בשיתוף הטוטו
(הפקה: אינטרוויזיה)
שם: מאי דניאל
גיל: 17
מקום מגורים: אבן יהודה
ענף: ג'ו-ג'יטסו
איך הגעתי לספורט הזה: "בכיתה ז' עברתי מתל אביב לאבן יהודה ובהתחלה היה לי טיפה קשה להשתלב", משתפת מאי, "הייתי חסרת ביטחון וביישנית. ברגע שידיד שלי הכיר לי את הג'ו-ג'יטסו והגעתי להתאמן התאהבתי בתחום מאוד מהר. זה נתן לי מסגרת להתפתח, להתבטא ולהוציא אגרסיות. היום אני בחורה חדשה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 מאי דניאל
טופ טאלנט 2 מאי דניאל
מאי דניאל
(צילום: יאיר שגיא)
ענף הג'ו-ג'יטסו הברזיאלי לא נפוץ מאוד בישראל. "רק עכשיו הוא התחיל להתפתח יותר בארץ ובעולם", כדבריה. מאי היא חלק מנבחרת ישראל ומתכוננת בימים אלה לתחרות בפריז.
הישגים בולטים: אלופת עולם באיגוד ה-UWW לגילאי 18 לשנת 2022, ובנוסף באותה השנה זכתה בסגנית אלופת עולם לגילאי 18 באיגוד הג'יו ג'יטסו הבינלאומי (JJIF) וסגנית אלופת אירופה עד גילאי 21.
כמה אני מתאמנת: "אני מתאמנת משהו כמו פעמיים או שלוש ביום, כשכל אימון הוא בערך שעה וחצי. יש אימוני טכניקה, סיבולת לב ריאה ועוד. בג'וג'יטסו, יש בעצם קטגוריות משקל ואני מתחרה בקטגוריית 57 ק"ג ובקרוב אעלה לקבוצת הבוגרים. צריך לשמור על המשקל ועל התזונה בשביל להגיע לתחרות".
מה החלום: "החלום שלי זה דבר ראשון שיהיו יותר נשים בתחום, כי נשים חזקות בדיוק כמו גברים. וכמובן - להיות אלופת העולם. כי הענף שלנו עדיין לא נמצא באולימפיאדה".
מאי מסכמת ואומרת: "מאחלת לעצמי להמשיך ליהנות מהדרך שלי, להכיר אנשים מדהימים בספורט, שמלא אנשים יכירו את הספורט שלנו, יבואו, יתאמנו וידעו מה זה".
3 צפייה בגלריה
טופ טאלנט 2 מאי דניאל
טופ טאלנט 2 מאי דניאל
"מאחלת לעצמי להמשיך ליהנות מהדרך שלי"
(צילום: יאיר שגיא)
דבר המומחים: מאמן הכדורסל הבכיר פיני גרשון אומר: "למאי, לדעתי, כמו שהיא נשמעת, יש את התכונות להצליח בענף שהוא לא קל. כדי להגיע לצמרת, מאי צריכה גם לעבוד קשה וגם לעבוד נכון".
"היכולת שלה להבין שיש לה איזשהו אתגר חברתי ובאמצעות הספורט, היא יכולה להיות חזקה יותר, מועצמת, להביא עת עצמה לידי ביטוי", מסבירה השייטת האולימפית ורד בוסקילה, "ובסופו של דבר, גם למצוא את עצמה, ספורטאית, הישגית. זה ניצחון גדול שלה. מאי, רואים עליה שהיא חדה ומפוקסת, והיא לוחמת. היא נראית בדרך הנכונה".
הספורטאי האולימפי אלכס אברבוך מסכם את דברי המומחים ומדגיש: "אני מאוד אוהב את האנשים שפורצים את הדרך ואני רואה את זה אצל מאי. היא צריכה להגיע לאליפות עולם ולנצח".
3 צפייה בגלריה
דבר המומחים
דבר המומחים
המומחים: גרשון, בוסקילה ואברבוך
(צילום: אינטרוויזיה)
בשיתוף הטוטו