ב-7.10 היה אמור להערך המחזור השישי בליגת העל, בפועל - מדינת ישראל חוותה את היום הטראגי בחייה.
ענף הכדורגל כמו שאר המדינה נדם, והעיניים והמחשבות היו לנרצחי וחטופי עמנו. במרוצת הימים הבנו כולנו שאנחנו במלחמה, ומלחמה קשה.
1 צפייה בגלריה
היציעים בטדי לפני המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל ב"ש
היציעים בטדי לפני המשחק בין בית"ר ירושלים להפועל ב"ש
היציעים יישארו ריקים
(צילום: אורן אהרוני)
צוותים זרים התפטרו ועזבו את ישראל ושחקנים זרים משלל הקבוצות מסרבים לשוב. ועם כל זה - בשבוע שעבר – חודש ושבועיים מאותו יום עצוב – התכנסו קבוצות הליגה לקראת חזרה לשגרה - והמשך קיום ליגת העל.
הישיבה הייתה רועשת, הדעות היו חלוקות. אך אף אחת מהן לא היתה מהסיבה הנכונה - את כולם עניין האינטרס האישי.
אשדוד, סכנין, חדרה ובית״ר הצביעו נגד חזרת הליגה והקפאת ירידת ליגה העונה כי רוב הזרים שלהם לא חזרו, והן קבוצות תחתית שמפחדות ממילא לרדת גם בעונה הרגילה. הפועל באר שבע נמנעה, ושאר קבוצות הליגה רצו לחזור, בין היתר כדי לקבל את מענקי הטוטו ואת הכספים מהגופים המשדרים את ליגת העל, שכן מדובר בסכום לא מבוטל מההכנסות שלהן.
המשחקים כמובן חוזרים ללא קהל מה שמוסיף לאבסורדיות של ההחלטה. לא למדנו מתקופת הקורונה? איזה ערך יש למשחק ללא קהל? נכון, העולם צריך להמשיך להתקיים ואנשים צריכים להמשיך להתפרנס. יתרה מכך - אסקפיזם הפכה מילה פופולרית וחזרה לשגרה היא הכרחית לבריאות כך אומרים. אך אף קבוצה לא דיברה על מה יקרה אם באמצע משחק יהיו אזעקות.
אף קבוצה לא דיברה על החטופים ואיך בכלל אפשר לשמוח אחרי גול שייכבש? שימו לב לטיעון של הקבוצות שתמכו בדחיית החזרה: “לכל ברור כי לא נוכל להתייצב למשחקים הקרובים ולהיערך בצורה ראויה על כל המשתמע מכך. אנו מוצאים לנכון להודיעכם מבעוד מועד, כי לא נתייצב למחזור הקרוב ונבקשכם לפעול לדחיית המשחק הקרוב למועד אחר. בכוונתנו להגיש בבוקר עתירה דחופה לבית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל בבקשה לדחות את מועד חידוש המשחקים בחודש ימים וזאת עד אשר נוכל להעמיד קבוצה ראויה אשר תוכל להתמודד באופן ספורטיבי והולם, כמצופה מקבוצה בליגת העל”.
רוצים לדחות בכדי להעמיד קבוצה ראויה? איפה הרגש כלפי המשפחות השכולות של הטבח?! אולי ולו בשביל הנימוס תכניסו משפט שיזדהה עם אלו שנרצחו, אלו שנחטפו ולא יוכלו לראות כדורגל? להזכירכם שקפטן הפועל חדרה לוחם כרגע בשטח! ולא יחזור בקרוב, אז מדברים על ״להעמיד קבוצה ראויה״?
שוב הוכח שאינטרסים אישיים הם נחלתם של מובילי הכדורגל בישראל. שוב הוכח שהציבור הוא רק ארנק שצריך לקנות מרצ׳נדייס ולהגיע למשחקים במאות שקלים, אך מעבר לכך אין לו שום משקל בהחלטות כאלו.
אין ספק שהגלגל חייב להמשיך להסתובב, העולם יחזור לקדמותו והכאב חזק ככל שיהיה ישאר יחד עם השגרה שתחזור. אבל ראבק, אל תעליבו אותנו. מה שקרה בדיון חזרת הליגה הוא ביזיון לענף. אתם רוצים להחזיר את הליגה? תעשו את זה מהסיבות הנכונות.
היה אפשר לקצר את הליגה, לבטל את הפלייאוף, וגם אם עונת 2023/24 הייתה מתבטלת כלום לא היה קורה - לא חייבים לכפות דברים שיכולים להידחות ולו לעוד קצת אך כנראה שזה המוצר, וזו הרמה. הכדורגל הישראלי מונע מהכסף, מהאינטרסים הקלוקלים ומונע משליטה של אחרים (גופי שידור, טוטו ועוד) וכך גם ההחלטות מתקבלות. אחרי זה נשאל למה עברו כבר 53 שנה מאז שהעפלנו לטורניר גדול. כשהשורשים רקובים, אל תתפלאו שגם הפירות רקובים.
הכותב הוא מייסד פודקאסט הספורט בק טו בק
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.