קרלוס אלקראס השיג שבע נקודות רצופות בשובר שוויון מכריע כדי לחתום ניצחון מרשים על המדורג ראשון בעולם, יאניק סינר, בגמר של אליפות סין הפתוחה. שני הכוכבים הגדולים של הדור הבא של הטניס נאבקו היום (רביעי) במשך 3:24 שעות בבייג'ינג, לפני שהספרדי המדורג 3 בעולם ניצח לבסוף 7:6 (6), 4:6, 6:7 (3).
לאחר שדהר ליתרון של 2:5 במערכה הראשונה, אלקררס מעד ואפשר לאיטלקי, שהגיע למשחק בתור האלוף המכהן, לנצח בארבע מתוך חמש המשחקונים הבאים ולכפות שובר שוויון שבו ניצח עם שלוש שבירות. מערכה שנייה שנמשכה שעה הוכרעה לטובת אלקראס, אך מערכה השלישית והמכרעת הייתה הפכפכה והגיע לשובר שוויון נוסף. שם סינר עלה ליתרון מבטיח של 0:3, אבל אלקראס ענה עם שבע נקודות רצופות בדרך לתואר.
2 צפייה בגלריה
אלקראס
אלקראס
ניצחון שלישי השנה על סינר. אלקראס עם התואר
(צילום: GREG BAKER / AFP)
2 צפייה בגלריה
אלקראס וסינר
אלקראס וסינר
הכוכבים הגדולים של הדור הבא. אלקראס וסינר
(צילום: REUTERS/Tingshu Wang)
כעת המאזן בין אלקראס לסינר עומד על 4:6 לטובת הספרדי. אלקראס ניצח בכל שלושת המפגשים ביניהם ב-2024, כשהשניים הקודמים היו באינדיאן וולס וברולאן גארוס. זו הפעם הראשונה שאחד מהשניים מנצח שלושה משחקים רצופים נגד השני.
בגיל 21 שנים ו-150 ימים, אלקראס הוא השחקן הצעיר ביותר שניצח את המדורג ראשון בעולם בגמר של טורניר ATP לאחר שהפסיד את המערכה הראשונה מאז חואן מרטין דל פוטרו (20 ו-356 ימים), שביצע מהפך מול רוג'ר פדרר באליפות ארה"ב ב-2009.