אליפות העולם בהתעמלות מכשירים תיפתח ביום שבת באנטוורפן, בלגיה, כאשר הפוקוס יהיה באופן טבעי על האלוף האולימפי בתרגיל הקרקע, ארטיום דולגופיאט, שיהיה מסקרן לראות את כושרו כשמונה חודשים לפני המשחקים האולימפיים בפריז.
נבחרת הגברים של ישראל השיגה לראשונה בהיסטוריה את הכרטיס לתחרות הקבוצתית באליפות העולם, וכוללת את דולגופיאט, אלכס מיאקינין, אורי זיידל, איליה ליובימוב, פבל גולידוב ואלירן יוסקוביץ. את החבורה יובילו המאמנים סרגיי וייסבורג, אנדריי גריבנוב ואילן קורצ'ק - והיא תחל את דרכה בשבת החל מ-13:15 במוקדמות הקרב-רב. כדי להשיג את הקריטריון האולימפי, תצטרך ישראל לסיים בין תשע הנבחרות הראשונות, לא כולל המדליסטיות בתחרות אשתקד – סין, יפן ובריטניה – שכבר השיגו את הכרטיס הקבוצתי.
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
ארטיום דולגופיאט מתעמל ישראלי
יביא מדליה? דולגופיאט
(צילום: גטי אימג'ס)
גם בתחרות האישית ינסה דולגופיאט להבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים בפריז 2024. ליהיא רז תהיה המתעמלת היחידה שתייצג את ישראל בתחרויות הנשים. היא תחל את דרכה במוקדמות הקרב-רב לנשים ביום ראשון (18:45), ואליה תצטרף המאמנת מורן קלפנר.
כזכור, באליפות העולם בשנה שעברה, אליה הגיע כאלוף אירופה, דולגופיאט אכזב כשלא העפיל אפילו לגמר בתרגיל הקרקע - אולם חשוב לציין כי הוא התמודד עם פציעה בכף הרגל. בהמשך אותה שנה הוא סבל גם מקרע חלקי ברצועת כף הרגל, אולם הצליח לזכות במדליית הכסף באליפות היבשתית. לאחרונה גם זכה במדליית זהב בגביע העולם בגרמניה.
טרם הטיסה לבלגיה אמר המתעמל: "חזרנו לא מזמן מתחרות קבוצתית, ככה עובדים עכשיו, לא כיחידים. התחרות הראשונה הייתה פחות טובה, השנייה טובה ואני מקווה שבאליפות העולם היא תהיה הרבה יותר טובה" .על תקופת ההחלמה שלו אמר דולגופיאט: "האימונים קשים. באיזה מכשירים אתחרה? בכולם. אני עושה קרב-רב בשביל הקבוצה וגם קרקע".
3 צפייה בגלריה
ארטיום דולגופיאט בנתב"ג
ארטיום דולגופיאט בנתב"ג
הציפיות בשמיים. וייסבורג ודולגופיאט
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
ליהיא רז
ליהיא רז
היחידיה שתייצג את ישראל בתחרויות הנשים. ליהיא רז
(צילום: רויטרס)
המאמן וייסבורג הוסיף: "אנחנו אחרי שבוע ההכנה לקראת היציאה, עשינו כמה תחרויות וכמה מבחנים. אנחנו יוצאים פעם ראשונה לאליפות העולם כקבוצה ומקווה שנצליח. האם אם אני מרוצה מהתוצאות של ארטיום אחרי הפציעה? אי אפשר להיות מרוצה, הוא לא בריא במאה אחוז, אבל אני מקווה שבתחרות נהיה בסדר. אנחנו תמיד רוצים להיות בפודיום, וזאת תחרות ראשונה שאפשר להשיג קריטריון גם כקבוצה, גם כבודדים, גם כמכשירים בודדים וגם בקרב-רב".
כשנשאל וייסבורג על אחד מהקריטריונים שהנחו אותו לגיבוש הנבחרת, הוא סיפר: "זה היה תהליך לא פשוט. היה לנו מאבק בין כמה ספורטאים מאוד מוכשרים אבל בסופו של דבר מי שחשבנו שיכול לתרום יותר, נכנס. היו כאלה שטובים במכשיר בודד אבל לא יכלו לתרום בתחרות על מכשיר אחר, אז הם לא איתנו. אבל זה לא אומר שהם לא יהיו איתנו בעתיד".