סופה של תקופה: אחרי 22 שנה - רוג'ר פדרר נדחק אל מחוץ לרשימת 50 הטניסאים הראשונים בדירוג העולמי.
האמת, זה לא מפתיע. פדרר למעשה לא שיחק כלל טניס מאז התבוסה בשלוש מערכות, 6:4, 7:6, 6:0, מול הוברט הורקאץ' ההונגרי ברבע גמר טורניר ווימבלדון, אי שם ביולי בשנה שעברה והתאושש בעיקר מפציעות חוזרות ונשנות.
2 צפייה בגלריה
רוג'ר פדרר
רוג'ר פדרר
לא שיחק מאז ווימבלדון 2021. פדרר
(צילום: רויטרס)
הפנומן השווייצרי, שיחגוג יום הולדת 41 בחודש אוגוסט וזכה ב-20 תארי גראנד סלאם בקריירה, כבר הצהיר בתחילת השנה שהוא לא פרש ומתכנן קאמבק, שבמסגרתו ישתף פעולה עם רפאל נדאל בגביע לייבר בספטמבר בלונדון, לפני שייקח חלק בטורניר באזל במולדתו שווייץ.
אגב, למי שמתעניין - פדרר מדורג כיום במקום ה-68 בעולם והפעם האחרונה בה היה מחוץ לטופ-20 הייתה, כאמור, בתחילת הקריירה, אי שם בשנת 2000. וקחו עוד נתון מעניין: לראשונה מאז 2003 בשני המקומות הראשונים בדירוג נמצאים שחקנים שהם לא פדרר, רפאל נדאל, נובאק ג'וקוביץ' או אנדי מארי. במקום הראשון בעולם ניצב דניל מדבדב הרוסי, סגנו הוא אלכסנדר זברב הגרמני.
2 צפייה בגלריה
יצליח לזכות בעוד תואר גראנד סלאם? פדרר
יצליח לזכות בעוד תואר גראנד סלאם? פדרר
יצליח לזכות בעוד תואר גראנד סלאם? פדרר
(צילום: AP)
בכל מקרה, השווייצרי מתכוון לחזור באופן רציף לסבב ב-2023: "אעשה זאת, אך אני לא יודע איך ואיפה. עקרונית זה הרעיון. עדיין לא תכננתי מעבר לבאזל וגביע לייבר. אחרי באזל העונה במילא מסתיימת. חשוב מאוד עבורי להיכנס לכושר, כדי שאוכל להתאמן באופן מלא. אחרי שאעשה את זה, אוכל לבחור בכמה טורנירים אשתתף, ואיפה".

"עדיין צריך לחכות"

פדרר, וזה לא סוד סובל בשנים האחרונות מלא מעט פציעות. הוא אמנם רשם קאמבק גדול ב-2017 ו-2018, אחרי שנים חלשות בקנה המידה שלו, זכה בשלושה טורנירים גדולים בגיל 36 ו-37, ונעצר רק בחצי הגמר של אליפות אוסטרליה הפתוחה ב-2020 מול נובאק ג'וקוביץ'. אבל אז הגיע עוד פציעה. ועוד אחת.
הסופרסטאר לא שיחק בארבעת הטורנירים הגדולים של 2020 בעקבות שני ניתוחים בברך, וניסה לחזור באמצע 2021. זה הספיק, כאמור, עד רבע גמר ווימבלדון, אבל שם, כאמור, חטף מכה כואבת במיוחד, כולל הפסד 6:0 להורקאץ' במערכה השלישית.
כעת, כשהוא מתאושש מפציעה בקרסול ובעיקר אוגר כוחות, פדרר הודה כי "השיקום נמשך לאט. כל הזמן שואלים אותי 'איך זה נראה?', ואני חייב לומר בכל פעם שזה ייקח קצת יותר זמן. אני רק צריך להיות סבלני ולהמשיך להתקדם".
האוהדים של השווייצרי ברחבי הרשת אופטימיים כי הוא יכול לחזור ולזכות בעוד תואר גראנד סלאם בעתיד. "נכון, זה סופו של עידן עם הירידה שלו למקום ה-68 בעולם, אבל רק טניסאי כמו רוג'ר פדרר יכול לרשום קאמבק נוסף מהסרטים", נכתב ברשתות החברתיות.
פדרר עצמו סיכם: "המטרה היא להיות כשיר לספטמבר, וזה יקרה. אני משחק עם הילדים מדי פעם. עם הטניס אני עדיין צריך לחכות קצת. אשחק על המגרש הרבה כשיגיע הזמן המתאים לכך".