בשעה טובה ומוצלחת, בעוד פחות משבועיים ליגת העל חוזרת לישורת האחרונה. בצמרת מותח במיוחד כאשר מכבי תל אביב ומכבי חיפה נאבקות ראש בראש על האליפות, אך בתחתית אפילו לוהט יותר.
ארבע קבוצות נאבקות על חייהן, וכפי שזה נראה כרגע את זהות היורדות ממש בסוף. עשיתי סקירה קטנה על מצבן של השחקניות הראשיות בדרמה.

2 צפייה בגלריה
שחקני כפר סבא חוגגים
שחקני כפר סבא חוגגים
יחגגו גם בסיום העונה? שחקני כפר סבא
(צילום: אורן אהרוני)

הפועל כפר סבא (מקום 11, 26 נקודות)


העונה של הפועל כפר סבא מורכבת מעליות וירידות. רגע אחד היא רושמת 7 משחקים ברציפות ללא ניצחון, ואחר כך הופכת לקוטלת הגדולות עם ניצחונות מרשימים על מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. ללא ספק מצטייני העונה של הירוקים מהשרון הם עומר פדידה וטראורה. לצמד השחקנים המוכשרים האלו יש 11 שערים יחד, שזה בדיוק חצי מכמות השערים של הקבוצה. ההימור שלי: כפר סבא נשארת בגדול!

קריית שמונה (מקום 12, 22 נקודות)


עירוני קריית שמונה פתחה את העונה בצורה מאכזבת ביותר, עם יכולת חלשה והגנה שלא מתפקדת, ועם נקודה אחת בלבד בחמישה משחקים, מה ששלח אותה לאזור המסוכן. שני השחקנים המוכשרים ביותר של הקבוצה הם ג'יימס אדני ושרידאן, שיחד יכולים לעזור לה להישאר בליגה. ההימור שלי: נשארים, אבל לא בכזאת קלות.

נס ציונה (מקום 13, 21 נקודות)


עד לא מזמן היא הייתה ממוקמת במקום האחרון למשך יותר מעשרה משחקים, אך נראה שלקראת סיום העונה הסדירה משהו שם הסתדר והוליד כוכב חדש לעולה החדשה, שמשחקת בליגת העל פעם ראשונה מזה 51 שנים. אני מדבר כמובן על רז שטיין, הכוכב של נס ציונה, שמספק עונה מצוינת עם 7 שערים ושני בישולים.
נס ציונה היא הקבוצה השנייה שספגה הכי הרבה העונה, 40 שערים. נתון כזה לא יעזור לה להישאר. בנוסף, היא כבשה הכי מעט, אך ללא ספק מדובר בקבוצה חזקה, שנלחמת עד הסוף גם במשחקים אבודים. ההימור שלי: נשארת רק עם המחמאות – וחוזרת ללאומית.

הפועל רעננה (מקום 14, 16 נקודות)


2 צפייה בגלריה
הפועל רעננה חוגגת
הפועל רעננה חוגגת
החולייה החלשה. הפועל רעננה
(צילום: אורן אהרוני)

הפועל רעננה היא קבוצת ההגנה הכי חלשה בליגה עם 44 שערי חובה. בנוסף, יש לה את הפרש השערים הגרוע בליגה. אם היא תרד זה אומר שהיא תשחק בליגה הלאומית לראשונה מאז עונת 2012/13. רעננה תמיד הייתה ידועה בתור הכבשה השחורה, הקבוצה שהורסת לאחרות, ותמיד מקלקלת להן את המסיבה.
הכוכבים שלה הם יוג'ין אנסה ויואב תומר, שכובשים דווקא כשלא מצפים מהם. זה מה שהופך אותם לדעתי לבורג מאוד מרכזי וחשוב בפלייאוף התחתון. קבוצות הליגה צריכות להיזהר ולשים עין על צמד השחקנים האלה, אחרת הם ימצאו עצמם חופשיים ויעקצו.
האם גם הפעם רעננה תהרוס לאחרות? כנראה שלא. ההימור שלי: ירידת ליגה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.