7 צפייה בגלריה
גלוך, שטיינברג ושרף
גלוך, שטיינברג ושרף
גלוך, שטיינברג ושרף
(צילום: sailing energy, AP וגטי אימג'ס)
תשפ"ד הייתה שנה מעולה עבור הספורט הישראלי. ההישג המרשים ביותר היה ללא ספק הזכייה בשבע מדליות אולימפיות בפריז 2024. כעת, אחרי שהשנה האולימפית מאחורינו, הגיע הזמן להסתכל קדימה לעבר תשפ"ה, ואלה הספורטאים שאמורים לעשות לנו את השנה הקרובה מתוקה במיוחד.

אוסקר גלוך

נראה שהיהלום של הכדורגל הישראלי הסתגל לכדורגל האירופי והוא מתחיל לככב בזלצבורג האוסטרית. גלוך פתח את העונה עם חמישה שערים בחמישה מחזורים, יחד עם שני בישולים. בתקשורת האוסטרית כבר קוראים לו "הקוסם של זלצבורג" שהוציא אותה מצרות, ועם צמד מול אוסטריה וינה נתן לה 0:2 במחזור האחרון.
7 צפייה בגלריה
אוסקר גלוך
אוסקר גלוך
ימשיך להתקדם. אוסקר גלוך
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
שמו של גלוך כבר הועלה כמועמד למנצ'סטר יונייטד, ליברפול, ארסנל, אתלטיקו מדריד ודורטמונד. תג המחיר שלו צפוי להיות לפחות 25 מיליון אירו, שיהפכו אותו לישראלי היקר בהיסטוריה. כנראה שאין סקאוט באירופה שלא ראה אותו בפעולה, וזאת חייבת להיות העונה שלו.

אנסטסיה גורבנקו

התקוות מאנסטסיה גורבנקו בפריז 2024 התנפצו. השחיינית הגדולה בהיסטוריה של ישראל (בת 21 סך הכל) לא הגיעה לתוצאות שחשבו שהיא תגיע אליהן או לפסגות חדשות, ובנוסף לכל זה היה גם את הגמר שהיא פספסה בגלל שרשרת של טעויות אנוש שכאילו נלקחה מסרט בורקס (סיימה תשיעית בדירוג הכללי, אחת השחייניות הודיעה כי לא תתחרה כחצי שעה לפני הגמר, גורבנקו הייתה אמורה להחליף אותה, אך הישראלית הייתה בדרך לארוחה של הוועד האולימפי). לגורבנקו יש אירוע גדול להתכונן אליו השנה: אליפות העולם בשחייה שתתחיל בסינגפור ב-11 ביולי 2025. המסע ללוס אנג'לס 2028 מתחיל, וגורבנקו תגיע לאולימפיאדה הבאה חזקה מתמיד.
7 צפייה בגלריה
גורבנקו עם הזהב
גורבנקו עם הזהב
אחרי האכזבה באולימפיאדה, גורבנקו תחזור לעצמה
(צילום: ANDREJ ISAKOVIC / AFP)

בן שרף

במשחק הראשון שלו באולם הגרמנית, בן שרף קלע 21 נקודות ב-24 דקות, מה שאומר שבמשחקו האחרון בגרמניה הוא בוודאי ייקלע 50 נקודות, ייפרד יפה מהקבוצה שנתנה לו במה ויטוס משם ל-NBA. סקאוטים באירופה נשבעים שהם לא ראו דבר כמותו בכל הקשור לכדורסלן ישראלי, מומחי הדראפט ("הוא מכונה התקפית!") כל הזמן מעדכנים את המיקום שלו ב-2025: מהסיבוב השני לסיבוב הראשון, ומשם כבר למקום התשיעי.
וזה לא הסוף. אולם כבר שמה אותו בפוסטרים לקידום קניית כרטיסים: "בואו לראות את הכישרון שכולם מדברים עליו". עושה רושם ששום דבר לא יעצור את שרף בדרך לתהילה, ואנשים יתחילו לתכנן את יום העבודה שלהם לפי שעות המשחקים של אולם. או לוס אנג'לס לייקרס. תמחקו אתם את המיותר.
7 צפייה בגלריה
בן שרף במדי רטיופארם אולם הגרמנית
בן שרף במדי רטיופארם אולם הגרמנית
הדבר הבא בכדורסל. בן שרף
(צילום: IMAGO/Harry Langer/DeFodi Images, Reuters)

עומר מאייר

שותפו של בן שרף לנבחרת הנוער של ישראל פותח עונה במכבי ת"א כשחקן בוגרים בגיל 17. הוא נחשב לאחד הכישרונות המבטיחים באירופה לגילו. האתר "באסקטניוז" בחר בו לשם הבולט במכבי ת"א העונה. "למאייר תהיה הזדמנות לקחת צעד קדימה לעבר תפקיד הרבה יותר גדול בעקבות עזיבתם של ווייד בולדווין ולורנזו בראון", נכתב שם. בעוד חברו לקבוצה רוקאס יוקובאיטיס הוסיף: "הוא יהיה אחד השמות הבולטים בכדורסל האירופי בעתיד".
המון ציפיות יש ממאייר, הכישרון הישראלי הכי מרגש במכבי ת"א מאז דני אבדיה. זאת תהיה שנה בה הוא יוכל להתפתח לפוטנציאל NBA. בעונה שעברה הוא שותף בחמישה משחקי יורוליג והפך לשחקן הישראלי הצעיר ביותר שקולע במפעל האירופי הבכיר. העונה הוא בוודאי ישותף בהרבה יותר משחקים, ויש לו את המורה הכי טוב בעולם על הקווים: עודד קטש, שיודע דבר או שניים על להוביל קבוצה כשחקן צעיר. ואם זה לא מספיק, מאייר גם קיבל את המספר של קטש: 10. כבוד.
7 צפייה בגלריה
עומר מאייר
עומר מאייר
הדבר הבא בכדורסל 2. עומר מאייר
(צילום: עוז מועלם)

עומרי גאנדלמן

זאת הייתה שנה נהדרת עבור הקשר הישראלי של גנט, שכבש את בלגיה בסערה וממשיך את מסורת הישראלים המצליחים בליגה הבלגית, אלא שנראה שגרף ההתקדמות של גאנדלמן היא אינסופי ואי אפשר לדעת למה עוד אפשר לצפות ממנו, הוא עוד יסיים את העונה כחלוץ מרכזי עם מספרים דו ספרתיים. גאנדלמן אמור להשתלט גם על מרכז השדה של הנבחרת, ומי יודע? אולי הוא עוד יכבוש נגד צרפת ואיטליה, ובקיץ? הוא עוד יכול להפתיע עם מעבר לליגה בכירה יותר.
7 צפייה בגלריה
גאנדלמן
גאנדלמן
מטריף את בלגיה. עומרי גאנדלמן
(צילום: KURT DESPLENTER / BELGA / AFP)

תמר שטיינברג

ביום ראשון תיפתח אליפות אירופה בגלישת רוח, המדליסטית האולימפית שרון קנטור לא תשתתף אבל המרוץ ללוס אנג'לס 2028 מתחיל, ותהיה תחרות קשה על הכרטיס הבודד. תמר שטיינברג היא אחת הגולשות הישראל המבטיחות ביותר, לפני חודש היא הוכתרה לאלופת העולם עד גיל 23 ועכשיו היא מגיעה לאליפות אירופה לבוגרות. תמר היא בתו של המאמן גור שטיינברג, שהדריך את גל פרידמן בזכייה במדליית הזהב באולימפיאדת אתונה (2004) והארד באולימפיאדת אטלנטה (1996). אחלה גנים.
7 צפייה בגלריה
תמר שטיינברג
תמר שטיינברג
תנסה להשיג את הכרטיס ללוס אנג'לס. תמר שטיינברג
(צילום: sailing energy)
פורסם לראשונה: 10:59, 03.10.24