לאחר השלמת המחזור ה-11 בליגת העל, מכבי חיפה נמצאת בפער של 4 נקודות ממכבי ת"א והפועל ב"ש. נותרו עוד 2 מחזורים לסיום הסיבוב ויציאה לפגרת מונדיאל ממושכת. ארבע נקודות על המשחק אמש שיוכלו לתת אור להמשך הליגה.
1. במחצית השנייה, כאשר ברק בכר הכניס את שלושת האסים - קורנו, שרי ואצילי - האחרון החזיר לו בשער ובישול וללא ספק הביא את הניצחון. אבל לפי דעתי מי שדווקא צריך לקבל את הפוקוס בניצחון הוא המגן השמאלי קורנו שנכנס במקום סאן מנחם. במחצית הראשונה, הקיצוני של בית"ר אספרייה עשה מה שהוא רוצה באגף השמאלי של חיפה. אולי זה הצהוב המוקדם שקיבל מנחם שגרם לו להיות פחות אפקטיבי, או שמא זה הכושר והיכולת שלו העונה וצריך להשלים שירד ברמתו. כאשר קורנו נכנס לאגף שמאל, אספרייה לא יכל לבצע אף ספרינט ואף פריצה באגף. קורנו ממש תיסכל, ולקראת הסיום היה נראה שאספרייה עצבני מאוד. לטובת כל מי שאמר שקורנו יודע רק לתקוף, אז הבשורה היא שהוא יודע גם להגן ואפילו טוב מאוד.

1 צפייה בגלריה
קורנו
קורנו
קורנו
(צילום: עוז מועלם)

2. דין דוד צריך לשחק כחלוץ 9, נקודה. לא משנה אם חלוץ שני לצד פיירו או חלוץ פותח. כל הניסיונות לשים אותו כקיצוני באגף, או אפילו באמצע כקשר נוסף, לא מוצלחים. דוד אולי יכול לסייע בתפקידים האלה פה ושם, אבל ברגע שמציבים אותו בעמדות פחות מתאימות לו, אז גם כאשר הוא סוף סוף מוסט לעמדת החלוץ הוא לא פוגע. במשחק מול מכבי ת"א ואף מול יובנטוס בטורינו, דוד שיחק בעמדת החלוץ והבקיע שערים - גם מרהיבים. חבל לבזבז אותו בעמדות אחרות, ובסוף לא נשאר לו כוח לשחק ולתת תפוקה במשבצת שלו.
3. עבדולאי סק אינו שחקן ההגנה הכי יציב, אבל ראינו שלקראת סוף המחצית, כאשר נפגע ויצא, בית"ר הגביה כדור לרחבה וניקולסקו נגח והשווה את התוצאה. אם סק לא היה יוצא לטיפול, כנראה שחלוץ בית"ר לא היה מגיע לכדור. הגובה של סק, ואת זה ראינו גם בפריז וגם מול בית"ר, נותן לו יתרון בקרנות בהבקעת שערים. לכן הוא גם עדיף בקו של שלושה בלמים ולא בקו שני בלמים. בכלל, צריך יותר לעבוד על מצבים נייחים כי יש בקבוצה שלושה "ענקים": פיירו, סק ודילן. כל הגבהה לרחבה יוצרת מצב לגול וצריך לנצל זאת.
4. עד כה ניקיטה רוקאביצה קיבל דקות מהספסל בליגה וגם בקמפיין האירופי. החלוץ עוד לא מצא את השער ולו פעם אחת. דווקא במשחק הזה "נגזל" ממנו שער על ס"מ אחד בודד שהכדור לא עבר את הקו. אני חושב שהמשחק הזה יכול לתת לו את העידוד שכבר בקרוב יפרוץ את מחסום השער הראשון, ואז הגולים יזרמו. בדרבי הקרוב אולי שווה לפתוח איתו לצד פיירו. רוני לוי, מאמן הפועל חיפה החדש, אוהב "לשים אוטובוסים" ברחבה כדי לשחק סגור ומבוקר. שילוב של רוקאביצה עם פיירו, כשהאחרון יכול להתיש את ההגנה ולהוריד לו כדורים בראש, עשוי להיות האס המנצח. רוקאיביצה נראה יותר חד ורעב, ואני מאמין שבדרבי הוא יתעורר.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.