בקרוב יסתיים לו עידן בכדורגל הארגנטינאי, כשאגדת ריבר פלייט מרסלו גז'ארדו יעזוב אותה בתום העונה.
אחרי פרישתו בעונת 2011, כשחקן פעיל במדי נסיונאל, "הבובה" החל מיידית את קריירת האימון שלו באותה קבוצה. הוא הוביל אותה לזכייה באליפות אורוגוואי, ועורר מספיק עניין כדי שב-2014 המועדון בו גדל יקרא לו הביתה. החתימה שלו בריבר הגיעה בזמן הכי מתאים וטוב שאפשר" בתחילת העשור המועדון עבר את שיא השפל כאשר ירד לליגת המשנה, הספיק לעלות חזרה, והיה להוט לחדש את המסורת רווית ההצלחות. מינוי של מאמן שמזוהה עם המועדון היה צעד חשוב בכך, וגז'ארדו הוכיח את עצמו כשהחזיר את העטרה ליושנה והוביל את מועדון נעוריו לרגעי תהילה.

1 צפייה בגלריה
מרסלו גז'ארדו
מרסלו גז'ארדו
מרסלו גז'ארדו
(צילום: AP)

כמאמן, לרוב הוא מאמין בסגנון התקפי, דבר הנובע עוד מימיו כקשר התקפי - וזה מצליח לו היטב. עד כה הוא אסף 15 תארים, כולל אליפות אחת, שני סופר קאפ ארגנטינאי, שלושה גביעי ארגנטינה, שני גביעי ליברטדורס (כולל החגיגה על חשבון היריבה המושבעת בוקה ג'וניורס במשחק שהועבר לברנבאו בגלל הבלגן שנוצר בבואנוס איירס) ושלושה גביעי סודאמריקנה.
ריבר פלייט ידועה כחממה לצעירים שבסוף מצליחים באירופה, ובעבר זה קרה עם אגדות כגון גונסאלו היגוואין, חאבייר מסצ'ראנו והרנן קרספו. בתקופתו של מרסלו בריבר עברו אצלו לא מעט כוכבים שהיום עושים חיל, כמו חוליאן אלבארס המשחק במנצ'סטר סיטי, אנסו פרננדס מבנפיקה וכמובן ג'ובאני סימאונה, כוכבה של נאפולי. אבל עכשיו צריך לראות אם זו חממה גם עבור המאמן: רבים לא אוהבים את העובדה שפיפ"א מתעלמת ממנו בעקביות בטקסי פרסים, בהם המועמדים מגיעים רק מקבוצות ונבחרות באירופה. בגיל 46, אם ימצא קבוצה אירופית בכירה ויוכל להתקדם איתה, אחד המאמנים המוערכים בכדורגל כיום יוכל לזכות בהכרה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.