בסוף המערכה הראשונה בגמר ווימבלדון בין קרלוס אלקראס לנובאק ג'וקוביץ', נדמה היה שכל העולם עיקם פרצוף. "זה מי שאמור להיות העתיד של הטניס?", "הגמר החד צדדי הזה הוא מה שכל העולם חיכה לו?". אבל אלקראס היה נינוח להפליא, כאילו התכונן לתסריט הזה מראש. הרי הוא בסה"כ בן 20, בהופעה ראשונה במעמד, נגד הגדול מכולם, ובתכל'ס? אין שום דבר לא הגיוני בהשתלשלות האירועים הזאת.
ולמרות חוסר הסבלנות שקצת אפיין אותו באותו סט, הוא כנראה עדיין זכר טוב מאוד מה זה משחקי גראנד סלאם. הטוב מ-5. יש כל כך הרבה זמן, כל כך הרבה שינויי מומנטום. אחרי כל הזמן שהוא בילה על המגרשים באליפות ארה"ב בשנה שעברה (בה גם זכה), הוא כנראה מבין את זה יותר טוב מכולם (טוב נו, אולי חוץ מההוא שעמד מולו), ופשוט המשיך כרגיל. הוא שיחק את המשחק שלו, טיפה יותר יציב, הביטחון שלו עלה מנקודה לנקודה, הוא התעלה בנקודות החשובות של הסט החמישי וניצח.

1 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
קרלוס אלקראס
(Julian Finney/Getty Images)

לאורך השנה המצוינת שעברה עליו, שכללה מאזן מטורף, זכיות בטורנירים ונקודות שמראות על יכולות פנומנליות, זה באמת היה רק עניין של זמן עד שאלקראס ייקח לג'וקוביץ' גראנד סלאם ואת הפסגה, גם אחרי ההפסד ההוא בחצי גמר רולאן גארוס. בעיקר מעניין לראות איך הניצחון הזה ישפיע על העתיד הקרוב בסבב. נובאק אומנם מבוגר, אבל עדיין בכושר מעולה וכמעט ולא נפצע, עדיין ממשיך לשפר כל פעם אלמנטים פחות חזקים אצלו, ואין ספק שהגיל מהווה אצלו פקטור הרבה פחות מרוב השחקנים, ועם ההתאמות הנכונות הוא יכול להתחרות ולנצח את אלקראס הרבה פעמים בשנים הבאות, לדעתי.
מצד שני, מעניין לראות את האפקט על בני דורו של אלקראס בסבב. האם יקום עוד אחד שיקבל השראה ויעשה את הקפיצה המיוחלת, עכשיו כשההילה סביב שלושת הגדולים שברירית מתמיד? ואולי בכלל צפינו בתחילתה של היסטוריה ויש גם אפשרות שאלקראס יבצע השתלטות משלו, יצא לריצה מטורפת ואולי אפילו יהפוך עוד איזה עשור לשיאן התארים? (לדעתי זאת דווקא אפשרות פחות סבירה, קשה מאוד לשמור על יציבות בסבב ונראה שהרמה של היריבים שלו כרגע, גם אם הוא טוב מהם, לא תאפשר לו לברוח בכזאת קלות).
בכל מקרה, אלו הכי הרבה סימני שאלה שהיו סביב הטניס כבר הרבה זמן. העידן הקודם כבר קרוב מאוד לסופו, אבל עדיין לא נגמר וזה יכול לקחת עוד כמה שנים טובות (כדאי לזכור שפדרר כבר היה מפסיד דרך קבע לנדאל וג'וקוביץ' אחרי 2011, וזה לא הפריע לו להתעלות ולזכות בארבעה טורנירי גראנד סלאם מאז). העידן החדש כבר כאן, אבל נדמה שגם לו ייקח קצת זמן להתבשל, חוסר הוודאות והתחרותיות הזאת הם בהחלט שינוי מרענן ומסקרן לסבב בשנים הבאות, ומשהו חדש אחרי כמעט שני עשורים של התעסקות בשאלת "הגדול מכולם".
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.