כבר מספר שנים שאוהדי הכדורסל שומעים כמעט מדי יום את שמו של הכישרון הסלובני לוקה דונצ'יץ' מתנגן בראשם. הוא בסך הכל בן 23, אבל השיג כ"כ הרבה בקריירה, יותר מהמוני כוכבים שכבר פרשו. והילד האמיץ הזה לא מתכוון לעצור. השבוע ראינו אותו מספק את אחד המשחקים הטובים בחייו - יודעים מה, אפשר לומר בשקט שזה היה הטוב ביותר - כאשר קלע 60 נקודות בניצחון המשוגע של דאלאס מאבריקס על ניו יורק ניקס, ובכך הוא הוכיח לכל העולם שהוא ללא ספק אחד הכישרונות הטובים בכל הזמנים.
ללא ספק, לוקה דונצ'יץ' הפיח חיים חדשים בליגה הטובה בעולם. אם היינו רגילים בעבר שרק השחקנים האמריקאים מופיעים על המסך לילה אחרי לילה, הגיע פתאום הילד החוצפן וניפץ את שגרת חיינו. ממשחק למשחק דונצ'יץ' רק רעב יותר, והוא הרבה יותר ממכונת נקודות - הרי באותו משחק הוא רשם גם 21 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בדרך לטריפל דאבל, הפעם הראשונה בה שחקן רושם שורה סטטיסטית כזו בתולדות ה-NBA. מאז שהגיע לליגה בגיל 19 - וזה עוד כאלוף אירופה עם סלובניה - הוא פשוט שוטף את המגרש. ניהול המשחק של דונצ'יץ' פשוט יוצא מגדר הרגיל. היתרון הגדול ביותר של הסלובני נובע מהאהבה שהוא מקבל על מהקבוצה, שסומכת עליו בעיניים עצומות ומחבקת אותו.

1 צפייה בגלריה
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ'
דונצ'יץ'
(AFP)

התחרות בליגה הטובה בעולם היא אכזרית. כל שחקן חייב להיאבק על מקומו בקבוצה. במקרה של לוקה הסיפור היה שונה לגמרי, וכבר במשחקו הראשון של הסלובני במדי דאלאס ראינו את החיבור שלו לצוות המקצועי, את העידוד המאסיבי שהוא מקבל מהקהל בכל נגיעה שלו בכדור, וזה ללא ספק עזר לו להגיע רחוק.
השחקנים הצעירים בליגות השונות ברחבי אירופה צריכים לקחת דוגמה מלוקה דונצ'יץ', שכבר עכשיו מסתמן שיהפוך לכדורסלן האירופי הגדול בכל הזמנים. הוא הרי שבר השבוע את שיא המועדון של מתחרה רציני על התואר, דירק נוביצקי. העבודה הקשה שהשקיע מילדותו רק חיזקה אותו נפשית, והחיבור עם הכישרון הטבעי יצר משהו שלא הכרנו בעבר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.