ביום חמישי, בנר חמישי של חנוכה, מכבי ווילבקין תל אביב תפגוש את היריבה המיתולוגית שלה (טוב, אולי השנייה אחרי צסק"א) ריאל מדריד בהובלת המאמן האגדי פבלו לאסו. מכבי מגיעה היישר מהמקום ה־7 עם מאזן של 7 ניצחונות לעומת 5 הפסדים, לאחר מפלה מול האקס יובל זוסמן וקבוצתו אלבה ברלין, שאותה הצהובים היו חייבים לנצח. חג חנוכה הידוע גם בשם "חג המכבים" לרוב מקיים מפגש מסקרן עם היוונים, אבל הפעם המכבים יתמודדו עם הספרדים.
קבוצת הפאר ממדריד מגיעה לאחר 5 ניצחונות רצופים מהמקום השני בטבלת היורוליג. משחק הכדורסל השוטף של הספרדים הוא לפי דעתי היפה ביותר באירופה בזכות שלד חזק שהולך כבר הרבה שנים ומאמן אדיר. מה סוד הקסם של הקבוצה הזו? ההיררכיה המאוד ברורה של לאסו: כל שחקן יודע את מקומו וחלוקת הנקודות היא מרשימה במיוחד. למרות זאת, יש שחקן דומיננטי שמוביל את הבלאנוקס למאזן השני בטיבו באירופה – וולטר טאברס האימתני, שמעמיד ממוצעים מדהימים של 12.6 נקודות (79.7% מהשדה – שיא יורוליג), 7.1 ריבאונדים, 1.7 חסימות ומדד 20 ב־24 דקות בלבד.
1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: יאיר שגיא)
עד כה טאברס המתנשא לגובה של 2.20 מטרים, מעמיד עונת שיא כשהוא מלך החסימות בפער די גדול וסגן מלך הריבאונדים של היבשת. בנוסף לכך, שחקנין ותיקים כדוגמת רודי פרננדס וסרחיו יול תורמים מהניסיון הרב שלהם לקבוצה ומראים שלמרות שהם חצו כבר את גיל ה-36 הם עדיין בכושר נפלא. ריאל משחקת כדורסל קבוצתי פשוט. הם פשוט משחקים כדורסל.
מכבי מגיעה למדריד במומנטום שלילי ובכושר חלש מאוד. במשחק האחרון בברלין שחקנים רבים נראו עייפים, תשושים וללא רצון לנצח. הקבוצה הציגה הגנה רכה במיוחד ובכלל מאז הניצחון המרשים על ברצלונה בהיכל, יש ירידה ביכולת בכל הפרמטרים. נאנלי כופה זריקות ומנסה לשחק בסגנון משחק שאינו מתאים לו, קמרון טיילור כלל לא שייך לרמה הזו, ג'ון דיברתולומאו חייב לקבל יותר קרדיט מהמאמן, ג'יילן ריינולדס התבלבל וחשב שמכבי משחקת עם הצהוב של אלבה, קינן אוונס נראה לא מחובר ואנג'לו קלויארו חייב להתרכז במה שהוא טוב בו – ההגנה ולחימה על כל כדור – ולא בזריקות לסל. נקודת האור היא אנטה ז'יז'יץ' שמציג כדורסל יפה לעין מאז חזרתו מפציעה ושיפור ניכר בכל היבט. עם זאת, הוא עדיין לא שחקן הגנה מספיק טוב כדי לעצור את טאברס.
בנוסף, דריק וויליאמס מזכיר לכולם למה הוא נבחר לפני קאווי לאונרד וקליי תומפסון בדראפט 2011, כשהוא מציג כדורסל מלהיב עם הרבה אתלטיות וחוכמת משחק.
ווילבקין ממשיך להיות לא יציב. במשחק נגד מונאקו הוא הקפיץ את כל הקהל הצהוב והימם את מייק ג'יימס כשקלע 37 נקודות. משחק לאחר מכן, קלע בקושי 6 נקודות בהפסד המשפיל לאולימפייקוס, ובמשחק האחרון קלע 22 נקודות מול אלבה ברלין. על פי הסטטיסטיקה קשה לחזות איזה ווילבקין נקבל. דבר אחד ברור: בלעדיו מכבי תתקשה לעקוץ במדריד.
בסוף המשחק בברלין יאניס אמר שקשה לנצח כשאתה לא עושה הגנה וכשקולעים עליך 91 נקודות. אני אומר כך, מכבי חייבת לעבוד על התיאום ההגנתי שלה ולהחזיר את הרצון והמלחמה מהמפגש עם ברצלונה. לא ייתכן שסופגים כל כך הרבה נקודות מאחת הקבוצות החלשות באירופה. המאמן היווני חייב למצוא לכך פתרונות ויפה שעה אחת קודם.
למרות היכולת הרעה שחבורתו של ספרופולוס מציגה לעומת הכושר היוצא מן הכלל של הבלאנוקס, אני צופה נס חנוכה. אמנם כל הנתונים נגדה, אבל משהו בחג הזה תמיד מכניס אנרגיות בקבוצה. איך אומר השיר? "על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים".
יאללה מכבי!
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.