אחרי גל הסנקציות הספורטיביות נגד רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה, ביניהן הרחקה מהמונדיאל והשעיה מפעילות ע"י התאחדויות ואיגודים רבים, כוכב עבר ראשון קורא להטיל על ישראל את אותם העונשים. מדובר באחד הכדורגלנים הגדולים בתולדות מצרים, מוחמד אבוטריקה (43), שצייץ הערב (שלישי) מסרים חריפים בנושא.
אבוטריקה כתב בחשבון הטוויטר הרשמי שלו: "ההחלטה להשעות את נבחרות רוסיה והמועדונים שלה מפעילות כדורגל בינלאומית חייבת להיות מלווה בחרם דומה על קבוצות הקשורות לישראל, שהורגת במשך שנים ילדים ונשים בעזה. זה מוסר כפול".
2 צפייה בגלריה
מוחמד אבוטריקה
מוחמד אבוטריקה
נגד ישראל. אבוטריקה
(צילום: gettyimages)
הציוץ של אבוטריקה
אבוטריקה נחשב לאחד ספורטאים המובילים בנושא זכויות הפלסטינים. בעבר הוא חגג שער באליפות אפריקה ב-2008 בחשיפת חולצה עם הכיתוב "לעמוד לצד עזה" בערבית ובאנגלית, וב-2016 נשא נאום בוטה באלג'יריה במהלך טקס שחקן השנה במדינה, בו אמר בין השאר: "מה שתמיד יאחד את העולם הערבי הוא הנושא הפלסטיני והאויב הברור של הערבים והמוסלמים. כתבתי בצוואה שלי שאני רוצה להיקבר עם החולצה התומכת בעזה".
שחקן העבר המצרי, המתגורר כיום בקטאר, ידוע גם כפעיל נגד קהילת הלהט"ב, ואמר עליה בעבר: "עלינו להילחם בתופעה הזו, כי זו אידיאולוגיה מסוכנת ואנשים לא מתביישים בה יותר". הוא נחשב כדמות שנויה במחלוקת אחרי שהשלטונות הכריזו עליו בעבר כחבר בארגון האחים המוסלמים, החרימו את נכסיו והכניסו אותו לרשימת הטרוריסטים.
2 צפייה בגלריה
מוחמד אבוטריקה
מוחמד אבוטריקה
נחשב לדמות שנויה במחלוקת. אבוטריקה
(צילום: gettyimages)