יש רק הזדמנות אחת בעונה לנצח את אנאדולו בחוץ, כשהם עולים בלי הפליימייקר שיין לארקין, שחקן העונה ביורוליג, ובלי הסנטר בראיינט דאנסטון ומחליפו סרטאק סאנלי. הפסד חמישי בשבעה משחקים זה חתיכת תיק, וכשרובם הם בדקה האחרונה אז הנזק הפסיכולוגי מצטבר בטור גיאומטרי.
מי זוכר בסוף את הבור הגדול (11:0) שנפער אחרי 2:25 דקות משחק. שוב אותה חמישייה, שוב פיגור. אין בעיה לעלות עם הרכב גבוה, בתנאי שזה נותן יתרון. הבעיה שיתרון גובה על הנייר בלבד הופך לבעיה על הפרקט שבאה לביטוי בלוח התוצאות.
5 צפייה בגלריה
דראגן בנדר
דראגן בנדר
יתרון גובה? על הנייר בלבד. דראגן בנדר
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
ניקולה וויצ'יץ'
ניקולה וויצ'יץ'
אולי עדיף שוויצ'יץ' ישחק ובנדר יהיה מנהל מקצועי
(צילום: יאיר שגיא)
אין לי דבר נגד דראגן בנדר, אבל הטלפון שלי הופצץ בבקשות שאסביר למה הוא שוב בחמישייה - ואין הסבר. הרי מכבי ת"א כבר עשתה על הקרואטי קופה בדראפט 2016 והוא חתום כרגע רק לשלושה חודשים, אז למה להשקיע בו? כמה אפשר להמשיך עם אותה בדיחה שהפסיקה להצחיק? אולי עדיף שניקולה וויצ'יץ' ישחק ובנדר יהיה מנהל מקצועי.
עד אמצע הרבע השני היו לבנדר 15:07 דקות, יותר מסקוטי ווילבקין ומאלייז'ה בראיינט (נפלא, עד לאותה טעות שגרמה להפסד). בראיינט הצליח להפוך תחילת משחק מבולבלת עם שני איבודים רצופים, למטווח של 22 נקודות ו-4 אסיסטים. זה לא הספיק כי במשחק הכדורסל יש קצת יותר מרק תחרות שלשות.
למכבי היה אתמול יתרון בצבע (לפחות עד לפציעה של אותלו האנטר), ובטח בדקות שכריס סינגלטון שיחק בעמדה 5. נכון ששתי הקבוצות תפסו יום קליעה משוגע, אבל מי שמיידה שלשות במקום לשחק פנימה כשטיבור פלייס (2.21 מ') יוצא לשמור על גארד או נח על הספסל, מוותר על היתרונות שלו.
5 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
הפך תחילת משחק מבולבלת למטווח קליעות. בראיינט
(צילום: getty images)
5 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
רק בסרטים מצוירים אפשר להישאר תלוי באוויר. ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
כשתשומת הלב ממוקדת בקלעים, ואתמול כל מטאטא ירה, אנחנו נוטים להתעלם מהצוות המסייע. למרות ההרכב החסר, ארגין עתמאן השאיר את רודריג בובואה וכריס סינגלטון על הספסל ופתח עם ארטן גאזי שנצמד לווילבקין ושיחרר את וסילייה מיצ'יץ' מהובלת הכדור. לרוע מזלה של מכבי, בובואה, השחקן מספר 1 של אנאדולו, לקח את הכדור מידי מיצ'יץ' כשזה קרס מעייפות, וקלע את כל הנקודות המכריעות.
טענות מופנות לשחקנים גבוהים שנוטים לבצע עבירות בחסימה. זו טעות, מי שאחראי לעבירות הם השחקנים הנמוכים שלא מעלים את השומרים שלהם על החסימה, ומאלצים את הגבוהים לזוז בחסימה. טעות נוספת, איבודי כדור (17), שחלקם לא מחויבי המציאות. איבודי כדור הם חלק מהמשחק ויש מצבים שכדאי לסכן את הכדור כדי להשיג סל, אבל יש איבודי כדור מיותרים כשמוסרים בקפיצה. אסור למסור בקפיצה, נקודה! רק בסרטים מצוירים אפשר להישאר תלוי באוויר. שחקן שעומד יכול לעצור מסירה באמצע הפעולה, מי שמנתר קונה כרטיס בכיוון אחד ממנו אין חזרה. לידיעת הקוראים סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי.
שמעון שלח, שבחן אותי בסיום קורס מאמנים, שאל מה אומר לשחקנים בפסק זמן אחרון במשחק? אחרי ששפכתי כל מה שאני יודע בכדורסל, שאל האם לדעתי יש שחקן בעולם שיקלוט כל מה שאמרתי. מה אתה מציע, שאלתי? תן להם חצי דקה לשתות מים ולהירגע, ואז תגיד משפט אחד: זוכרים מה שעשינו אתמול באימון? את זה תעשו עכשיו!
5 צפייה בגלריה
עתמאן
עתמאן
החלטות מבריקות. עתמאן
(צילום: EPA)
עוד החלטה מבריקה של עתמאן בפסק הזמן האחרון, 23.8 שניות לסיום, תפסה את מכבי לא מוכנה: לקחת סיכון ולהביא שמירה כפולה על בראיינט שלא רגיל להוביל כדור. חוק מספר 1 בכדורסל: כל השחקנים חייבים לשמור במשך 40 דקות על קשר עין עם הכדור. אני מניח שיאניס ספרופולוס הקדיש את פסק הזמן לתרגיל ההתקפה ואפילו לא שנייה להוצאת הכדור. טיילר דורסי מסר לבראיינט, הפנה מבט, רץ להתמקם למהלך האחרון ולא ראה את הכדור מתעופף החוצה. אין תחליף לתרגול.