אם את לא מתעמלת אמנותית במקרה, 27 הוא גיל צעיר מאוד בספורט, כזה בו מגיעים לשיא הכושר והקריירה או עדיין עושים התקדמות עקבית. המקרה של ניק קיריוס בן ה-27 קצת שונה: בשלב הנוכחי בחייו, האוסטרלי שנחשב בעבר לפוטנציאל ענק להפוך לאחד הטניסאים המובילים, הפך לשם שרבים מאמינים שכבר גמר את הסיפור ולא יממש את עצמו לעולם.
האישיות הסוערת חיסלה אותו: הוא לא מסוגל לסתום את הפה לרגע במגרש, וכל הזמן מתלונן לשופט ומתעמת עם מי שמולו; מלכלך חופשי בתקשורת; הדעה שלו תמיד תהיה מעוררת מחלוקת, גם במקרים בהם הוא היחיד שיש לו אומץ לדבר (כמו בפרשיית הטניסאית הסינית פנג שואי, שם היה בין הראשונים שקראו לטיפול בפרשה).
3 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
לא מסוגל לסתום את הפה לרגע במגרש. קיריוס
(צילום: gettyimages)
גם בטורניר ווימבלדון הנוכחי הוא לא נמנע מכך: אחרי הניצחון על פול ג'אב בסיבוב הראשון, הוא נקנס ב־10,000 בגלל שירק לעבר אוהד שלא הפסיק להקניט אותו. אתמול הוא שילם עוד 4,000 דולר בגלל מה שהוגדר כ"קללה בקול רם" במהלך הניצחון בסיבוב השלישי על סטפנוס ציציפאס (היווני עצמו חטף קנס של 10,000 דולר בגלל התנהגותו, שכללה חבטה מכוונת לעבר הקהל ולעבר היריב). השניים מסוכסכים עוד מ־2018, והמשחק הסוער הסתיים בכך שציציפאס טען שהאוסטרלי הוא בריון.
אבל הפעם קורה בווימבלדון גם משהו מעניין במיוחד בנוגע אליו - קיריוס לוהט על המגרש ולא רק בטוויטר. אחרי שהפתיע את ציציפאס, המדורג 40 בעולם עבר אתמול גם את האמריקאי ברנדון נקאשימה במותחן של חמש מערכות, ונראה כמו פייבוריט ברבע גמר, שם יפגוש את הצ'יליאני כריסטיאן גארין (43 בעולם), שעלה לרבע גמר גראנד סלאם לראשונה בקריירה. הפעם האחרונה בה קיריוס הגיע לשמינייה הגדולה בלונדון הייתה לפני שמונה שנים, כשעדיין נראה היה שמדובר בדבר הגדול הבא. מאז עשה זאת רק פעם אחת נוספת באוסטרליה, ב־2015, ושאר הזמן היה מלא בהדחות מוקדמות והסתבכויות שונות ומשונות. ניצחון על גארין יהיה שווה פיינל־פור בגראנד סלאם, מה שלא השיג מעולם.
3 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
הסכסוך נמשך, הפעם מלווה בקנסות. ציציפאס וקיריוס במלך שמינית הגמר בווימבלדון
(צילום: gettyimages)

קרקס נודד

אבל עולם הטניס עדיין לא מצליח לעכל אותו. שחקן העבר פט קאש לא מסוגל לסבול את האופי של בן־ארצו קיריוס, ותקף אתמול: "הוא הוריד את הטניס לרמה הנמוכה ביותר שאני זוכר מבחינת התנהגות ספורטיבית, רמאות, מניפולציה ויחס תוקפני כלפי השופטים. זה פשוט קרקס, ומישהו חייב לטפל בנושא".
קיריוס כבר לא ישתנה. דברים שנראה היה שיעברו ככל שיתבגר הפכו לחלק קבוע מההצגה הנודדת שלו. השאלה היא אם הוא מסוגל לשמור על הראש המקצועי בין פרשה לפרשה, ולשמור על יציבות עם היכולת שתמיד היה ברור שהוא מסוגל לה. אחרי העלייה לרבע הגמר הוא גם הודה שהוא מסוגל להרבה יותר, כך שיש למה לצפות. גם בכל הקשור ליחסים שלו עם האוהדים הבריטים, שאחד מהם צרח עליו אתמול: "תפסיק כבר להתבכיין!".
3 צפייה בגלריה
ניק קיריוס
ניק קיריוס
כבר לא ישתנה. קיריוס
(צילום: gettyimages)