נואה ליילס האמריקאי הוכתר מוקדם יותר החודש לאיש המהיר בעולם, זאת לאחר שניצח בגמר ריצת ה-100 מטר של אולימפיאדת פריז 2024. אך זה לא הפריע לכוכב של קבוצת הפוטבול מיאמי דולפינס, הרסיבר טייריק היל, להכריז במהלך ההופעה שלו בפודקאסט "Up & Adams" שהוא ינצח את ליילס בתחרות ריצה.
דבריו של היל, שנחשב לשחקן המהיר ביותר ב-NFL ונבחר חמש פעמים ל-All-Pro של הליגה, הגיעו בתגובה לדברים שאמר ליילס לאחר אליפות העולם באתלטיקה בבודפשט ב-2023 - שם זכה בזהב גם ב-100 מ' וגם ב-200 מ' - כשמתח ביוקרת על כך ששחקני NBA מכריזים על עצמם כ"אלופי עולם" לאחר זכייה באליפות.
2 צפייה בגלריה
היל
היל
נחשב לשחקן הכי מהיר ב-NFL. היל
(צילום: AP Photo/Doug Murray)
"מה שהכי כואב לי זה שאני צריך לראות את גמר-NBA, וכתוב להם על החולצה 'אלופי העולם'", אמר אז ליילס, "אלופי העולם? שלא תבינו אותי לא נכון, אני אוהב את ארה"ב, אבל זה לא העולם. זה לא העולם. התחרות הזו כאן זה העולם. כמעט כל מדינה נמצאת פה, מניפה את הדגל שלה. אין את זה ב-NBA".
מאז ההצרה של ליילס, הרבה ספורטאים אמריקאים - בעיקר שחקני NBA כמובן – מחכים לו בפינה. הפעם זה היה תורו של היל, שענה בחיוב כשנשאל אם הוא ינצח אותו. "הייתי מנצח את נואה לילס", אמר היל. "לא הייתי מנצח אותו בהרבה, אבל הייתי מנצח את נואה ליילס".
2 צפייה בגלריה
נואה ליילס חוגג
נואה ליילס חוגג
עורר את זעמם של ספורטאים אמריקאים רבים. ליילס חוגג את הזכייה ב-100 מ'
(צילום: עוז מועלם)
ליילס, כאמור, זכה במדליית הזהב ב-100 מ' לגברים עם שיא אישי של 9.78 שניות. הוא היה פייבוריט להשלים דאבל, מאחר ש-200 מ' זה המקצה החזק שלו, אך לבסוף הסתפק רק במדליית הארד במרוץ זה. בסיום אותה ריצה הוא התמוטט על המסלול ופונה בכיסא גלגלים, ולאחר מכן חשף כי הוא השתתף במקצה למרות שנמצא חיובי לקורונה.
היל צבר ניסיון בריצה במהלך התיכון והקולג'. הוא רץ 100 מטר ב-9.98 שניות בקולג' וגם זכה במדליית ארד בריצת 200 מטר באליפות העולם לנוער ב-2012.