ההחלטה לא להעניק השנה את פרס ישראל בספורט, שנחשפה אתמול ב-ynet, ממשיכה לעורר סערה. היום התייחס להחלטה גם הג'ודוקא והמדליסט האולימפי לשעבר, אריק זאבי, שהיה אחד משלושת המועמדים הסופיים של חברי הוועדה, שלא הצליחו להגיע להסכמות.
"לדעתי היה צריך להעניק את הפרס לאחד המועמדים, ולא להחליט שלא מחליטים", אמר זאבי. "קצת לא נעים לי להגיד את זה, אבל הייתי משוכנע שפרס ישראל מוענק אחרי שוועדה ממלכתית בראשות השר הרלוונטי מתכנסת ודנה בזה, ולא בפורום כל כך מצומצם ובשיחת זום אחת. כך או כך, אני מודה לחברי הוועדה שחשבו עליי בהקשר הזה. מבחינתי זה כבוד גדול להיות בכלל מועמד לפרס ישראל".
3 צפייה בגלריה
אריק זאבי
אריק זאבי
"יש הרבה ספורטאים שמגיע להם לזכות בפרס לפניי". אריק זאבי
(צילום: טל שחר)
3 צפייה בגלריה
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
שלושת המועמדים הסופיים של ועדת הפרס. ענת דרייגור, אריק זאבי ולי קורזיץ
(צילום: יריב כץ וראובן שוורץ)
זאבי אף הוסיף, בהתבטאות יוצאת דופן, כי "יש הרבה ספורטאים שמגיע להם לזכות בפרס לפניי, אבל מבין שלושת המועמדים הסופיים שפורסמו אני הייתי בוחר בגולשת לי קורזיץ - גם בגלל ההישגים חסרי התקדים שלה וגם בגלל המאבק האדיר שהיא ניהלה ומנהלת במחלה קשה מאוד".
כזכור, אתמול נחשף כי הוועדה שדנה בהענקת הפרס לא הגיעה להסכמות, ולכן הוחלט כי השנה לא יחולק פרס ישראל בספורט. "הוועדה לא הגיעה להסכמה פה אחד על איש מהמועמדים שהובאו בפניה, ולכן לא יינתן השנה פרס בקטגוריית ספורטאים מצטיינים", נכתב בהחלטת הוועדה, שבה היו חברים היו"ר אבי נימני, רותם ישראל, פרופ' אבי מויאל וקרן לייבוביץ'.
מי שתמך במועמדות של זאבי, הג'ודוקא האגדי והמדליסט האולימפי מאתונה, היה נימני, שהתעקש כי הוא המועמד היחיד ואינו מוכן להתפשר על מועמד אחר. "אני חשבתי שביום העצמאות ה-75 של מדינת ישראל זאבי הוא המועמד הנכון ביותר לקבל את פרס ישראל", הסביר נימני. "כל אחד מחברי הוועדה הגיעו עם המועמדים שלהם ובגלל שהתקנון מחייב פה אחד, לא ניתן היה לקבל החלטה".
3 צפייה בגלריה
אבי מויאל, קרן לייבוביץ', אבי נמני, ורותם ישראל
אבי מויאל, קרן לייבוביץ', אבי נמני, ורותם ישראל
לא הצליחו להגיע להסכמות. חברי ועדת הפרס (מימין לשמאל) קרן לייבוביץ', רותם ישראל, אבי נימני ופרופ' אבי מויאל
(צילום: עמית שאבי, עוז מועלם, intime sports, באדיבות הקריה האקדמית אונו)
פרט לג'ודוקא זאבי, שתי המועמדות הסופיות הנוספות, שאותן הציעו לייבוביץ' וישראל, הן לי קורזיץ, גולשת הרוח שזכתה ארבע פעמים באליפות העולם; וענת דרייגור, אחת מגדולות שחקניות הכדורסל הישראליות בכל הזמנים.
"התקנון מחייב להגיע להחלטה פה אחד. במועמדים היו גברים ונשים, והייתה רשימה יפה. מאכזב שלא הצלחנו להגיע להחלטה פה אחד כפי שמחייב התקנון", אמרה רותם ישראל. "מן הסתם רוצים להעניק פרס ישראל על מצוינות בספורט ולהוקיר את הספורטאים. לצערי, זה מה שקרה והתקנון מחייב".
פרס ישראל נחשב לפרס החשוב והיוקרתי ביותר שניתן במדינה בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה-75, אך לאור התוצאות העגומות של דיוני ועדת הפרס - לא יהיה בהם ייצוג לספורט הישראלי.