בסיום הדרבי התל אביב, שבו מכבי ניצחה 0:2 את הפועל בעוד תצוגה אפורה, ניגש ולדימיר איביץ' לעמדת הראיונות, ושוב התיש אותנו עם הזחיחות שלו. אני אפתיע אתכם ואומר, האופי שלו לא מתאים לקבוצה כמו מכבי ת"א, ולדעתי גם לא מדובר במאמן גדול כמו שעושים ממנו.
איביץ' הוא לא יותר מרס"ר משמעת. לא חוכמה להצליח בקבוצה עם תקציב ענק וסגל איכותי בהרבה ביחס לשאר הליגה, ועובדה שבאתגר האמיתי, המפעלים האירופיים, הוא נכשל פעמיים. גם גביע הוא לא הצליח להביא ורשם שתי הדחות מביכות.
1 צפייה בגלריה
איביץ' במסיבת עיתונאים
איביץ' במסיבת עיתונאים
איביץ'
(צילום: ראובן שוורץ)
שלא יספרו לכם שכך מתנהלים מאמנים אירופיים בראיונות, כי אני רואה שבוע אחרי שבוע את ז'וזה מוריניו ואת יורגן קלופ מתראיינים ברמות הכי גבוהות. הם מחייכים, זורקים בדיחה פה ושם, אנשים כריזמתיים ונעימים. ולכן, ההצלחות הגדולות שלהם כי הם קודם כל בני אדם.
נכון, איביץ' הביא שתי אליפויות, אבל רובנו טוענים שכל מאמן ישראלי היה מצליח להגיע לאותם הישגים. ושלא כמו פאקו שזכה בכל התארים, הסרבי לטעמי פוגע במותג שנקרא מכבי ת"א. הוא חייב לעזוב.
בסיום הדרבי שאלה אותו הכתבת מה הוא חושב על ההופעה המצוינת של אילון אלמוג, ואיביץ' ענה בזלזול: "בואי לא נרים אותו לאולימפוס, בסך הכל נתן הופעה טובה, אז מה?". הייתי נבוך. אתה יכול לפרגן, לענות כמו בנאדם, עם חיוך למראיינת, ואז בחדר הלבשה להוריד את הילד לקרקע, אבל איביץ' רחוק מלהיות גאון גדול עם יחסי אנוש. בסך הכל רס"ר משמעת שקיבל קבוצה עשירה שעולה על הליגה בכמה דרגות.
הגיע הזמן להיפרד ממנו יפה, להודות לו, ולהביא לפה מאמן שייתן לקהל ולצופים ליהנות. מאמן בסגנון של פאקו, שלדעתי לא זכה לפרגון המגיע לו על התקופה הנהדרת שלו במכבי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.