איל ברקוביץ' זעם על ברק בכר לפני המשחק של מכבי חיפה מול בנפיקה. הוא לא הבין איך יכול להיות שעומר אצילי, כדורגלן העונה שעברה, מלך השערים והשחקן הכי טוב בליגה בתחילת העונה הנוכחית, לא עולה בהרכב. אפילו נשמעה הטענה שמנצלים את מצבו הבעייתי ושהוא לא יכול להתלונן. שעה וחצי אחר כך, שגיא כהן האשים את החילוף במחצית ואת אצילי בשני השערים שמכבי חיפה ספגה, ובשידור אחרי המשחק ברקוביץ' כבר טען שהחילוף היה גרוע ושלא היה צריך להכניס את אצילי בכלל.
אבל לא על הפרשנים המתאימים את פרשנותם לתוצאה רציתי לכתוב, אלא דווקא על אצילי ועל השאלה - למה מי שמצליח כל כך בליגה הישראלית, לא רק בשנתיים האחרונות הירוקות שלו, אלא גם בקבוצות קודמות, לא מצליח להשאיר שום חותם בכל מה שקשור לבמה האירופית - לא בשני מסעותיו לספרד ולקפריסין, לא בנבחרת ולא באף קמפיין אירופי של מכבי חיפה - לא בשנה שעברה בליגה האזורית ולא השנה באלופות (ויסלח לי מי שמציין שהוא בישל את השער הכי חשוב בקמפיין - הוא הגביה כדור חופשי והמזל היה עם הירוקים).

1 צפייה בגלריה
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי
שחקן מכבי חיפה עומר אצילי
עומר אצילי
(עוז מועלם)

הסיבה שאצילי לא מצליח באירופה, היא אותה סיבה שבגללה צ'ארון שרי חלש יחסית באירופה, ואותה סיבה שנטע לביא מתקשה לספק פעולות התקפיות טובות באירופה - הם איטיים מדי. זה בלט בפעולות של כמעט כל השחקנים הישראלים אתמול במכבי חיפה, חוץ מאולי דולב חזיזה - כמעט כל פעולה לקחה חצי שנייה יותר מדי.ומה שמספיק כדי לחלוף על פני מגן באר שבעי, נבלם בקלות אצל מגן פורטוגלי בקבוצה מהדרג השלישי באירופה.
אצילי לא מהיר כמו חזיזה. הוא עובר מגינים בדריבל, ואת זה הוא לא יכול לעשות מול הפיזיות והמהירות שהוא פוגש במשחקי אמצע השבוע, כמו שהוא לא הצליח לעשות בספרד בעבר או בנבחרת. בכר ואצילי צריכים לשבת ביחד, לנתח את כל משחקי הקמפיין ולהגיע לאותה מסקנה - אצילי הוא המלך של הליגה הישראלית, הוא האקס פקטור שאולי יצליח להביא למכבי חיפה אליפות שלישית בישראל, הוא לא היה וכבר לא יהיה פקטור משמעותי בקמפיין האירופי.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.