נובאק ג'וקוביץ' עשה הערב (שלישי) צעד נוסף אל עבר זכייה מספר 24 בגראנד סלאם אחרי ניצחון 6:4, 1:6, 1:6, 3:6 על אנדריי רובלב הרוסי (7 בעולם). הסרבי יתייצב לחצי גמר חמישי ברציפות בווימבלדון, זאת אחרי ניצחון 33 רצוף בטורניר. רובלב הפסיד את כל שבעת רבעי הגמר הגדולים הקודמים שלו - כולל תבוסה לג'וקוביץ' באליפות אוסטרליה הפתוחה.
עוד לפני ניצח יאניק סינר האיטלקי (8 בעולם) ברבע גמר הראשון את המדורג הנמוך ביותר מקרב שמונה הגדולים של הטורניר, רומן סאפיולין הרוסי (92 בעולם) – 4:6, 6:3, 2:6, 2:6. הרוסי אומנם הצליח לקחת את המערכה השנייה, אולם סינר לא איבד את הראש והשלים את המשימה בתוך שעתיים ו-16 דקות.
4 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ' ברבע הגמר
ג'וקוביץ' ברבע הגמר
לא עוצר. ג'וקוביץ'
(צילום: Daniel LEAL / AFP)
4 צפייה בגלריה
אנדריי רובלב ברבע הגמר
אנדריי רובלב ברבע הגמר
נתן פייט. רובלב
(צילום: AP Photo/Kirsty Wigglesworth)
חצי הגמר נגד סינר יהיה שחזור של רבע הגמר מהשנה שעברה, בו נאלץ ג'וקוביץ' לסגור פער של שתי מערכות לפני שניצח 7:5, 6:2, 3:6, 2:6, 4:6. הניצחון של ג'וקוביץ' על רובלב היה כאמור ה-33 ברציפות שלו בווימבלדון, כשהוא לא הפסיד משחק מאז 2016 ולא הוכרע אפילו פעם אחת במגרש המרכזי מאז 2013 – אז היריב היה אנדי מארי הבריטי.
"כל אלה רק מספרים, סטטיסטיקות" אמר ג'וקוביץ' בסיום. "אבל אנחנו עכשיו בטורניר שעדיין משוחק, אני עדיין בתוכו וכל מה שאני חושב עליו זה על המשחק הבא. אני יודע שמכאן זה רק הולך להיות קשה יותר, אבל אני אוהב את האופן שבו שיחקתי".
4 צפייה בגלריה
זינר
זינר
שיייט לחצי. סינר
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)

נשים

עוד טניסאית בכירה הולכת הבייתה בווימבלדון, והפעם זו המדורגת ראשונה בעולם. איגה שוויונטק, שרק לפני חודש הניפה את גביע רולאן גארוס, הודחה היום (שלישי) בשלב רבע הגמר בידי אלינה סביטולינה (76 בעולם) לאחר שהפסידה 7:5, 6:7 (5), 6:2. הפולנייה היא עוד בכירה שהולכת הבייתה מוקדם מהצפוי, זאת לאחר הדחתו של ציציפאס בגברים אתמול.
שוויונטק דווקא פתחה טוב את ההתמודדות ושברה את יריבתה כבר במשחקון הראשון של המערכה הראשונה, ולאחר שנשברה במשחקון הרביעי, שברה שוב בחמישי. במצב של 3:5 לפולנייה, ניצחה סביטולינה ארבעה משחקונים ברציפות בדרך ל-5:7 במערכה הראשונה. האוקראינית הייתה קרובה לסגור עניין כבר במערכה השנייה, כשהובילה 5:6, אך המדורגת ראשונה התעשתה וכפתה שובר שוויון, בו ניצחה והצליחה להישאר בחיים.
4 צפייה בגלריה
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
הטניסאית הפולנייה איגה שוויונטק
המדרוגת ראשונה הודחה כבר ברבע הגמר. איגה שוויונטק
(REUTERS/Andrew Couldridge)
המערכה המכרעת כבר הייתה בשליטה של אלינה סביטולינה, שפשוט רקדה על כר הדשא. האוקראינית שברה פעמיים והוליכה 1:5, ושוויונטק נראתה אובדת עצות. בסופו של דבר ניצחה 2:6 ועלתה לחצי הגמר. בכך השוותה סביטולינה את הישג השיא שלה בטורניר, לאחר שהגיעה לארבע האחרונות גם ב-2019.
מדובר בהישג גדול מאוד מבחינת סביטולינה, שבשמינית הגמר הדיחה את ויקטוריה אזרנקה הבלרוסית (20 בעולם) בתום משחק סוער בו סירבה ללחוץ את ידה של יריבתה, כאשר השתיים מגיעות משתי מדינות שמצויות כרגע במצב מלחמה. בסיבוב הראשון היא גברה על ונוס וויליאמס הוותיקה, ובשני על אליס מרטנס הבלגית, שמדורגת 28 בעולם.
בחצי הגמר תחכה לסביטולינה הצ'כית מרקטה וונדרושובה (47 בעולם) שגם כן רשמה הפתעה גדולה בדמות הדחתה של האמריקאית ג'סיקה פג'ולה (4 בעולם) אחרי 4:6, 6:2, 4:6.
פורסם לראשונה: 18:29, 11.07.23