יום אחרי הפרסום על הבירור שיעבור הג'ודוקא ברוך שמאילוב אצל סוכנות הבדיקות הבינלאומית, מתגלים היום (שלישי) פרטים נוספים על הנסיבות שהובילו לכך.
בשנת 2022 זכה שמאילוב בשתי מדליות זהב בתחרויות שנערכו בארץ: בגראנד-סלאם ת"א שנערך בפברואר ובטורניר המאסטרס שהתקיים לפני פחות מחודש בירושלים. לפי גורמים המעורים בפרטים, בימים שאחרי התחרויות האלו שמאילוב לא היה במקומות שעליהם דיווח מראש לביצוע בדיקות אפשריות של שימוש בחומרים אסורים. הוא אף טס לחו"ל מיד באותו הלילה שאחרי הזכייה בטורניר בירושלים (ואף תיעד זאת ברשתות החברתיות).
2 צפייה בגלריה
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
ברוך שמאילוב ג'ודוקא ישראלי
בסביבת הג'ודוקא מספרים ששכר עו"ד שיעזור לו למסור את גרסתו. שמאילוב
(צילום: עודד קרני, איגוד הג'ודו)
2 צפייה בגלריה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם המדלייה
שמאילוב עם מדליית הזהב במאסטרס ירושלים
(צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו)
בעקבות כך, הג'ודוקא התבקש אתמול על-ידי סוכנות הבדיקות הבינלאומית (ITA) להסביר מדוע לא העביר פרטים נכונים על מקום הימצאו. העדכונים והקשר עם הספורטאי נעשים באמצעות מערכת אינטרנטית. עם זאת, לטענת גורמים המקורבים לשמאילוב, הפרטים הנכונים לא הועברו בגלל "כשלים בתקשורת". עקב כך, קיבל הג'ודוקא פנייה מה-ITA ובה בקשה להציג את הסבריו.
בסביבת הג'ודוקא מספרים ששכר עו"ד שיעזור לו למסור את גרסתו. כרגע שמאילוב מתאמן כרגיל, ומאחר שההליך עשוי להימשך זמן רב הוא צפוי להשתתף בגראנד-סלאם ת"א ובגראנד-סלאם פריז שייערכו בחודש הבא, במידה שהצוות המקצועי יחליט לשבץ אותו לשתי התחרויות. סימן השאלה הוא לגבי אליפות העולם שתתקיים השנה מוקדם במיוחד - בחודש מאי בדוחא שבקטאר - ובה הניקוד הגבוה ביותר להשגת הקריטריון לאולימפיאדת פריז 2024.
מטעמו של שמאילוב לא נמסרה תגובה. אתמול נמסר מטעמו כי "בימים הקרובים ישיב הספורטאי לפנייה כמבוקש, יציג באופן מלא את הנסיבות שבגינן היה הכשל וימסור בשקיפות מלאה את כל הפרטים מול כלל הגורמים המוסמכים".