ההפסדים של 3:1 לבלגיה ו-2:1 לאיטליה הם הפסדים טובים, הזוי ככל שזה נשמע.
לפני צמד המשחקים, החשש משתי תבוסות משפילות ריחף באוויר. איך שלא נהפוך את זה, הסגלים של שתי היריבות מרשימים הרבה יותר מהסגל הלאומי. נראה שהנבחרת של רן בן שמעון משילה מעצמה פחד ורגשי נחיתות שהיו חלק בלתי נפרד מהקמפיינים האחרונים. בשני המשחקים, הנבחרת הסתכלה ליריבות מהדרג הבכיר באירופה בעיניים, לחצה, הגיעה למצבים וגם הצליחה לכבוש.

1 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

נכון, עדיין ישנם איבודי כדור מתסכלים באזורים המסוכנים שהביאו מיד לספיגת שער. מותר גם סתם להעיף כדור לכיוון ההתקפה, זורק רעיון :-). אבל בהתחשב בכך שמערך ההגנה, שהולחם רק לפני כשבוע, חסר שחקני מפתח כמו דסה וגולדברג, שכבר צברו כמה ק"מ ביחד, נראה שיש עם מה לעבוד ויש לאן לשאוף. משחק הלחץ של ישראל הפתיע לטובה וביחד עם החוצפה החיובית, הנבחרת רצה קדימה, יצרה מספר מצבי הבקעה ויצאה בתחושה שאפשר היה להשיג יותר.
גלוך, חלאילי ורביבו עוד יובילו את הנבחרת בעתיד, אך כרגע זו הנבחרת של מנור סולומון. אם מישהו מחפש את הסיבה שדי בגללה לא עלינו ליורו, למרות המלחמה והמשחקים בהונגריה, זו ההיעדרות שלו ממשחקי המפתח. הוא מייצר מצבי הבקעה לעצמו ולחבריו להתקפה, מהווה איום מתמיד להגנת היריב וזה תוך כדי הסרת חלודה של כשנה מחוץ למגרשים.
גם אם יסתיים הקמפיין בשישה הפסדים, כל עוד בן שמעון ושחקניו יתמידו בדרך, יסיקו מסקנות וינסו לשפר תוך כדי תנועה, הנבחרת, כקבוצה, תרים את עצמה דרגה או שתיים תוך פרק זמן קצר. את הלמידה מהקמפיין הזה צריך ליישם כבר בטורניר המוקדמות הקרוב, ללא קשר לדרג שאליו נשתייך בהגרלה. כל עוד הנבחרת תמשיך להגיע שאפתנית ומחויבת, שלא מוותרת על כלום מראש, גם התוצאות יגיעו. הסגל נראה רענן וצמא להצלחות, והשילוב בין הצעירים לדור הביניים נראה טוב.
אחרי ההצלחות הגדולות בנוער ובצעירה, יש תקווה שזה יחלחל גם לבוגרת. כמובן שעלייה לטורניר גדול תלויה בכשירות ובהתפתחות שחקני המפתח, ההגרלות במוקדמות ובשפיץ של הנעל, אבל נראה שבשני המשחקים האלה הונחה אבן הפינה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.