אלון חזן, מאמן נבחרת ישראל, מדבר לפני אלבניה
כולם דיברו בשבוע האחרון על סערת החדר של ערן זהבי, שקצת גנבה את הפוקוס מהעיקר: לנבחרת ישראל מחכה בשבת אחד המשחקים החשובים שלה בשנים האחרונות. מה שעוד נשאר מתחת לרדאר זו העובדה שהכחולים־לבנים מגיעים עם סגל בעייתי – בלי לא מעט שחקני מפתח ואחרים שנמצאים בכושר ירוד.
ניצחון על אלבניה בבלומפילד יקבע שלוש עובדות חשובות: השגת כרטיס לפלייאוף היורו, עלייה לדרג א' של ליגת האומות וקפיצה לדרג ב' בהגרלת מוקדמות היורו שתיערך בעוד כשבועיים. הכל ברגליים שלנו בקרב על פסגת הבית, אבל כאמור לרשותו של המאמן אלון חזן לא יעמוד אותו הרכב שניצח בטיראנה 1:2.
4 צפייה בגלריה
אלון חזן
אלון חזן
הרבה משחקניו מגיעים בכושר ירוד. חזן
(צילום: עוז מועלם)
ההיעדרות המשמעותית ביותר היא זו של השחקן הכי איכותי בכדורגל הישראלי כיום, מנור סולומון, שנפצע במשחק אימון של פולהאם, וישוב רק אחרי פגרת המונדיאל. הקשר, שהשתדרג העונה לפרמייר־ליג, היה זה שכבש את הצמד באלבניה, אבל ישנם עוד כמה שמות בולטים שנותרו בחוץ, בראשם מונס דאבור שפרש מהמדים הלאומיים וזהבי שלא זומן על רקע הדרישה לקבל חדר לבד. גם ניר ביטון (פצוע), דור פרץ (יכולת חלשה בתקופה האחרונה) וחאתם אל־חמיד (בעיות אישיות) לא נמצאים בסגל.

גלזר יחזור?

בין הקורות יש לא מעט סימני שאלה לגבי כושרו של אופיר מרציאנו, שמוצא עצמו לאחרונה כשוער השלישי של פיינורד. היתרון שלו הוא ששיחק בשלושת משחקי ליגת האומות, בהם צברה הנבחרת חמש נקודות. בכל מקרה נראה שמדובר בקמפיין האחרון של מרציאנו כשוער המוביל, לקראת העברת השרביט במוקדמות היורו לדניאל פרץ. מרציאנו, שיחגוג בקרוב 33, לא שיחק העונה אפילו דקה בליגה ההולנדית, ולכן חזן מתלבט בינו לבין שוער הפועל באר־שבע, עומרי גלזר (26), שנמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו, אך מצד שני זמן רב לא לבש את המדים הלאומיים.
גם אלי דסה לא נמצא בשיא כושרו לאחר שאת ההכנות הקיץ ערך לבדו. עם זאת, הוא כבר הספיק לקחת חלק בשלושה משחקים במדי דינמו מוסקבה מאז שהצטרף אליה לפני שלושה שבועות, כולל 90 דקות בהפסד 2:0 לאלופה זניט סנט־פטרסבורג בשבת.
4 צפייה בגלריה
עומרי גלזר
עומרי גלזר
נמצא בכושר הטוב ביותר בקריירה שלו. גלזר
(צילום: עוז מועלם)

אגף פרוץ

כאב הראש האמיתי של חזן ובניון הוא בעמדת המגן השמאלי: סאן מנחם מושעה בגלל שצבר כרטיסים צהובים וההתלבטות תהיה בין שני אקסים של הפועל ת"א, דורון ליידנר ודני גרופר. הראשון, שהציג יכולת נהדרת בשלושת משחקי ליגת האומות, עבר בינתיים לאולימפיאקוס, אלא שמשבר הדרכון הרומני, לו הוא עדיין מחכה, מונע ממנו לשחק בליגה היוונית לפחות עד חודש ינואר. המנהל המקצועי יוסי בניון שוחח עם מקבילו בקבוצה של ליידנר, הצרפתי כריסטיאן קראמבו, שהבהיר לו כי המגן משחק בינתיים בכל משחקי האימון והמילואים במהלך השבועות האחרונים. האלטרנטיבה היא כאמור גרופר, שפתח מצוין את העונה בלודוגורץ, אך החמיץ את ארבעת המשחקים האחרונים בשל פציעה.
דווקא בעמדה הכי בעייתית של הנבחרת באופן מסורתי, מרכז ההגנה, חזן מקבל שני בלמים שנמצאים בכושר טוב: שון גולדברג ומיגל ויטור, כאשר איאד אבו־עביד ורז שלמה יהוו גיבוי מהספסל. גם בקישור יש לחזן לא מעט אופציות: עדן קארצב שומר על יציבות, נטע לביא רושם קמפיין חלומי עם מכבי חיפה בליגת האלופות והקפטן ביברס נאתכו כבש העונה עד כה שישה שערי ליגה במדי פרטיזן בלגרד. שחקן נוסף שעשוי להיכנס להרכב הוא רמזי ספורי, אם יהיה כשיר, ויקבל עדיפות על פני גבי קניקובסקי.
4 צפייה בגלריה
גבי קניקובסקי שחקן מכבי ת"א
גבי קניקובסקי שחקן מכבי ת"א
יחכה על הספסל. קניקובסקי
(צילום: יאיר שגיא)

בלי האסים

בהתקפה, ישראל למעשה תשחק ללא שלושת האסים שלה מהקמפיין האחרון: זהבי, סולומון ודאבור. ליאל עבדה ושון וייסמן צפויים לפתוח: חלוץ סלטיק פתח נהדר את העונה בליגה הסקוטית עם שישה שערים וגם שיחק בליגת האלופות נגד ריאל מדריד. חלוץ ויאדוליד סוף־סוף מקבל מעמד של שחקן הרכב במדים הלאומיים. "חיכיתי לרגע שבו אהיה החלוץ הראשון בנבחרת, ולשמחתי זה קורה לפני אחד המשחקים החשובים שלנו בשנים האחרונות", אמר וייסמן, שחזר רק לאחרונה מפציעה והספיק לכבוש שער ניצחון ב־0:1 על אלמריה.
השאלה שנותרה פתוחה היא מי יהיה הצלע השלישית בהתקפה: עומר אצילי, דולב חזיזה או עומרי אלטמן (בעדיפות אחרונה), כולם נמצאים בתקופה מצוינת.
4 צפייה בגלריה
סולומון חוגג
סולומון חוגג
היה כוכב הניצחון הקודם. סולומון חוגג מול אלבניה
(צילום: רויטרס)