבחנו מחדש את ההחלטה.
ממינהלת הליגה נמסר שכל קבוצה תוכל לנהוג כרצונה בנוגע לבדיקות: "בהתאם להחלטת מנהלת הליגה נערכה היום אחה"צ שיחת זום בין פרופסור איתמר גרוטו משנה למנכ"ל משרד הבריאות לבין שחקני ומאמני הליגה. מטרת הפגישה היתה לקיים שיח בלתי אמצעי בין פרופסור גרוטו לבין המאמנים והשחקנים, על מנת לשמוע ולהשמיע. גרוטו מנה את ההנחיות השיקולים מאחוריהן ואת המורכבות הטמונה בבדיקות הקורונה, השחקנים העלו סוגיות לגבי הבידוד החריג שנכפה עליהם וסוגיית הבדיקות. "בתום השיחה הודיע גרוטו כי הוא ישקול, יתייחס ויחליט האם ניתן לקיים הקלות כלשהן לגבי הבידוד, באשר לבדיקות תוכל כל קבוצה לנהוג על פי רצונה כמו כל ארגון אחר בישראל. יודגש כי מינהלת הליגה פועלת כיום ותמשיך לפעול בעתיד אך ורק לפי הנחיות ממשלת ישראל ומשרד הבריאות ותדרוש מהשחקנים והקבוצות לעמוד בהן".