אליפות העולם בשחייה הנערכת ביפן יצאה הלילה (בין שבת לראשון) לדרך, ובין השחיינים הרבים שקפצו לבריכה גם המשלחת הישראלית נטלה חלק, ואפילו עשתה היסטוריה.
נבחרת השליחים עלו לראשונה אי פעם לגמר במשחה ל-4X100 חופשי. הרביעייה דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי ורון פולונסקי קבעו 3:14.03 דקות, כאשר השיא הקודם עמד על 3:15.35 דקות ונקבע באליפות העולם אשתקד בהונגריה - וסיימו במקום השמיני הכללי.
2 צפייה בגלריה
שחייני נבחרת השליחים של ישראל דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, רון פולונסקי
שחייני נבחרת השליחים של ישראל דניס לוקטב, תומר פרנקל, גל כהן גרומי, רון פולונסקי
שיא ישראלי והיסטוריה. שחייני נבחרת השליחים של ישראל
(צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)
אנסטסיה גורבנקו, שבמשלחת הישראלית מאמינים כי תוכל לזכות במדליה במהלך האליפות, העפילה לחצי הגמר במשחה ל-200 מטר מעורב אישי, בו זכתה בשנתיים האחרונות באליפות אירופה. השחיינית בת ה-19 סיימה במקום העשירי הכללי במוקדמות, כשעצרה את השעונים על 2:10.88 דקות.
באליפות העולם הקודמת, סיימה גורבנקו במקום החמישי במשחה זה, והפעם היא תקווה לעשות קפיצה של לפחות שני מקומות. באליפות זו, תתחרה גורבנקו בשמונה משחקים אישיים.
2 צפייה בגלריה
גורבנקו
גורבנקו
עלתה לחצי הגמר. גורבנקו
(צילום: Yuichi YAMAZAKI / AFP)
בניגוד לגורבנקו, לאה פולונסקי, שנטלה גם היא חלק במשחה ל-200 מטר מעורב אישי, לא הצליחה להעפיל לחצי הגמר, כשסיימה במקום ה-21 הכללי עם זמן של 2:14.05 דקות. גם בר סולובייצ'יק לא עבר את המוקדמות במשחה ל-400 מטר חופשי לגברים.