"ההבנות" עם סטפן מלול היו כנראה רק יריית הפתיחה לקרקס. היום שעבר אתמול על בית"ר ירושלים לא מוסיף כבוד למועדון ובטח לא לכדורגל הישראלי - כרוניקה של אירועים שמביישים גם קבוצת חובבים בליגה ג'.
כך נראה יום בחיי בית"ר ירושלים, פעם הקבוצה של המדינה. זה התחיל בפארסת ההסדר בין משה חוגג לג'קי בן-זקן, לפיו הזכויות על ירדן שועה ואביאל זרגרי יועברו למ.ס אשדוד תמורת 5.5 מיליון שקל. כבר בשעות הבוקר המוקדמות היה ברור שהיועץ המשפטי של ההתאחדות, עו"ד עמית פינס, לא יאשר את העסקה בין שני החברים, בטח כשהיא נרקמת מאחורי גבם של השחקנים וגורמת לירידה של קבוצה מנכסיה.
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
שרון מימר. מצא את עצמו בסיטואציה הזויה
(צילום: עוז מועלם)
עם זאת, בהנהלת בית"ר לא היו מודעים לכך שההסכם הזה עומד להתפוצץ. אתמול בשעות הבוקר הם עוד הסתמכו על הודעתו של חוגג כי נמצא פתרון שיכניס תשעה מיליון שקל לקופת המועדון ויציל אותו מפירוק. לכן, היו"ר אלי אוחנה זימן את המאמן שרון מימר לפגישה בבית וגן לסביבות השעה 12:00, במטרה להחתים אותו. שניהם לא ידעו כי גלגל הצלה הכספי עומד להתפנצ'ר ולהחזיר את המצב לקדמותו.

החוזה התקדימי של מימר

מימר חתם על חוזה תקדימי בכדורגל הישראלי, לפיו הייתה לו אפשרות לעזוב מיידית בכל אחד משלושת המקרים הבאים: שחרור שחקן ללא הסכמתו; מצב שבו הוא לא עובר בבקרה עד יום ראשון לקראת המשחק מול נוף הגליל; היעדר חיזוק עד תום מועד ההעברות הערב.
אחרי שהובטח לו שכל דרישותיו יתקבלו, מימר חתם על חוזה עד תום העונה, עלה על מדי האימון והעביר אימון ראשון. במהרה התברר כי הוא גם היה האימון האחרון שלו.
6 צפייה בגלריה
שרון מימר
שרון מימר
חתם על חוזה תקדימי
(צילום: הרצל יוסף)


"הופעתי לאימון רק אחרי שהנאמן יצחק יונגר אישר את החוזה ואוחנה אמר לי שהכל סגור", סיפר מימר. "רק לפני שלושה ימים יונגר הבטיח לי שיש כסף לחיזוק, לכן כבר הכנתי את עצמי, דיברתי עם מועמדים לחיזוק והמטרה הייתה להביא שלושה שחקנים. היה גם זר אחד שדיברתי איתו, דוידה פטרוצ'י מבאר-שבע. אני מושך את החתימה בבית"ר במשך שבוע, ביקשתי מיונגר ואוחנה לא לחתום לפני שהכל יהיה ודאי. לא רציתי להיכנס לבלגן, אבל לצערי מצאתי את עצמי בתוך מלחמה".
מימר הוסיף: "הגעתי באמונה שלמה לבית"ר. דיברתי עם השחקנים בחדר ההלבשה ואמרתי להם שיוצאים לדרך חדשה, שהבטיחו לי שיהיה שקט כלכלי עד סיום העונה, שהמטרה היא להישאר בליגה ושאני איתם באש ובמים. ברמה שאם תחסר להם משכורת אחת, אני עוזב איתם. כולם באו בטירוף, עד שבאמצע האימון יצאה ההודעה מאשדוד והתחיל הבלגן".
6 צפייה בגלריה
הנהלת בית"ר ירושלים
הנהלת בית"ר ירושלים
אלי אוחנה וחוגג. בלגן בבירה
(צילום: ראובן שוורץ)
מימר התכוון להצהרה של אשדוד, שטרפה את הקלפים וגנזה למעשה את העסקה בין חוגג לבן-זקן. "לא תהיה עסקה מכל סוג שהוא לרכישה או לקבלת אופציה של מי משחקני בית"ר", הודיעה אשדוד והפכה את עולמו של מימר, שעוד פינזט לצרף בהשאלה את אדוארדו גררו ממכבי ת"א ואת יואב הופמייסטר מהפועל ת"א.
"ישבתי עם אוחנה, הוא אמר לי שהסיפור עם אשדוד התפוצץ, אבל שאתן לו שעתיים, שהוא ויונגר משוכנעים כי יצליחו למצוא פתרון", תיאר מימר את היום הכי הזוי בקריירה שלו. "אמרתי לו שחבל על הזמן, שעוד רגע נסגר חלון ההעברות, שחבל על האנרגיות. הגעתי במטרה טובה להציל את בית"ר, יכולתי לשבת בבית כי אני מקבל כסף מסכנין. הרי יונגר לא היה מאשר כלום בלי חוגג, אבל קרה משהו בבוקר עם ג'קי, נוצרה מלחמה בין אוחנה לחוגג, שהלך על יוסי אבוקסיס למרות שידע שיש לו מאמן עם חוזה חתום ביד. זה רגע מביך לכדורגל הישראלי".
6 צפייה בגלריה
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס. אמור להתמנות במקום מימר
(צילום: עוז מועלם)

מי על הקו?

ואכן, כשמימר כבר היה בירידות מירושלים לכיוון ביתו בראשל"צ, הוא קיבל הודעה מחברו כי חוגג סגר מאחורי גבו של אוחנה עם מאמן בני-יהודה יוסי אבוקסיס. בזמן שאוחנה ניסה להציל את ההחתמה של מימר, הוא כלל לא היה מודע לכך שחוגג רקם מעל לראשו עסקה עם חבר אחר שלו, ברק אברמוב. הבעלים של בני-יהודה החליט יחד עם אבוקסיס על פרידה משותפת, וזיהה הזדמנות להעבירו לבירה.
בסביבות השעה 15:00, כשמימר עוד נמצא בבית וגן, כבר סוכם כי אבוקסיס ימונה למאמן ואברמוב ישתתף במרבית שכרו, שעמד בבני-יהודה על 70 אלף שקל נטו בחודש. חוגג הבטיח לאבוקסיס שקט כלכלי בכל הקשור לשחקנים, אבל הייתה רק בעיה אחת: מימר כבר היה חתום על חוזה. "בכלל לא ידעתי שמימר מגיע לאימון, החוזה שלו גם לא עבר בבקרה", טען בעלי בית"ר בשיחות סגורות.
"היו אנרגיות שליליות בבני-יהודה בכל הגזרות", הסביר אבוקסיס בשיחה עם חוגג. "אני לא מפחד להגיע גם ללא חיזוק, המטרה היא להשאיר את הקבוצה בליגה ואעמוד בה". ב-19:00 פתר מימר לבית"ר את הבעיה, והודיע שהוא לא רוצה להיות חלק מהקרקס. אלא שאבוקסיס עדיין לא ממש סגור, וייתכן שאם חוזהו לא יאושר בבקרה עוד היום, הוא יעביר מחר אימון בבני-יהודה.
עד כמה הסיטואציה בבית"ר הזויה תעיד העובדה שאוחנה היה צריך להתקשר לאברמוב כדי לבדוק עימו אם חוגג באמת סיכם עם אבוקסיס. אוחנה והמנכ"ל מוני ברוש אינם מודעים למתרחש במועדון ולומדים על כך רק באמצעות ההודעות שחוגג מוציא לתקשורת. המהלך של הבעלים ברור, אך אוחנה אינו מתכוון להתפטר ויעזוב רק בתום העונה, אלא אם חוגג יראה לו הדלת החוצה עוד לפני כן.
6 צפייה בגלריה
אלי אוחנה
אלי אוחנה
אלי אוחנה. לא מתכוון להתפטר
(צילום: ראובן שוורץ)

"מהיום, חוגג לא קיים יותר"

גם בהתאחדות מתחילים לאבד סבלנות. בבית"ר דיברו על כך שהתקבלה הלוואה בגובה 3.5 מיליון שקל מאדם שחוגג מסרב לחשוף, אולם אין אישור לכך. במידה שיו"ר הבקרה סיגלית סייג לא תאשר את קבלת הסכום, היא עלולה לדרוש מהמועדון לשחרר שחקנים נוספים.
אם לא יתקבל אישור להעברת הכסף, שגם הוא אמור לכסות התחייבויות רק לחודש וחצי הקרובים, עשויה סייג למנות חשב לבית"ר, כלומר להשתלט על ניהול המועדון תוך כדי העונה מבלי שבית"ר יכולה להתנגד. "מהיום חוגג לא קיים, אנחנו מתנהלים מול יונגר, אוחנה ומוני ברוש", הבהירו בהתאחדות. בבקרה עדיין ממתינים להלוואה של 3.5 מיליון שקלים שאמורה לקבל בית"ר ירושלים, ואז בכוונתם לבחון אותה. אם בבקרה לא יאשרו את ההלוואה, יוסי אבוקסיס לא יוכל לחתום במועדון.