7 שנים חיכנו לרגע הזה, והנה זה סוף סוף קרה! מכבי תל אביב תחזור להשתתף במשחקי ההצלבה. בפעם האחרונה שזה קרה היא עוד נקראה מכבי אלקטרה תל אביב, עברנו 2 חסויות מאז, 7 מאמנים וסקאוט על הקווים והרבה (מאוד) שחקנים שמגיעים והולכים.
השנה הנוכחית ידעה הרבה מאוד עליות ומורדות. מכבי התקשתה בפתיחת העונה לאור מקרי הקורונה הרבים שפקדו את השחקנים. הצליחה להתאושש, חוותה חודשיים קשות שכללו 3 הפסדים בדרבי ו־8 הפסדים רצופים ביורוליג. פגרת קורונה נוספת, עלייה קלה, ירידה קלה והדבר שאולי הכי חשוב: פיטורי המאמן יאניס ספרופולוס ומלחמה באוקראינה, שהובילה להדחת הקבוצות הרוסיות, מה שקידם את מכבי היישר אל המקום ה-7.
1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
(צילום: גטי אימג'ס)
למעשה היא הייתה זקוקה ל־2־3 ניצחונות מתוך שישה משחקים כדי להבטיח פלייאוף, אבל אז דווקא בניצוחו של אבי אבן (מינוי שגרר תגובות זועמות בקרב האוהדים) הגיע השינוי ו־5 ניצחונות רצופים, 3 מהם על קבוצות הפאר מילאנו, ריאל וברצלונה. במשחקים הללו מכבי הראתה הרבה אופי ובעיקר את העובדה שהיא יכולה להתעלות במאני טיים.
למכבי יש עוד משחק אחד העונה מול פנרבחצ'ה שיסגור את העונה הסדירה. ניצחון יסדר את המקום ה-5 וסדרה של הטוב מ-5 משחקים מול ריאל, בעוד שהפסד ישאיר את מכבי במקום ה-6 למפגש עם מילאנו.
פנרבחצ'ה מגיעה ליד אליהו מהמקום ה-12 עם מאזן של 10 ניצחונות מול 17 הפסדים. פנר הפסידה את המשחק האחרון שלה מול פנאתנייקוס על הבאזר. היא ידועה בשנים האחרונות כקבוצת פלייאוף יותר מלגיטימית, אולם מאז עונת הקורונה היא נפרדה מהמאמן שלה ז'ליקו אוברנוביץ ולא מצליחה לחזור לרמות הגבוהות באירופה. פנרבחצ'ה היא אחת הקבוצות העשירות ביותר ביבשת, והכישלון שלה בשנים האחרונות מוכיח שכדורסל אינו רק כסף.
למרות העונה האיומה שעוברת על המועדון הטורקי, יש לפנר מספר נשקים שמכבי צריכה להיזהר מהם: ננדו דה קולו, יאן ווסלי, דישון פייר, פירייה הנרי ודווין בוקר. דה קולו הוא אחד הגארדים הטובים ביותר באירופה. למרות גילו המבוגר (35) הוא נותן מספרים נהדרים של 12 נקודות ו־4 אסיסטים.
יאן ווסלי הוא סנטר חכם מאוד בעל IQ כדורסל משובח. הוא קולע 13.5 נקודות עם שישה ריבאונדים וחטיפה. מלבד יכולתו ההתקפית המרהיבה, הוא שומר נהדר עם חסימה וחצי למשחק. בוקר הוא אתלט נהדר וחוסם מעולה, הנרי חוטף טוב מאוד ושומר נהדר, והפורוורד דישון פייר בעל אחוזים נהדרים מכל הטווחים. מי שמנצח על המקהלה (הלא כל כך מוצלחת העונה) הוא אלכסנדר סשה ג'ורג'ביץ'.
פנרבחצ'ה קולעת 74.4 נקודות למשחק, לעומת 80.3 של מכבי. למעשה, בכל הקטגוריות (אסיסטים, חטיפות, חסימות, ומדד) מכבי מובילה, למעט בריבאונד.
ההתקפה של פנר היא התקפת ריצה. כלומר, המטרה שלה היא להתקיף את הסל כמה שיותר מהר. הם אוהבים לשחק על בוקר ו־ווסלי דרך דה קולו, מה שיהווה בעיה עבור מכבי. ז'יז'יץ' וריינולדס הם לא שומרים גדולים בלשון המעטה ולא יעמדו בקצב של של הסנטרים של פנר.
פנרבחצ'ה היא קבוצה מאוד לא יציבה העונה. היא יכולה לנצח את באיירן ויומיים לאחר מכן להפסיד לפנאתנייקוס החלשה. מבחינת פנר, המשחק בחמישי הינו לפרוטוקול בלבד, כשהיא מתרכזת בהשבת הכבוד שלה דרך הליגה הטורקית. השאלה הנשאלת, האם מכבי באמת רוצה לנצח? מבחינתי, כל משחק חשוב וערך הניצחון הוא מעל הכל. אז מי עדיפה: ריאל מדריד או מילאנו? נניח שהמשחק מול פנר לא חשוב כרגע, את מי עדיף למכבי לפגוש? ריאל או מילאנו? עד המשחק האחרון של הבלאנוקס מול באיירן מינכן, אני הייתי בעד לפגוש את מילאנו, היות שהיא קבוצה מבוגרת, פצועה שלא מצליחה להתרומם במחצית השנייה של העונה. היא הובסה על ידי התל אביבים לפני 3 שבועות עם יכולת רעה במיוחד. כל אוהד צהוב זוכר מה קרה לפני 8 שנים: נס מילאנו הראשון בעונה הפכפכה. לכן, אוהדים רבים מעדיפים לפגוש את האיטלקים לנוכח הנסיבות ובכך לנסות לשחזר את ההיסטוריה.
למרות זאת, היכולת הכה חלשה של ריאל, שחרורם של הרכז המוביל שלהם תומאס הארטל והפורוורד טריי תומפקינס גרמו לי לשנות את דעתי. אני מעדיף שמכבי תפגוש את ריאל במשחקי ההצלבה, בלי קשר למשחק ביום חמישי. ריאל נותרה כעת עם 2 שחקנים שיכולים לאייש את עמדת הגארד שלה: סרחיו יול ששיאו מאחוריו ונייג'ל וויליאמס גוס שלא מרשים במיוחד העונה. נוסיף לכך את הפציעות הרבות של הקבוצה במהלך העונה, שהובילו ליכולת חלשה של שחקנים משמעותיים: אנתוני רנדלוף ואדם הנגה.
חשוב להבין כי מגיעה לא מגיע פייבוריטית בסדרת פלייאוף מול אף יריבה, אך אכן ניתן להשיג ניצחון חוץ אחד מול כל אחת מהן, ושני ניצחונות במבצר בת"א.
לסיכום, למכבי אסור לתת הנחות לפנרבחצ'ה והיא חייבת להילחם על הניצחון. מילאנו וריאל נמצאות בתקופה רעה ומי שתבוא, נתמודד איתה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.