מכבי ת"א יכולה הייתה לבקש לעצמה יריבה נוחה יותר מסטיאווה בוקרשט לסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות, שמתחיל הערב (שלישי, 20:30) ברומניה. למראה תוצאות ההגרלה אפשר היה לחשוב שהתקיימה ביציע הצפוני בסמי עופר. בעיקר - יכולה הייתה לבקש תזמון טוב יותר.
אל העיוות הגדול והקבוע של לוח השנה - המשחקים החשובים ביותר, על סכומי הכסף הגבוהים ביותר ועל היוקרה הגדולה ביותר, מתקיימים בנקודת הזמן שבה הקבוצות עדיין מסירות את קורי השינה מהעיניים - מצטרף בקיץ 2024 גליץ' נוסף שהופך את קמפיין המוקדמות הנוכחי לערמומי. האולימפיאדה לקחה ממכבי ת"א חמישה שחקנים, חלקם משמעותיים ממש. רוי רביבו - שחקן הרכב. אושר דוידה - כנראה גם כן, לפחות בשלב זה. גם דור תורג'מן, עידו שחר ואלעד מדמון בעלי משמעות, גם אם פחותה. ככה זה כשישנם שלושה זרים בלבד בסגל, אחד מהם העביר את רוב תקופת ההכנה בלימוד יוונית בתקווה לעבור לאתונה. כל אחד שיודע לבעוט בכדור ולדקלם את "חגיגה בסנוקר" - מלמיליאן.
2 צפייה בגלריה
ז'רקו לאזטיץ'
ז'רקו לאזטיץ'
חסר הרבה שחקנים. מאמן מכבי ת"א ז'רקו לאזטיץ'
(צילום: עוז מועלם)
הזמן יעשה טוב למכבי כמו שהוא יכול לעשות טוב לכל קבוצה בשלב הזה של השנה. הוא יאפשר לה לרכוש תיאום ולהעמיק את ההיכרות עם המאמן החדש, ישיב לה את הכדורגלנים האולימפים ויחזק אותה בזרים נוספים. אבל לפרויקט סטיאווה אין זמן. אותה מכבי ת"א תצטרך לעבור באמצעות זיכרון השרירים בלבד, עם שחקנים שנוסעים לקריית שלום בעיניים עצומות.
למזלה של האלופה, עבר עליה קיץ נטול דרמות, כזה שרק על הרקע הסולידי שלו עלילות מילסון יכולות לתפוס ממדים טלנובליים שכאלה. למכבי ת"א אולי אין מספיק שחקנים חדשים עדיין, אבל יש לה מספיק שחקנים ישנים. ליבת הקישור, החלוץ, השוער, חצי מההגנה. כל מה שהיה טוב בקבוצה של העונה שעברה - ישנו. כל מה שלא היה טוב עדיין איננו, אבל לא היה מי יודע מה גם בשנה שעברה.
הבטחת הדירוג של מכבי ת"א לאורך כל שלבי המוקדמות הופכת את ההזדמנות הקרובה להיסטורית, ולכזאת שפספוסה יחרוג מכל רגעי ה"כמעט" בשנים הקודמות, אותם אפשר היה לפתור גם בנחיתות מובנית כתוצאה מהגרלות. זו הפעם הראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי, שהדרך למפעל הגדול ביותר סלולה כך. זה לא קל, זה לא מובן מאליו, זה לא יהפוך הדחה לכישלון בלתי נסלח, אבל זה בהחלט מונגש.
2 צפייה בגלריה
זהבי חוגג
זהבי חוגג
מכבי ת"א צריכה אותו במיטבו זהבי חוגג באלוף האלופים
(צילום: עוז מועלם)
האחריות הזאת - לאפשר את האפשרי - רובצת על כתפיהם של ערן זהבי, גבי קניקובסקי, דור פרץ ויוריס ואן אובריים. לא תהיה עוד נקודת זמן בשנה שבה השחקנים החשובים ביותר של מכבי יהיו כל כך חשובים כמו בצמד המשחקים הזה. הם צריכים לעשות את העבודה בלי המגינים שעוד יהיו פה, וללא הקיצוני שעוד יצטרף בעתיד. בלי המחליף שלא נמצא כאן, ובלי הכוכב הזר שבראשו אולי עדיין לא חזר.
היא אולי מוקדמת מדי, אבל זו גם שעתם הגדולה ביותר. בשלב הזה של העונה, אין עקרונות ואין קבוצתיות, יש רק שחקנים בודדים שמתעלים למעמד, או שלא. אומרים שבקבוצת כדורגל יש 11 שחקנים, וזה נכון כמעט תמיד, אבל לא הערב. הפעם זה ארבעה שחקנים.
מכבי ת"א ממריאה לרומניה
(באדיבות one)
פורסם לראשונה: 01:30, 23.07.24