הלקח מהמפגשים הקודמים

הצד הירוק
להתרכז בכדורגל ולא בכל מה שמסביב. מכבי חיפה הפסידה לבאר־שבע בסמי עופר, במשחק שברק בכר הגדיר: "הזוי". הוא כלל שני כרטיסים אדומים לחיפה, אחד לבאר־שבע, ושני פנדלים מוצלחים של איאד אבו־עביד. בטרנר חיפה ניצחה, אבל גם במשחק הזה היה יותר מדי בלגאן מסביב. חלק גדול מהשחקנים וכמה אנשי צוות, כמו עוזר המאמן גיא צרפתי, התעסקו בעניינים שאינם קשורים במשחק, וגרמו לקבוצה לצאת מריכוז.
בכר מודע לכך. הוא עצמו השתולל אחרי שרז מאיר הורחק בהפסקה, בעט בכדור וסינן מילים מיותרות הנוגעות להחלטה המוזרה של השופט. בכדורגל נטו חיפה טובה יותר העונה, ובכך היא צריכה להתרכז הערב בסמי עופר (20.30).
7 צפייה בגלריה
עומר אצילי מול ניקיטה רוקאביצה
עומר אצילי מול ניקיטה רוקאביצה
שני המפגשים הקודמים הסתיימו בתוצאות שונות, אבל היה בהם מכנה משותף: מכבי חיפה שלטה בקלות
(צילום: עוז מועלם)
הצד האדום
שני המפגשים הקודמים הסתיימו בתוצאות שונות, אבל היה בהם מכנה משותף: מכבי חיפה שלטה בקלות במרכז המגרש. הדבר בלט בעיקר במחצית הראשונה בטרנר, כשלאורחים לא היה חיסרון שחקן כמו במשחק הראשון. רק במחצית השנייה של אותו משחק, כשבאר־שבע שוב הייתה ביתרון מספרי על הדשא, הכוחות התאזנו והכדור היה גם ברגלי השחקנים שלה.
אליניב ברדה מבין שאם הוא רוצה להתקרב לחיפה, אסור לקבוצה שלו להתבטל הפעם. מבחינת כושר גופני, כך מאמינים בבאר־שבע, אין לקבוצה יכולת ללחוץ את החיפאים במשך כל המשחק. אבל לפי התכנית שלהם, יהיו דקות מסוימות שבהן באר־שבע תנסה ללחוץ ולהחזיק בכדור יותר מיריבתה – לא דבר קל לביצוע.
7 צפייה בגלריה
איאד אבו עביד על הכתפיים של רמזי ספורי
איאד אבו עביד על הכתפיים של רמזי ספורי
המשחק אותו כינה בכר "הזוי". הניצחון של ב"ש בסמי עופר בסיבוב הראשון
(צילום: עוז מועלם)

שחקן המפתח

הצד הירוק
אין פה שאלה, נכון? עומר אצילי הוא השחקן הטוב ביותר בליגה העונה, אחראי ל־18 שערים ו־9 בישולים, כך שדברים תלויים קודם כל ברגליים שלו. בזמן שאצילי היה פצוע ולא שיחק, מכבי חיפה לא הצליחה ליצור עליונות ברורה על יריבותיה, דבר שאפיין אותה בשלב מוקדם יותר העונה.
7 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
השחקן הטוב ביותר בליגה העונה. אצילי
(צילום: עוז מועלם)
האלופה יודעת טוב מאוד כמה אצילי חשוב להצלחה, ולכן ניסו להחזירו מהפציעה בהדרגתיות והסתכנו ביכולת פחות משכנעת במשחקים מסוימים. עשו הכל כדי שהכוכב הגדול יגיע במצב האופטימלי לחלק החשוב ביותר של העונה, ולמשחקים הגדולים כמו זה של הערב. לכן גם שמחו במועדון שאצילי לא זומן לנבחרת. במשחק הפתיחה של הפלייאוף העליון מול הפועל ת"א, אצילי כבר פתח בהרכב והכניס שתי מסירות חשובות שעשו את ההבדל.
הצד האדום
באר־שבע מגיעה למאני־טיים של העונה כשיש לה בסגל חלוץ אחד בלבד – ניקיטה רוקאביצה – כך שהוא חייב להיות איש המפתח. איתי שכטר עבר לפני ימים אחדים ניתוח בברכו, ולא ברור אם יחזור לשחק העונה. קודם לכן עבר גם שגיב יחזקאל ניתוח וכנראה סיים את העונה. מלבד רוקאביצה נמצא בסגל החלוץ קייס גאנם, אך הוא לא שיחק שנה וקשה לראותו משתלב בקרוב. רק רוקאביצה.
7 צפייה בגלריה
ניקיטה רוקאביצה
ניקיטה רוקאביצה
ב"ש מגיעה למאני-טיים של העונה כשיש לה בסגל חלוץ אחד בלבד. רוקאביצה
(צילום: הרצל יוסף)
בשני המשחקים הקודמים נגד מכבי חיפה הוא לא תרם דבר, למרות שמדובר במשחק משמעותי עבורו, מול האקסית במדיה היה מלך שערי הליגה בשנתיים האחרונות. בשני המחזורים האחרונים רשם רוקאביצה החמצות גדולות, וברור שהערב הוא יהיה חייב להיות מפוקס.

האקס פקטור

הצד הירוק
שני שחקנים חדשים של מכבי חיפה השתלבו באופן נפלא העונה, ואף קיבלו בזכות זאת מקום בסגל הנבחרת – שון גולדברג ודין דוד. לפני כמה חודשים לא היה ברור מי יהיה החלוץ הבולט של האלופה, כשגם גודסוויי דוניו ובן שהר היו בתמונה. אבל היום ברור שדוד לפני כולם, בהרבה. אחד החלוצים הטובים בליגה.
7 צפייה בגלריה
דין דוד חוגג
דין דוד חוגג
תנועה ללא כדור שיכולה להכריע משחק. דוד
(צילום: עוז מועלם)
לבאר־שבע הגנה טובה והדרך לפרוץ אותה היא באמצעות תנועה טובה של החלוץ, דבר שדוד יודע לעשות מצוין. השערים שלו, לא פחות מ־15 בליגה בלבד, הגיעו גם בזכות העובדה שהוא משחק עם מוסרים טובים כמו אצילי, צ'רון שרי ודולב חזיזה, אבל גם בזכות התנועה שלו ללא כדור. תנועה שיכולה להכריע את המשחק.
הצד האדום
את הופעת הבכורה שלו במדים האדומים ערך אנדרה מרטינש הפורטוגלי כמחליף, במשחק הקודם נגד מכבי חיפה. כשרוני לוי אימן את הקבוצה, מרטינש קיבל הזדמנויות נוספות, אבל לא הצליח להראות יכולת מיוחדת. בטח לא כזו שמצופה משחקן זר שמגיע בינואר כדי לשנות משהו. בשני המחזורים האחרונים, תחת אליניב ברדה, מרטינש פורח. גם כבש וגם בישל.
ההתלבטות הגדולה של ברדה – האם לפתוח עם מיכה לצד ספורי, וללכת בהרכב התקפי, או לתת לאספרייה לשחק ולנסות לעקוץ בהתקפות מעבר
מרטינש ידוע בעיקר ביכולתו להניע את הכדור במרכז המגרש, אבל הערב מצפה לפורטוגלי בעיקר עבודה הגנתית לצד מריאנו בריירו. אם הוא יצליח במשימות ההגנתיות אבל גם, כמו במשחקים האחרונים, יפתיע עם תרומה בחלק ההתקפי, באר־שבע תוכל להוציא נקודות מהמשחק.

ההחלטה החשובה

הצד הירוק
למכבי חיפה סגל רחב, אבל במשחק הזה בכר לא הולך להתחכם ונראה שעשרה שחקנים סגורים בהרכב. אצילי וחזיזה ישחקו לצד דוד, בקישור יוצבו שר, עלי מוחמד ומוחמד אבו־פאני. גם מקומו של חוסה רודריגס מובטח, אבל השאלה באיזו עמדה?
7 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
לא הולך להתחכם. בכר
(צילום: עוז מועלם)
רודריגס משחק העונה בעיקר כמגן, גם ימני וגם שמאלי, ומביא מהעמדה הזו איכויות שונות לגמרי מאשר המגינים הקלאסיים של הקבוצה. אם הוא ישחק בשמאל, מיקאל אלפונס יהיה המגן הימני. אם רודריגס יפתח בימין, סאן מנחם ייכנס להרכב במקום אלפונס, אבל לצד שמאל. מנחם איבד את המקום בהרכב העונה, אבל אחרי שפתח בשני משחקי הנבחרת האחרונים, הוא עשוי בכל זאת לקבל קרדיט גם בקבוצתו הערב.
הצד האדום
בניגוד לרוני לוי, שחשב שדור מיכה ורמזי ספורי לא יכולים לשחק יחד, אליניב ברדה מאמין מאוד במיכה. הוא מעוניין שהקשר יהיה על הדשא כמה שיותר, גם אם לא הרשים במיוחד מאז שהצטרף לקבוצה בקיץ. במשחקים עם ברדה פתחו מיכה וספורי יחד, והראשון הציג יכולת משופרת. שניהם מהווים סכנה בזכות המסירה הטובה שלהם והיכולת להפעיל את רוקאביצה.
7 צפייה בגלריה
אליניב ברדה
אליניב ברדה
מאמין מאוד בדור מיכה. ברדה
(צילום: נחום סגל)
אבל יש צד שני למטבע. ברדה יודע שמיכה שחקן שפחות תורם בחלק ההגנתי, לעומת דנילו אספרייה הקולומביאני למשל. פה בעצם נמצאת ההתלבטות הגדולה – האם לפתוח עם מיכה לצד ספורי, וללכת בהרכב התקפי על כל הקופה, או לתת לאספרייה לשחק ולנסות לעקוץ בהתקפות מעבר.

על מה עבדו בפגרה?

הצד הירוק
למכבי חיפה היה קשה לעבוד על משהו, כי לא פחות מעשרה שחקנים היו חלק מאימוני הנבחרות השונות – חמישה בנבחרת ישראל, מאור לוי בצעירה, שרי בנבחרת סורינאם, עלי מוחמד בניז'ר. בנוסף, רז מאיר ורמי גרשון פצועים.
האלופה יודעת טוב מאוד כמה אצילי חשוב להצלחה, ולכן ניסו להחזירו מהפציעה בהדרגתיות והסתכנו ביכולת פחות משכנעת במשחקים מסוימים
המטרה העיקרית בפגרה הייתה הכשרת הסגל למשחק העונה הערב, מבחינה פיזית ומנטלית. הקבוצה חזרה להתאמן בהרכב כמעט מלא ביום רביעי, והאימונים נעשו תחת פיקוח, במטרה לנסות להימנע מבעיות רפואיות כאלה ואחרות. בנוסף, בכר אוהב להכניס רעיונות חדשים, שמשפיעים על השחקנים מבחינה מנטאלית.
הצד האדום
בימים האחרונים תירגל ברדה שתי שיטות משחק. אחת שכוללת קו הגנה של ארבעה שחקנים, והשנייה של חמישה. עד כה הראה המאמן שהחליף את רוני לוי כי הוא משנה מספר שיטות במהלך משחק, בעיקר בגלל שמשהו לא עבד בשיטה הקודמת. יהיה מעניין לראות במה יבחר הפעם.
לפני היציאה לפגרה זיהו בקבוצה בעיה בכושר גופני אצל כמה שחקנים, וניסו לשפר את העניין בעבודה ממוקדת. בנוסף טופלו מספר שחקנים כדי להחזירם לכשירות מלאה - כמו הלדר לופס, רמזי ספורי וחאתם אלחמיד - וההערכה האופטימית בבאר־שבע, היא שבשל חשיבות המשחק כולם יפתחו בהרכב.