השבוע השני של רולאן גארוס יצא היום (ראשון) לדרך עם משחקי שמינית הגמר - אצל הגברים והנשים.

גברים

אחרי שהמדורג 1 בעולם, נובאק ג'וקוביץ', שרד דרמה גדולה וסיים את משחקו מול לורנצו מוזטי בשעה 3:07 שעון פריז, השלישי בעולם, קרלוס אלקראס עשה זאת בצורה חלקה כשניצח את פליקס אוז'ה אליאסים הקנדי בשלוש מערכות. בהמשך, ינסה יאניק סינר המדורג 2, לצלוח גם הוא את משחקו בצורה נוחה. סינר, המחזיק במאזן 2:28 העונה, יפגוש את קורנטן מוטה הצרפתי, שיזכה לעידוד ביתי. לא בטוח שזה יעזור לו.
2 צפייה בגלריה
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
הטניסאי הספרדי קרלוס אלקראס
עלה בקלילות. קרלוס אלקראס
(REUTERS/Stephanie Lecocq)
באשר לאלקראס, אלוף וימבלדון למי ששכח, הוא עבר את שמינית הגמר בצורה הרבה יותר קלה ממה שציפו. אוז'ה-אליאסים (21 בעולם) ידוע כמתחרה קשוח, אך היום הוא לא בדיוק היווה אתגר אמיתי לספרדי. זה דווקא התחיל טוב מבחינת הקנדי, ששבר במשחקון הראשון, אך אלקראס נכנס לעניינים מהר מאוד, שבר עוד פעמיים וניצח במערכה הראשונה. גם במערכה השנייה המדורג שלישי בעולם שבר פעמיים ובשלישית הוא שמט רק משחקון אחד בדרך לניצחון תוך שעתיים ו-16 דקות.
המדורג תשיעי בעולם, סטפנוס ציציפאס, עלה לרבע הגמר לאחר ניצחון 6:3, 6:7 (4), 2:6, 2:6 על מתאו ארנלדו האיטלקי (34 בעולם). היווני לא הגיע טוב למערכה הראשונה, איבד את ההגשה שלו במשחקון הרביעי והפסיד בה. גם המערכה השנייה לא נראתה טוב מבחינת ציציפאס, אך הוא הצליח לצאת ממנה בשן ועין עם ניצחון בתום שובר שוויון. בשתי המערכות שלאחר מכן זה נראה הרבה יותר טוב מבחינת הפיינליסט מ-2021, והוא סגר עניין בדרך לשלב הבא.
יאניק סינר (2 בעולם) עלה גם הוא לשלב הבא אחרי ניצחון על קורנטן מוטה (79) 6:2, 3:6, 2:6, 1:6. הוא יפגוש ברבע הגמר את גריגור דמיטרוב (10 בעולם).

נשים

המדורגת 1 בעולם, איגה שוויונטק, הייתה לראשונה להעפיל לרבע הגמר, ועשתה זאת בדרך הכי מרשימה שיש - 0:6, 0:6 חלק על אנסטסיה פוטפובה הרוסייה תוך 41 דקות. האלופה המכהנת הפסידה רק 10 נקודות במשחק חד-צדדי.
2 צפייה בגלריה
שווינטק
שווינטק
ניצחון קליל. שווינטק
(צילום: Clive Brunskill/Getty Images)
יריבתה של שוויונטק בשלב הבא תהיה מרקטה וונדרושובה (5) שניצחה 4:6, 2:6 את אולגה דנילוביץ' הסרבית (125).
גם קוקו גוף (3 בעולם) לא התקתשה בשמינית, לאחר 1:6, 2:6 על אליזבתה קוצ'יארטו האיטלקייה (51) במשחק שארך שעה אחת. עבור אונס ג'אבור (8) זה הלך קצת יותר קשה, אך בסופו של דבר גם היא עלתה לרבע הגמר לאחר 4:6, 4:6 על קלרה טאוסון הדנית.
פורסם לראשונה: 13:16, 02.06.24