על משמעות משחקה של מכבי ת"א הערב (שלישי, 21.05) בהיכל מול ריאל מדריד, שמוליכה 0:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף, אין צורך להרחיב. ניצחון יסדר לצהובים עוד הזדמנות להוכיח שהכניסה לשמינייה הראשונה ביבשת לא הייתה רק לצורך תפאורה. הפסד יסיים עבורם את העונה האירופית השנויה במחלוקת, וישלח אותם למאבק על התואר האחרון שנותר להם אחרי ההדחה המוקדמת מגביע המדינה - אליפות.
זה יהיה משחק שעונה בדיוק להגדרה "עם הגב אל הקיר", וכדי לא לסיים עם הפנים לאותו כיוון, תזדקק הקבוצה לחמישה מפתחות עיקריים.
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
הלחץ על מכבי ת"א. ווילבקין
(צילום: EPA)
1. השחקן השישי. במכבי ת"א בונים על כך שהקהל הצפוי למלא את היציעים, ייתן להם את האקסטרה. בחשיבות התרומה של האוהדים אפשר היה להיווכח במשחקים האחרונים של העונה הסדירה, כולל כמובן המפגש עם הקבוצה הספרדית, שנכנעה בשניות הסיום 75:74. זה קרה לא לא מעט בזכות האווירה הביתית.
2. משחק הראש. במהלך העונה התמודדו הצהובים עם לא מעט לחצים, שנבעו מלוח זמנים עמוס וציפיות גבוהות, אבל עכשיו מדובר בלחץ שונה שעלול להוות מכשול. אחרי תבוסה ב-29 הפרש, בה הוכיחו שחקניו של פבלו לאסו כי המשבר מאחוריהם, די ברור באיזה צד נמצא המומנטום. במשחקים שקדמו להפסדים במדריד, נראו שחקניו של אבי אבן משוחררים יותר, ודומה היה שהשיחות הקבוצתיות והאישיות עשו את שלהן בהעלאת המוראל. לעבודה המנטלית לקראת המשחק הערב תהיה חשיבות קריטית.
3 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' מול טבארס
ז'יז'יץ' מול טבארס
יכולת חלשה בשני המשחקים הראשונים בסדרה. ז'יז'יץ'
(צילום: EPA)
3. הפעלת הסנטר. בשבוע האחרון דובר רבות על היכולת החלשה שהציג אנטה ז'יז'יץ' בשני המשחקים הראשונים בסדרה. בראשון החליט אבן להורידו לספסל ובמקומו עלה רומן סורקין, ובשני העדיף המאמן לפתוח בחמישייה עם ג'יילן ריינולדס. בשני המקרים זה לא עזר, לא לקבוצה ובטח לא לז'יז'יץ' שנראה מתוסכל על הספסל. מי שיוכלו לעזור לסנטר הקרואטי הם הגארדים, שיצטרכו להכניס אותו כמה שיותר למשחק.
4. פיזור הריכוז. משום מה, מכבי ת"א חזרה להרגלים הרעים מימי יאניס ספרופולוס, כשסקוטי ווילבקין לא משחרר את הכדור. קשה להאשים רק את הכוכב במצב הנוכחי, כי בשני המשחקים האחרונים הוא הבין שאין שחקן אחר שנמצא בעניינים, ולקח את המשחק על עצמו. וכמו תמיד, זה היה לטוב ולרע. במקום להיות תלויים בווילבקין, הרכזים צריכים לדעת לקחת יותר על עצמם. אם זה קינן אוואנס, כשברגעים שהמשחק לא הולך לטובתו פשוט בורח מהכדור, ואם זה יפתח זיו, שברגעי לחץ חוזר למשחק המפוזר והמבולבל שהציג תחת ספרופולוס. עכשיו זה בדיוק הזמן לקחת אחריות.
3 צפייה בגלריה
ווילבקין
ווילבקין
לא משחרר את הכדור. ווילבקין
(צילום: EPA)
5. צעד קדימה, שניים אחורה. מאז שספרופולוס עזב, מי שהצליח לפרוח מחדש היה ג'יימס נאנלי. אחד השינויים הכי משמעותיים ביותר של אבן, מהרגע שתפס את הפיקוד על הקווים, הוא להכניס את נאנלי לרוטציה הקבועה בזירה המקומית, בשונה מהיווני שרצה אותו בעיקר למשחקי היורוליג. בסופו של דבר, זה פגע לו בכושר, בשטף הקבוצתי ובעיקר בכימיה שכמעט ולא נראתה עם שאר השחקנים.
בתקופה האחרונה נאנלי פשוט פרח והפך להיות הברומטר מרכזי של מכבי בהתקפה עם ממוצע של 17 נקודות בחמשת משחקי היורוליג שנעלו את העונה הסדירה. רק שדווקא מול ריאל חלה ירידה דרסטית ביכולת ההתקפית שלו (8 נקודות בלבד בממוצע), וברגע שגורם התקפי דומיננטי כמוהו נמצא בנסיגה, כל הקבוצה הולכת אחורה אוטומטית. אין ספק שכדי שהצהובים יוכלו לכפות לפחות משחק רביעי על ריאל מדריד, נאנלי יצטרך לחזור לעצמו.
פורסם לראשונה: 06:53, 26.04.22