אומנם נותרו עוד שלושה מחזורים לסיום הפלייאוף העליון בליגת העל, אבל נראה שאמש (שבת) עשתה מכבי ת"א צעד ענק לעבר אליפות ראשונה אחרי שלוש שנים. החבורה של רובי קין חזרה מסמי עופר עם 0:1 קטן-גדול על מכבי חיפה (משער של ערן זהבי בפנדל) ופתחה פער 8 נקודות בפסגה, כשנראה שהירוקים יצטרכו נס כדי להדביק אותו בזמן שנותר.
אלא שלצד החגיגה הגדולה ופרץ השמחה בשריקת הסיום בסמי עופר (כן, גם של המאמן), מעסיקים את המועדון בימים האחרונים שני סימני שאלה גדולים, שבימים הקרובים צפויים לתת להם מענה – המשך דרכו של קין במכבי ת"א, והאם זהבי ימשיך לעונה נוספת או שמא יפרוש מכדורגל כבר בסיום העונה הנוכחית?
2 צפייה בגלריה
שחקני מכבי
שחקני מכבי
דילמה אמיתית. זהבי
(צילום: עוז מועלם)
קין: "שמח עבור האוהדים, המשחק עבורם"
(ONE)
אם הדברים היו תלויים במכבי ת"א בלבד, היו לשתי השאלות שתי תשובות פשוטות: המאמן האירי היה נשאר אחרי שכאמור שבר בצורת בת שלוש שנים עבור הצהובים, וזהבי היה ממשיך אחרי שכבר סיכם את תנאיו בקבוצה במידה שיישאר. אבל הכדור בכל הנוגע להחלטה נמצא אצל השניים, ולא אצל מכבי ת"א.
אחת מהתמונות הבלתי נשכחות בסיום הניצחון בסמי עופר היה החיבוק הארוך והממושך שנתן מיץ' גודלהאר לאירי על כר הדשא, אולם כפי שנחשף לראשונה ב-ynet, המאמן נוטה לעזוב את הקבוצה משיקולים אישיים כמו גם בגלל המשך מלחמת "חרבות ברזל". הקריאות של האוהדים "תישאר, תישאר", הגיעו בין היתר בשל ההבנה שקין כבר נמצא בדרכו החוצה. מה שבכל זאת עשוי להשאיר אותו בקריית שלום, זו ככל הנראה האפשרות שלא ימצא הצעה אטרקטיבית יותר.
יש לציין כי הבעלים הקנדי שוחח עם קין, מעריך אותו מאוד ואף הבהיר לו כי הוא רוצה שימשיך ויבנה את הקבוצה לעונה הבאה. "זה לא הדיון, בוא נהנה מהרגע", אמר בתגובה המאמן לשאלה האם יישאר. "שואלים את אותה השאלה כבר שישה חודשים ואני עונה את אותה התשובה, ואני יציב איתה".
זהבי, שכבש את שער הנצחון בפנדל השישי שלו העונה (החמיץ שלושה פנדלים, כולל אחד אתמול), בכה עם שריקת הסיום ואף הוא התחבק ארוכות עם גולדהאר. זהבי שמצלם סרט שעשוי להיות ה"ריקוד האחרון" שלו בעוד שלושה שבועות, שומר את הקלפים קרוב לחזה, כשאפילו בסביבתו קשה לשמוע תשובה חד משמעית לגבי עתידו.

"התרכזנו בנו"

קין, שייתכן שיחסר את זהבי במשחק הבא נגד הפועל באר-שבע, לאחר שפרק את כתפו כשהוכשל על ידי עבדולאי סק ברחבה, אמר בעקבות הניצחון: "אני שמח בשביל האוהדים. התוצאה הזו היא במיוחד בעבורם. לי זה לא משנה נגד מי הושגו שלוש הנקודות, אם זו חיפה או קבוצה אחרת, בעבור האוהדים זה ענק והניצחון הושג בעקבות מנטליות ואופי. זו לא הפעם הראשונה שאנחנו מנצחים את מכבי חיפה העונה, עשינו את זה בגמר גביע הטוטו. זה ממש לא משנה אם זה היה בפנדלים. כשליברפול ניצחו את מילאן בפנדלים בגמר ליגת האלופות זה לא היה ניצחון?".
2 צפייה בגלריה
גולדהאר
גולדהאר
לצד החגיגות נותרה הרבה עבודה. גולדהאר
(צילום: עוז מועלם)
ליאור רפאלוב טען אמש כי מכבי חיפה קבוצה איכותית יותר. דור פרץ אמר בתגובה לכך: "יש לי תחושה שזה ריטואל קבוע בכל משחק נגד חיפה. הם מתרכזים בנו, אנחנו בעצמנו ונמשיך להתרכז בנו ונעשה את העבודה. יש משמעות אדירה לנצח בסמי עופר, האוהדים שלנו חזרו הביתה עם חיוך ואושר. מהרגע הראשון הראינו לאיזו מטרה הגענו, בראש שלנו היה רק ניצחון. הגישה הייתה נהדרת, האגרסיביות, המשחק עם הכדור.
"אנחנו צריכים לחגוג את הניצחון, אבל זה לא נגמר. עד שלא זה יהיה רשמי, עוד לא הגיע הזמן לחגוג (את האליפות). התרכזנו רק בעצמנו ובאיכות שלנו על המגרש, לא ישב לנו בראש על זה שדיברו שחיפה פייבוריט. עשינו משחק הגנה מושלם, לא נתנו להם צ'אנס חוץ מהנגיחה של קינדה. אנחנו יכולים להיות גאים ביכולות ובנכונות שלנו לנצח בכל מאבק".