זו שייניג הסינית בת ה-23, האלופה האולימפית בטרמפולינה, טוענת כי מדליית הזהב שלה החלה להתקלף. שייניג העלתה תמונות של המדליה לרשת החברתית הסינית "Weibo", ובהן ניתן לראות כי בצד שמאל אכן יש סימני קילוף. "תרשו לי להבהיר משהו, לא התכוונתי לקלף את המדליה, פשוט יום אחד ראיתי את זה. בהתחלה חשבתי שזה לכלוך, אז שפשפתי עם האצבע וראיתי שזה נשאר. רק אחרי שנגעתי שוב הקילוף הלך והתרחב".
מארגני המשחקים בטוקיו הכחישו כי מדובר במדליה פגומה, וטענו שמה שכביכול התקלף מהמדליה של שייניג זה חומר שמגן למעשה עליה במקום הזהב האמיתי שנמצא מתחת. "החומר הזה נועד למנוע כתמים ושריטות, והוא לא פוגע באיכות המדליה", נמסר מטעם הוועדה המארגנת.
2 צפייה בגלריה
המדליה המתקלפת
המדליה המתקלפת
הקילוף מצד שמאל
(צילום מסך מתוך טוויטר)
2 צפייה בגלריה
זו שייניג
זו שייניג
זו שייניג
(צילום: AP)
אם שייניג תתעקש להחליף את המדליה זאת לא אמורה להיות בעיה. בדיוק בשביל מקרים כאלה, וגם עבור ענייני שיווק, הוועדה המארגנת שומרת את תבניות המדליות, אולם דורשת על כך תשלום.
דרך אגב, בתחילת החודש היה מקרה אחר בו ניזוקה אחת המדליות. זה קרה כאשר פוליטיקאי יפני בשם טקאשי קוואמורה נגס בצחוק במדליית הזהב של שחקנית הסופטבול מיו גוטו וגרם לה לנזק. אחרי שיותר מ-8,000 תלונות התקבלו בנושא מאזרחים יפנים, קוואמורה הציע לשלם על הנזק.