1. מי יהיה ה־MVP? הערכות וניחושים לא באמת שווים הרבה. סיבוב קרסול, נחיתה לא טובה, צרות בבית, כל דבר יכול לחסל עונה. בתקווה שלא יקרה שום דבר רע לאף אחד, ההימור הכי סביר הוא שיהיה זוכה MVP בפעם הראשונה. אולי לוקה דונצ'יץ', אולי שיי גילג'ס־אלכסנדר, אולי ג'ייסון טייטום, ומי יודע, אולי ויקטור וומביניאמה.
2. טייטום? באמת? כן, באמת. יש טרנד מוזר של זלזול בג'ייסון טייטום, בעיקר כי הוא באמת מחזיק כריזמה של שטיח, אבל זה לא יכול לשנות את העובדה שמדובר באחד השחקנים הטובים בליגה. עדיין רק בן 26, בשיאו הפיזי, ואחרי שהסיר את לחץ הזכייה באליפות עם בוסטון, זו עונה שהוא יכול להתפוצץ בה למספרי MVP.
7 צפייה בגלריה
דונצ'יץ', לברון וטייטום
דונצ'יץ', לברון וטייטום
עונת 2024/25 של ה־NBA יוצאת לדרך. דונצ'יץ', לברון וטייטום
(צילום: AP, AFP)
3. וומבי? לא קצת מוקדם מדי? כנראה שכן, אבל כבר קרו דברים מוזרים יותר. ויקטור וומבניאמה באמת לא דומה לשום דבר שראינו. הוא הוסיף קילוגרמים בפגרה, כריס פול יעזור לו להקפיץ משמעותית ממוצעים בהתקפה, בהגנה הוא כבר מפלצת, וסן אנטוניו צריכה לשאוף להכפיל את 22 הניצחונות מהעונה שעברה.
4. ומה עם אנתוני אדוארדס? הוא הרי הג'ורדן הבא. לא, הוא לא. אין ויכוח על הכישרון של אדוארדס ועל כך שיש לו את הדבר הזה שהופך אדם לכוכב, אבל כל ניסיון להכריח מישהו להיות "הג'ורדן הבא" נגמר תמיד בין אכזבה לטרגדיה. עדיף לאדוארדס, עדיין רק בן 23, להיות פשוט ה"אנט" הראשון. בשנה שעברה הגיעה מינסוטה לגמר המערב והטרייד ששלח את קרל אנתוני־טאונס לניו־יורק, הופך את הוולבס לגמרי לקבוצה של אדוארדס. השנה נראה אם הוא יכול להפוך ליותר מקליפים ויראליים.
7 צפייה בגלריה
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
שחקן מינסוטה טימברוולבס אנתוני אדוארדס
מינסוטה היא הקבוצה שלו עכשיו. אדוארדס בפעולה
(Jerome Miron/Reuters)
5. אגב וומבי, שלושה מששת הנבחרים הראשונים בדראפט האחרון הם צרפתים, מה זה אומר? שנבחרת צרפת תזכה במדליית זהב באולימפיאדת לוס־אנג'לס 2028.
6. אף אחד מהצרפתים הללו לא יהיה רוקי השנה? זקארי ריזאשה, אחת הבחירות הראשונות האלמוניות בהיסטוריה, הוא שחקן מוכשר ואטרקטיבי ויעזור לאטלנטה, אבל אם צריך להמר, אז התואר ילך לריד שפרד מיוסטון, הבחירה מספר 3 בדראפט. גארד חכם, חזק, בוגר, קולע היטב, ויגיע רחוק בליגה הזו.
7. אגב יוסטון, האם דאלאס היא קונטנדרית אמיתית? כמובן שכן. קבוצה עם לוקה דונצ'יץ וקיירי ארווינג במצב מאוזן חייבת להילקח בחשבון. קליי תומפסון ינסה להחזיק עוד קצת את השמש שלא תשקע, דונצ'יץ' ימצא אותו בפינה ואם קליי יחזור לפחות לקלוע, תהיה למאבריקס שלישייה שאין לאף קבוצה אחרת.
7 צפייה בגלריה
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מדור הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
8. לא נכון, לפילדלפיה דווקא יש. אולי. טייריס מקסי באמת הפך לכוכב, אבל מישהו מוכן להמר על כמה משחקים ישחקו ג'ואל אמביד ופול ג'ורג'?
9. ואגב פציעות, האם נראה שוב את קוואי לנארד משחק כדורסל? ונגיד שכן, כמה זמן הברך תחזיק מעמד הפעם? קוואי בריא היה באמת הדבר הכי קרוב שראינו לג'ורדן, משני צידי המגרש, אבל הפעם האחרונה שבה הוא היה בריא הייתה לפני חמש שנים. הוא בן 33, וסביר יותר שיפרוש מאשר שנראה שוב את לנארד האמיתי בקליפרס. העצב מוצדק.
7 צפייה בגלריה
לנארד
לנארד
הפעם האחרונה שבה הוא היה בריא הייתה לפני חמש שנים. לנארד
(צילום: AP Photo/LM Otero)
10. אם אין סיבה לנסוע לאולם החדש והנהדר של הקליפרס, אפילו לא כדי לנסות את אחד מ־1,400 תאי השירותים, אז לוס־אנג'לס נשארה עם לברון וברוני ג'יימס? כן. כלומר עם לברון. כשתיגמר ההתלהבות מהאטרקציה המאולצת למדי, תיוותר השאלה האם לברון ג'יימס, בן 40 בסוף דצמבר, יכול לסחוט מהלימון העמיד בהיסטוריה עוד טבעת אליפות. לפחות לא כל הלחץ יהיה עליו, כי הליגה תחכה בפינה לג'יי־ג'יי רדיק, שחקן עבר חביב, מגיש פודקאסט מצוין ואיש עם אפס ניסיון באימון, שקיבל את אחת המשרות הנחשקות בליגה.
11. ואם כבר שחקן קשיש שעדיין בשיאו, לסטף קרי יש עוד עונת קסם אחת? בוודאי. ובאופן כללי, מי שמבטל את הווריורס עשוי למצוא עצמו מחלק התנצלויות וממציא תירוצים.
12. ליאניס אנדטוקומבו יש עוד עונת אליפות ברגליים ובלב? ספק גדול, אם להיות כנים.
13. ולניקולה יוקיץ'? כן, וכשהם בריאים ובשיאם הנאגטס עדיין מועמדים רציניים, אבל עם בעלים קמצן וסגל שמסרב להתחזק, ספק אם דנבר יכולה שוב להיות בריאה ובשיאה.
7 צפייה בגלריה
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ' מול שחקן מינסוטה טימברוולבס  ג'יילן קלארק
שחקן דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ' מול שחקן מינסוטה טימברוולבס  ג'יילן קלארק
למרות יוקיץ', ספק אם דנבר יכולה ללכת עד הסוף
(Bruce Kluckhohn/Reuters)
14. איזו קבוצה יהיה הכי כיף לראות? יש באמת שפע אפשרויות: אוקלהומה סיטי ת'אנדר, שתהיה לא רק כיף אלא גם כזו שיכולה להגיע עד גמר הפלייאוף, מינסוטה, סקרמנטו, אורלנדו, אינדיאנה, שלוש הקבוצות של טקסס והניקס.
15. אגב הניקס, הם אמיתיים? על הנייר, בוודאי. ג'יילן ברנסון סופרסטאר, קרל אנתוני טאונס ומיקל ברידג'ס הם חתיכת שדרוג, והגארדן הוא כישוף. מצד שני, הם הניקס.
16. אריק ספולסטרה הוא המאמן הכי טוב, אבל מיתוס מיאמי היט עוד תקף? תרבות זה דבר חשוב, אבל בספורט התרבות צריכה לעטוף את השחקנים, לא ההפך. בשנה שעברה כבר נראה שמה שנשאר מה"היט קאלצ'ר" זה רק הקאלצ'ר. העונה הזו תקבע, בין היתר, האם המכור לקפה ג'ימי באטלר בדרך להיות בריסטה פול טיים בגיל 35.
17. האם יהיה יותר נחמד לקום בלילה לראות את דני אבדיה בפורטלנד מאשר בוושינגטון? כן. זו השנה שבה אבדיה צריך לעשות את הזינוק לחוזה הבא בקבוצה רצינית. פורטלנד היא עיר נהדרת עם מסורת כדורסל ואוהבת מאוד את הטרייל בלייזרס. הקבוצה הצעירה לא תנצח הרבה, אבל יהיה נחמד לראות אותה, והישראלי יקבל דקות ומרחבים לעשות מספרים טובים.
7 צפייה בגלריה
אבדיה
אבדיה
צריך לעשות את הזינוק לחוזה הבא בקבוצה רצינית. אבדיה
(צילום: AP Photo/Steve Dykes)
18. אגב קבוצות שלא ינצחו הרבה, האם נראה סוף־סוף טנקינג כמו שצריך כדי להשיג בדראפט הבא את קופר פלאג? אף קבוצה, כמובן, לא מכריזה מראש שהיא עומדת לנצח עשרה משחקים כדי שיהיו לה סיכויים לזכות בתקווה הלבנה הגדולה, קופר פלאג מאוניברסיטת דיוק. זה ישתנה כנראה די מהר. הדראפט הבא צפוי להיות עמוק ועמוס בכישרונות, ואחרי פגרת האולסטאר כבר נראה מרוץ תחרותי מאוד למקום האחרון.
19. מה הסיפור של ממפיס? מי יודע, הכל תלוי בחיווטים בראשו של ג'ה מורנאט, אבל לפחות הוא נראה בריא פיזית. הרוקי זאק אידי וה־2.24 מ' שלו נראים לגמרי מוכנים ל־NBA, ועכשיו צריך לקוות שגם מוראנט סוף־סוף מוכן אליה.
20. אגב מוראנט, כמה זמן עוד נחכה לזאיון וויליאמסון? העונה שעברה דווקא נתנה סוף־סוף טעימה של ממש ממה שזאיון בריא יכול לעשות, אבל אז הוא שוב נפצע והכל חוזר תמיד לשאלה האם אפשר לבנות על שחקן עם מבנה גוף כזה. גם עבור זאיון זו עונה קריטית.
21. מייק בודנהולצר יעשה מפיניקס קבוצה או שקווין דוראנט ימשיך לריב עם הייטרים בטוויטר? התשובה לשתי השאלות היא כן, אבל הכן הראשון מגיע עם כוכבית. זו עדיין קבוצה עם בעיות גדולות בהגנה ורק כדור אחד בהתקפה. מצד שני, דווין בוקר הראה באולימפיאדה שהוא יכול פה ושם לשים את האגו בצד, ובגיל 36 דוראנט הוא עדיין מכונת התקפה שאין דומה לה. כמה רחוק כל זה יכול להגיע במערב, זו כבר שאלה אחרת.
7 צפייה בגלריה
קווין דוראנט
קווין דוראנט
עדיין מכונת התקפה שאין דומה לה. דוראנט
(צילום: Christian Petersen/Getty Images)
22. מה יהיה הסיפור האנושי הכי מרגש? האפשרויות הן בלתי מוגבלות, אבל אם לונזו בול אכן חוזר כמו שצריך אחרי קרוב לשלוש שנים מפציעה בברך שאף אחד מעולם לא חזר ממנה, זה יהפוך לסרט בינוני בנטפליקס, ולפחות יהיה הדבר הכי טוב שקרה לשיקגו בולס כבר הרבה שנים.
23. שם אחד שכולם יכירו בסוף העונה?
ג'וליאן סטרות'ר, שחקן שנה שנייה מדנבר. סקורר טבעי, שלא מפסיק לרוץ, וזה באמת כל מה שצריך ליד יוקיץ'.
24. אז מי תהיה אלופה? בוסטון. המציאות החדשה של הסכמי השכר המסובכים שאף אחד לא מבין אותם, יחד עם ליגה שוויונית מתמיד מבטיחות שכנראה כבר לא יהיו יותר שושלות, אבל הסלטיקס פשוט טובים מדי. הכל לגמרי תלוי בהם, בבריאות וביכולת של ג'ו מאזולה למצוא דרכים מוזרות אפילו יותר להשאיר אותם רעבים.
פורסם לראשונה: 01:30, 22.10.24