בחלק הראשון של העונה היו המון רגעים שבהם מוחמד סלאח נראה כמו שחקן הכדורגל הכי טוב שיש. אלה לא היו רק השערים, אליהם כבר התרגלנו, אלא גם יכולת עילאית באספקטים נוספים – המסירות היו מבריקות, הכדור היה דבוק לרגל, הדריבלים היו הכי יפים בעולם. והנה, הגיע החצי השני של העונה. המסירות והכדרור עוד שם, אבל השערים, סימן ההיכר, כבר לא כפי שהיו.
אם אפשר לחלק את העונה של סלאח לשניים, אז קו ההפרדה היה אליפות אפריקה. לפני הנסיעה לטורניר סלאח רשם מספרים עצומים. הוא הבקיע 23 שערים ובישל עוד תשעה ב-26 משחקים. אחרי האליפות עומד המאזן שלו על מעורבות ישירה בשבעה שערים ב-14 משחקים, ירידה עצומה.
3 צפייה בגלריה
מוחמד סלאח
מוחמד סלאח
נמצא בירידה. סלאח
(צילום: AFP)
סלאח סופר כרגע חמישה משחקים רצופים ללא שער. הוא הבקיע רק פעם אחת בתשעת המשחקים האחרונים בליברפול, נגד ברייטון, וגם השער הזה היה בפנדל. בעצם, הוא לא הבקיע שער שדה מאז המשחק מול נוריץ' באמצע פברואר, חודשיים אחורה, זאת אחרי שבתחילת העונה הפך לשחקן ליברפול הראשון שכובש בעשרה משחקים ברציפות, רצף שנחתם עם שלושער באולד טראפורד.
ליברפול נמצאת בעיצומו של אחד השבועות המכריעים של העונה. שבוע שהתחיל בתיקו מול מנצ'סטר סיטי בליגה, המשיך עם עלייה לחצי גמר ליגת האלופות, ויסתיים שוב מול סיטי בשבת, בחצי גמר הגביע. גם המשחקים לאחר מכן יהיו מכריעים אחד-אחד, בכל החזיתות, וליברפול צריכה את סלאח בשיא, או קרוב לשם.
3 צפייה בגלריה
סלאח ומאנה
סלאח ומאנה
קו ההפרדה? סלאח מול מאנה באליפות אפריקה
(צילום: AP)

מכה כפולה ממאנה

לא סתם מסתכלים על אליפות אפריקה כנקודת המפנה. בשנת 2022 בלבד היה מעורב סלאח, עם ליברפול ובעיקר עם מצרים, בשישה משחקים שהלכו להארכה. הוא משחק המון, לא נפצע כמעט, ושלשום קיבל מכה מפחידה מול בנפיקה. מאז החזרה מהאליפות סלאח משחק פחות משחקים שלמים. לפניה הוא שיחק פחות מ־80 דקות במשחק רק ארבע פעמים. אחריה, בערך בחצי מהמשחקים, רשם שבע הופעות חלקיות.
יש גם עניין מנטלי, במכה הכפולה שספג סלאח מסאדיו מאנה, החבר לליברפול שניצח אותו עם סנגל גם בגמר היבשתי וגם בפלייאוף העלייה למונדיאל. "אין ספק שמו יכול למסור את הכדור מהר יותר וכל זה, אבל זו תקופה לא פשוטה עבורו ועבור מאנה, להגיע ישר למשחקים גדולים עבורנו עם החזרה מאפריקה", אמר יורגן קלופ לפני המשחק האחרון מול סיטי. "הוא אולי לא כבש במשחק שוטף, אבל מה שחשוב עבורי זה רמת המשחק, האיום שהוא מהווה על היריבות, איך הוא מושך אליו שחקנים ברגע שהוא מקבל את הכדור, שניים ואפילו שלושה רצים אליו באותם רגעים".
3 צפייה בגלריה
יורגן קלופ
יורגן קלופ
יורגן קלופ. צריך להיות מודאג?
(צילום: AFP)
כפי שאמר קלופ, סלאח עדיין עושה לא מעט דברים גדולים, כדוגמת הבישול האדיר שלו למאנה מול סיטי. לצד המו"מ הקשה והמתמשך על חידוש החוזה בליברפול (מסתיים בקיץ 2023) סלאח הוא עדיין המועמד המוביל לזכייה בתואר שחקן העונה באנגליה. "אני לא מודאג בכלל, וגם מו לא צריך להיות", אמר וירג'יל ואן דייק. "מו עדיין אותו מו ופשוט צריך קצת יותר מזל".
אז הנה מגיע עוד משחק גדול, שוב סיטי בשבת. זמן טוב להסרת דאגה.
פורסם לראשונה: 17:00, 15.04.22