מחאת השחורים בארה"ב ותנועת "BLACK LIVES MATTER" גורמת לשינוי בספורט האמריקאי. ב-ESPN מדווחים הערב (שישי) כי קבוצת ה-NFL, וושינגטון רדסקינס, בדרך לשינוי שמה, שנחשב במשך שנים לגזעני.
הקבוצה הודיעה כי היא "תעבור בדיקה פנימית יסודית" וגורם המקורב לבעלים, דן סניידר, סיפר לעיתונאי אדם שפטר שהשם ישונה בקרוב. "לאור האירועים האחרונים ברחבי ארצנו ופידבקים שקיבלנו מהקהילה שלנו, וושינגטון רדסקינס מודיעה כי הקבוצה תעשה בדיקה יסודית לגבי שמה. זאת לאחר דיונים ראשוניים בנושא שקיימנו עם הליגה בשבועות האחרונים", נאמר בהודעה הרשמית של המועדון.
1 צפייה בגלריה
וושינגטון רדסקינס
וושינגטון רדסקינס
החלטה מתבקשת של הרדסקינס
(צילום: רויטרס)
אגב, ההודעה הזו לא מגיעה משום מקום. חברת השליחויות "פדקס", הספונסרית של האצטדיון הביתי של הרדסקינס ואשר לה יש חוזה עם המועדון בגובה של 205 מיליון דולר עד שנת 2025, דרשה לשנות את שם הקבוצה. השם "רדסקינס" הוא גם כינוי גנאי לאינדיאנים, מה שכמובן מעורר את הסערה.
כבר לא מעט שנים מנסים גורמים שונים לדרוש מסניידר, שרכש את המועדון ב-1993, לשנות את השם. פעם אחת העניין אפילו הגיע לבית המשפט, אך קבוצת ה-NFL זכתה בדיון והשם נותר בעינו. מאמן וושינגטון, רון ריוורה, ההיספני היחידי שמשמש בתפקיד זה בליגה, טען לאחרונה ש"זה לא הזמן לדון בשם", אך גם הודה שמדובר ב"נושא בעל חשיבות גדולה".
ההודעה של וושינגטון רדסקינס