מכבי חיפה מסוגלת לעמוד בלחץ?

שאלת השאלות. הירוקים סיימו את העונה הסדירה במקום הראשון, כבשו הכי הרבה, ספגו הכי פחות, מציגים סגל מאוזן ובשל בכל העמדות על המגרש, כולל על הקווים ונהנים שוב מדחיפה מהיציעים. על פניו יש להם את כל מה שצריך כדי לזכות באליפות ראשונה אחרי 10 שנה, אז איך זה שהכל מרגיש כל כך שברירי בסמי עופר? בגלל המחסום הפסיכולוגי מול מכבי ת"א.
17 מפגשי פלייאוף התקיימו בין שתי הקבוצות והפעם האחרונה שחיפה יצאה עם שלוש נקודות הייתה ב-2012. גם בליגה הסדירה החבר'ה של יענקל'ה שחר בעיקר מפשלים כשהם רואים צהוב-כחול וכאשר מדובר במרוץ צמוד, לשש הנקודות במפגשים הישירים יש משמעות קריטית.
הימור: הצלחת תאריך חוזה לעונה נוספת בקריית שלום.
7 צפייה בגלריה
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה חוגגים
שחקני חיפה. יחגגו גם בסוף העונה?
(צילום: ראובן כהן)

ז'וזואה, נכס או נטל?

את הסוגיה הזאת אפשר להדגים עם תרגיל קצר. תחשבו על המילים הראשונות שעולה לכם לראש כשאתם שומעים או רואים את שמו של ז'וזואה. אני לא מתיימר להיות ליאור סושרד, אבל מניח שלא מעט מכם חשבו על משהו עם אסוציאציה שלילית. ככה זה כשאתה נחשב לפרובוקטור הכי גדול בליגה.
הפורטוגלי הוא השחקן הכי מדובר בליגת העל, לטוב ובזמן האחרון יותר מדי גם לרע. מצד אחד גאון ביחס לכדורגל המקומי המשמים. מנגד, פתיל קצר שעליו דובר כבר מספיק וכלל רזומה של עימותים ובעיות. בניגוד ליוסי אבוקסיס שהתחבר במהירות ל"ילד המופרע של הכיתה", רוני לוי הוא יותר אולדסקול ומעניין יהיה לראות האם יצליח לרתום את הכוכב למאבק על הכרטיס לאירופה.
הימור: הולך לככב בפלייאוף העליון ולסתום הרבה פיות.
7 צפייה בגלריה
ז'וזואה
ז'וזואה
ז'וזואה. צל"ש או טר"ש
(צילום: עוז מועלם)

הקאמבק המיוחל של הדרבי הירושלמי?

אם תשאלו אותי מה הכי חסר בליגת העל, התשובה היא עוד מועדונים עם אופי ייחודי. הפועל פ"ת הייתה כזו ונעלמה וכך גם שמשון ת"א, מכבי יפו והקבוצות באשדוד שלפני האיחוד. בליגה הלאומית מסתתרת כבר שנים הפועל ירושלים, שבעיני נחשבת לאחד הנכסים הגדולים של הכדורגל שלנו. מסורת, אוהדים ואמירה חברתית הם לא מילה גסה כשזה נוגע למועדון מהצד האדום של הבירה והגיע הזמן לצאת מהצללים, להתגבר על פחד הבמה ולעלות ליגה.
בתסריט הריאלי, הפועל ירושלים תשלים את המסע שהחל כהפועל קטמון בליגה א' בשנת 2007 ותחזור לליגת העל בפעם הראשונה כקבוצת אוהדים. אופציה נוספת היא עוד כישלון לאוסף ה"מרשים" שלהם. אחרי פתיחת עונה אדירה, האדומים פגשו את המומנטום השלילי הידוע לשמצה (ניצחון אחד בשבעה משחקים, שנקטע אמש ב-0:2 על נס ציונה), ובליגה צמודה כמו הלאומית זה יכול לעלות להם ביוקר.
הימור: תכינו את הצעיפים והגרון, בעונה הבאה הדרבי חוזר לטדי.
7 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים. ליגת העל צריכה אותם
(צילום: אורן אהרוני)

סיבוב הפרידה של דור פרץ?

השחקן הכי טוב בליגה חייב לעזוב כבר את הקן הנעים בקריית שלום, כדי למקסם את הפוטנציאל. עוד לפני השער האדיר מול סקוטלנד והבישול נגד מולדובה, דור פרץ כבר הוכיח שליגת העל קטנה עליו. בגיל 25 הוא הפך לשחקן הכי חשוב של מכבי ת"א, תפס מקום קבוע בהרכב נבחרת ישראל ושיפר מאוד את הסיומת בהתקפה, שתמיד הייתה הצד החלש שלו.
הקשר מסיים חוזה בקיץ ויעשה טעות אם יבחר בראש לשועלים על פני אתגר אמיתי שיכול לשדרג לו את הקריירה ולהפוך אותו לשחקן גדול באמת במונחים מקומיים. אם ישמור על יציבות גם בפלייאוף העליון, סיכוי גבוה שיוכל לעזוב לליגה שתאתגר אותו ולהשאיר את צלחת האליפות כמתנת פרידה.
הימור: סרט הקפטן של מכבי תל אביב כבר ממתין לו.
7 צפייה בגלריה
דור פרץ
דור פרץ
דור פרץ. מבוקש באירופה
(צילום: ראובן שוורץ)

עירוני קריית שמונה תתבזה?

איך יודעים שקבוצה עשתה את שלה ונמצאת כבר בדרך לים (או לכנרת)? היא מכריזה על פרידה ממאמנה בסיום העונה, למרות שנותרו עוד 10 משחקים והיא עדיין בתמונת הכרטיס לאירופה. קובי רפואה יסיים בקרוב עונה וחצי מוצלחות בעירוני ק"ש. המשימה האחרונה שלו היא למנוע מקבוצתו להפוך ל"ילד הכאפות" של הפלייאוף העליון, אותה קבוצה שמסתפקת במקום השישי, מאבדת עניין בליגה, ובעיקר מנסה לא להפריע למאבקים בצמרת.
הימור: קריית שמונה תסיים אמנם במקום השישי, אבל תיקח נקודות גם למכבי ת"א וגם למכבי חיפה.
7 צפייה בגלריה
קובי רפואה ביציע
קובי רפואה ביציע
קובי רפואה. מועמד להפועל חיפה
(צילום: אפי שריר)

מחולל המאמנים יעבוד שעות נוספות?

שרון מימר, ניסו אביטן, חיים סילבס, עמיר תורג'מן ואחרים פשוט משחקים בכיסאות מוזיקליים ומחליפים ביניהם קבוצות בכל עונה, עד שלפעמים העסק כבר נהיה מבלבל. שתי קבוצות (בית"ר ירושלים והפועל כפ"ס) נכנסות לפלייאוף התחתון בלי מאמן קבוע, אחרות כבר חושבות על העונה הבאה, ובסכנין אף פעם אי אפשר לדעת מה יהיה, כך שאנחנו צפויים להמשיך במשחק הכיסאות ולשמוע שוב ושוב את אותם השמות, בהקשרים שונים.
הימור: לא סיימנו עם הפיטורים העונה.
7 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. עכשיו הוא בסכנין
(צילום: עוז מועלם)

בני יהודה, סרט מלחמה?

כמו שלגביע חוקים משלו, כך גם לפלייאוף התחתון. כמעט בכל עונה אנחנו עדים לתופעת ה"לייט בלומר", קבוצה שמבינה שבעונה הבאה מחכות לה נסיעות לעילוט ועפולה, מתחילה לצבור ניצחונות בקצב מסחרר ולפעמים ניצלת מירידה ברגע האחרון. האם בני יהודה תהיה הקבוצה הזו? ממש לא בטוח. מאז חזר יוסי אבוקסיס לבית החם בשכונת התקווה בסוף ינואר, הוא השיג ניצחון אחד בלבד והכתומים סוחבים את כל הליגה על הגב.
הימור: זה ייגמר בעונת בנייה מחדש ע"ש דראפיץ' ולוזון בליגה הלאומית.
7 צפייה בגלריה
בני יהודה
בני יהודה
בני יהודה. המצב לא משהו
(צילום: ראובן שוורץ)

השיפוט ימשיך לגנוב את ההצגה?

התשובה במקרה הזה פשוטה במיוחד: כן. ככל שמתקרבים לסיום העונה, כל מילימטר של נבדל, שפשוף של כדור עם יד ברחבה, או מגע שברירי בין שני שחקנים ליד השער, יזכו לניתוח שלא יבייש מחקר בינלאומי במכון וייצמן ולכן גם מערכת ה-VAR לא באמת תצליח למנוע כעס ותסכול של הצד הנפגע.
אפשר בכל זאת לקוות שהשופטים יעשו מאמץ מיוחד לא למשוך אש ולפחות יחסכו מכולנו טעויות קשות במיוחד, כי שיח על שיפוט הוא גם ככה אחד הדברים המאוסים שיש.
הימור: הפלייאוף יכלול הרבה תלונות. חלקן גם יהיו מוצדקות.