אראלה ממפעל הפיס, גרסת המדליות. מרים המשקולות הישראלי ארתור מוגורדומוב קם בבוקר וגילה שזכה בארד באליפות אירופה ב-2018... הסיבה: מתחרה שסיים לפניו נפסל בגלל שימוש בחומרים אסורים.
מוגורדומוב (עד 94 ק"ג) הגיע לתחרות לפני שנתיים וחצי בבוקרשט במטרה לצאת עם מדליה, והשיג הנפה מוצלחת של 161 ק"ג, אך זה הספיק רק למקום הרביעי. אלא שאחרי בדיקה שנערכה בסיום התברר שאלוף אירופה, הליטאי זיגימנטאס סטנוליס, נמצא חיובי לחומרים אסורים, ובתום הליך ממושך הוא נאלץ להחזיר את מדליית הזהב.
2 צפייה בגלריה
ארתור מוגורדומוב
ארתור מוגורדומוב
הישג נהדר, גם אם באיחור. ארתור מוגורדומוב
(צילום: טיבור יגר)
מוגורדומוב, שאמור לקבל בקרוב לביתו את מדליית הארד, אמר: "שמחה מהולה בעצב. זה לא חדש שאנחנו כספורטאים נמצאים בתחרות לא הוגנת מול שאר העולם. החלום הגדול של כל ספורטאי הוא לעמוד על הפודיום באירוע בינלאומי גדול וחבל שזה נקטע בגלל שחיתות ארגונית. המקרה שלי זה עוד הוכחה שהשחיתות הורסת כל דבר שהיא נוגעת בו".
"עם זאת, אני שמח שהצלחתי להוכיח שלמרות שבעיית הסמים בספורט האולימפי עדיין לא טופלה באופן מלא, הצלחתי יחד עם מאמני יורי אוזליאנר ובעזרת תמיכת העירייה, להוכיח שכל עוד לא מוותרים, אפשר לנצח גם את הרמאים. כל זה בתנאי שמצליחים ליצור את סביבת האימונים הטובה ביותר לספורטאי, משהו שאנחנו מסוגלים אליו כאן בארץ, במיוחד בענף שלא מקבל מספיק קרדיט כמו הרמת משקולות. המדליה הזאת היא לא ההישג הכי גדול שלי, היא רק ההוכחה לפוטנציאל הענק שקיים ולא ממומש".
2 צפייה בגלריה
ארתור מוגורדומוב
ארתור מוגורדומוב
מוגורדומוב באליפות אירופה ב-2018
(צילום: פרטי)
אורן שי, יושב ראש האיגוד, אמר: "אני מברך את ארתור על הזכיה במדליה. אמנם באיחור של שנתיים וחצי אבל עדיין מדובר בהישג חסר תקדים לענף הרמת המשקולות הישראלי. האיגוד הישראלי ממשיך, יחד עם האיגודים הבינלאומיים והוועדה הישראלית למניעת סמים בספורט, להילחם בתופעה של שימוש בחומרים אסורים. אנחנו רואים שהמלחמה העולמית למיגור תופעת הסמים בספורט נותנת את אותותיה והדברים מוצאים ביטוי בעלייה ברמת ההישגים שלנו".
"חשוב לציין את העבודה הקשה שנעשית ע״י הגורמים המקצועיים באיגוד: מאמני הנבחרות, המאמנים האישיים והצוות המקצועי שתומך. אנחנו מתחילים להרגיש שהעבודה הקשה שהשקענו במהלך חמש השנים האחרונות מתחילה להביא תוצאות", הוסיף שי.