28 שנים אחרי שהעלה במו רגליו את ברצלונה על מפת הכדורגל האירופי, עם שער הניצחון בגמר גביע אירופה לאלופות הראשון בו זכתה (השנה האחרונה לפני המיתוג מחדש כליגת האלופות, רונלד קומאן שב לברצלונה כמאמן ראשי.
אין ספק שהוא מגיע בתקופה מאתגרת. הקבוצה הפסידה את האליפות לראשונה מזה שנתיים, הובסה ע"י באיירן מינכן בליגת האלופות וסיימה חמש שנים ללא זכייה במפעל. אה כן, ולאו מסי לא רוצה לשחק בה יותר. סוארס נזרק, ואולי גם עוד מספר שחקנים לא מבוטל, בעיקר המבוגרים שבהם, האמון של האוהדים בהנהלה נסדק וייתכן שיוקדמו הבחירות הפנימיות לנשיאות המועדון. ואם כל זה לא מספיק, באה הקורונה והפכה את כל העסק לבלגן אחד גדול, בייחוד בכל הנוגע לרכישות נוצצות.

1 צפייה בגלריה
קומאן מוצג
קומאן מוצג
קומאן
(צילום: AFP)

קומאן הותיר את חותמו כמאמן של קבוצות קטנות או לא גדולות מאוד. על כך יעידו תאריו באיאקס, בוולנסיה ובאלקמאר, כמו גם הצלחה סבירה כמאמן סאות'המפטון. הוא גם ידוע כמאמן שמאמין בצעירים, מקדם אותם ונותן להם הרבה דקות. אלמלא היה עוזב את נבחרת הולנד, איתה זכה במקום השני בליגת האומות, היה גם מצליח לעשות איתה משהו ביורו. אולי אפילו זכייה, מי יודע.
אם מסתכלים על הספקטרום שבין דיקטטור כמו מוריניו למאמן מוטיבטור כמו זידאן, קומאן נמצא באמצע. עד כה זה עבד לו לרוב. האם זה יסתדר גם בברצלונה, ללא ספק האתגר הגדול ביותר בקריירת האימון שלו? ימים יגידו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.