בליל רביעי האחרון העלתי פוסט לעמוד בו נכתב שמכבי תל אביב גרסת 21-22' היא הגרסה הגרועה ביותר של המועדון, כי כישלונות באירופה כבר היו למועדון וכפי שזה נראה גם ימשיכו להיות, אך כישלונות בזירה המקומית זה לא דבר שבשגרה בצהוב-כחול.
4 הפסדים בדרבי, הדחה ברבע גמר הגביע, הדחה בחצי גמר הגביע, איבוד המקום הראשון בטבלה ועוד שיאים שלא יחמיאו לחבורה של ספרופולוס-אבן.
2 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
אז אחרי עונה קשה וכואבת, אני מניח שהלך הרוח במשרדי הקבוצה לא טוב במיוחד, וזה כבר משפיע על העונה הבאה, כי במקום להתחיל לעבוד על קבוצה וסגל לעונה הבאה מרגע ההדחה מהיורוליג (לפני חודש), מכבי הייתה עסוקה רק בליגה המקומית.
אבל האם זה סותר? האם לא ניתן לעבוד על קבוצה לעונה הבאה וגם לשחק בזירה המקומית?
תשאלו את ברצלונה שכבר עמוק בתוכניות עם יאן וסלי ואוסקר דה סילבה, או את מילאנו עם ברנדון דייויס ופוטגמן, או אפילו את ריאל שצירפה את מריו הזוניה וסרחיו רודריגס.
מה המשותף לכל הקבוצות הללו? שכולן משחקות במשחקי הפלייאוף בליגה המקומית, אך זה לא מונע מהן לעבוד על העונה הבאה.
אז מכבי תל אביב הודחה מהליגה המקומית וכעת יכולים לשבת בנחת ראשי המועדון על הכורסה במשרד בתל אביב ולהתחיל לעבוד על הסגל בעונה הבאה באיחור של כמה שבועות אחרי שכבר פיספסו כמה שחקנים. באתי לעשות לניקולה קצת סדר ולעזור לו לבנות את הקבוצה לעונה הבאה, נתחיל:
מאמן: אין לי כל ספק שאבי אבן הוא אכבר גבר ומכביסט גדול, אפילו הוא נתן טרמפ מיד אחרי משחק ההדחה לבחור צעיר, הביא אותו עד לבית + קנה לו אוכל. באמת אדם נשמה.
אבל... מאמן הוא לא. להחזיר אותו להיות סקאוט, בתפקידו האמיתי.
אופציית צ'אבי פסקואל היא בהחלט מרשימה, ואם מכבי יצליחו להנחית אותו בארץ זה יהיה כבוד גדול לצהובים, אך לפי הבנתי הדרישות הכספיות של הספרדי גדולות עקב תשלום היציאה שהוא יצטרך לשלם בעקבות החוזה שלו בזניט.
להערכתי, מכבי צריכה להמשיך ללחוץ עליו בעניין כי אולי הוא יישבר, הוא לא ישחק בעונה הבאה עם זניט במפעל אירופי בגלל הדחת הרוסיות, מאמן בסדר גודל כמו שלו שלא ישחק במפעל אירופי זה מביך, ולכן אני מניח שהוא יסכים בסופו של דבר להיכנע ללחצים הכספיים.
אבל במידה שהמשא ומתן יימשך זמן רב מדי, אל להם להיתקע כל הקיץ בשבילו, לעבור הלאה.
האופציה הבאה הוא גם מאמן של קבוצה רוסית, של קאזאן – ולדימיר פראסוביץ'.
לטעמי, פראסוביץ' מאמן לא מוערך מספיק ויהיה לו הרבה מה לתת לצהובים, הוא לא פסקואל, אבל בתור PLAN B הוא אחלה של אופציה.
טרינקיירי? שכחו מזה, אני לא רואה איזו סיבה יש לו להגיע לתל אביב, עושה עבודה נהדרת במינכן, הם באמצע תהליך.
עמדה 1: על מכבי תל אביב להנחית מאמן מהר ככל שיידרש על מנת שיחליט מה לעשות בנידון עם השחקנים "המתנדנדים", בדיוק כמו קינן אוואנס. אוואנס נתן עונת בכורה לא רעה בכלל, אך ספק אם מספיק טובה בשביל רכז פותח לקבוצת יורוליג שמכוונת להצלבה.
במידה שיוחלט שלא להשאירו, יש רכז נהדר בווילרבאן שמסיים חוזה, נו... מה שמו? אה כן, כריס ג'ונס. מה בעניין הישראלים בעמדה זו? ג'ונדי ויפתח זיו? הייתי משאיר לעונה הבאה.
עמדה 2: נתחיל מהסוף. להביא את מקס היידגר. הבן אדם מפרק את הליגה הגרמנית.
בנוגע לווילבקין, מלבד כך שיש לו חוזה, אני לא רואה סיבה שלא להשאירו, אבל, וזה אבל גדול, צריך להתאים אותו לתפקיד שלו ולא לעשות בו ניסויים בעמדות אחרות. לגבי קיירי תומאס? אין צורך במילים. היה טוב וטוב שהיה. הלאה הביתה.
2 צפייה בגלריה
צ'אבי פסקוואל
צ'אבי פסקוואל
צ'אבי פסקוואל
(צילום: EPA)
עמדה 3: 2 זרים יש למכבי תל אביב בעמדה הזאת, את שניהם הייתי שולח חזרה לארצות הברית, את אחד מהם היה צריך לשלוח חזרה כבר לפני כמה עונות, אני כמובן מדבר על קלויארו ונאנלי. אז מי יחליף את הצמד הזה? בתור אוהד מכבי, הייתי מאוד שמח לראות את מכבי עושה מחטף על ג'ון בראון עוד בזמן ששיחק בסוף העונה בברשיה, אבל הוא כבר חתם במונאקו, פספוס ענק.
אז מי בכל זאת יבוא? יש אופציה לא רעה בשוק והוא אפילו ישראלי ואפילו מסיים חוזה – תומר גינת, כמה רמות מעל קלויארו. שחקן נוסף שהייתי מנסה להחתימו הוא שחקן שכבר דווח בעבר שמכבי תל אביב התעניינה בו – מתאוס פוניטקה. למה שהוא יגיע? מסיים חוזה בזניט ולא צפוי להאריך עקב אי-השתתפותה במפעל אירופי. אופציות נוספות היא לקחת אחד מהצמד של מונאקו – אלפה דיאלו ודווין בייקון.
גם נייג'ל הייז שמסיים חוזה בברצלונה יכול להיות אופציה לא רעה, שחקן הגנה נהדר! לגבי עוז בלייזר – להשאיר, אחלה שחקן לליגה שלנו ולפעמים יכול לתת תרומה קטנה מהספסל ביורוליג.
עמדה 4: בעמדה הזאת ניצבים דריק וויליאמס ורומן סורקין. במבט ראשוני לא הייתי מוותר על אף אחד מהם, אבל החוזה המסתיים של וויליאמס ואי רצונו להאריך חוזה יכולים להקשות על הצהובים. במידה ו-וויליאמס אכן לא ימשיך, אופציה אחת היא להמר על שחקנה של מנרסה מליגת האלופות – צ'ימה מונקה. אך כדאי להזדרז, הוא מבוקש.
עמדה 5: העמדה הבעייתית של מכבי בקיץ הקרוב. הטלת הפצצה שאנטה ז'יז'יץ' יעזוב לטובת שנתיים באנאדולו אפס יפגעו מאוד במכבי תל אביב, בעיקר כי כרגע אין סנטר לקבוצה, יסלח לי ג'ייק כהן. ריינולדס לא ימשיך כמובן.
אז מה עושים? סנטר טופ יורוליג כבר אין, דיוויס ו-וסלי כבר חתמו בקבוצות, ושאר השחקנים שמתאימים נמצאים תחת חוזה. אולי דונטאס מוטיאיונס שמסיים חוזה במונאקו יכול להתאים, למרות שאני סקפטי. שוב – אז מה עושים?מציאות בליגות אחרות באירופה: אימסעיל באקו, הסנטר הבלגי נותן עונה נהדרת במדי מנרסה ושווה לבדוק מה מצבו. עוד אופציה להימור הוא מחמדו ג'ייטה שעלה ליורוליג יחד עם וירטוס בולוניה, שווה לבדוק גם מה מצבו.
אופציה אחרונה הוא צ'ינאנו אונואקו מבני הרצליה שעשה פה עונה מדהימה והדיח את מכבי תל אביב.
לסיכום, הרבה עבודה יש לאנשי מכבי לעשות והאתגר היותר גדול הוא לעשות את זה במהירות, כי השוק מתחיל להיות דליל. אשמח לשמוע את דעתכם בתגובות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.