כמו המשפט הידוע "גם את רומא לא בנו ביום אחד", כך סיפורו של ג'ובאני די לורנצו. מאז הגעתו לנאפולי ב-2019, המגן בן ה-29 הוכיח שאם ממשיכים לעבוד אז בסוף קוטפים את הפירות, וכאחד שעלה על רכבת ההרים מהליגה השלישית היישר אל הצמרת של ארץ המגף הוא יודע זאת מקרוב. כיום הוא בורג משמעותי בעונת שיא של המועדון שדוהר להישגים מדהימים.
כאשר החל את דרך הבוגרים שלו במדי רג'ינה, הקבוצה שיחקה בליגת המשנה, ואז הושאל לקואנו הקטנה ששיחקה בליגה השלישית. ההשאלה למאטרה, היום בליגה הרביעית, לא נראתה ככזו שתעשה הבדל בקריירה המדשדשת, אבל דווקא שם הוא החל לתפוס תאוצה. אחרי עבודה משובחת במדיה הגיע מעבר משמעותי אל אמפולי, שלמעשה שינה את חייו של ג'ובאני. כבר בעונתו הראשונה במדיה הקבוצה חזרה לסרייה א'. מאז די לורנצו תקע יתד בליגה הבכירה, הוא התבגר והתקדם, ובקיץ 2019 הגיע המעבר לנאפולי תמורת 8 מיליון אירו.

1 צפייה בגלריה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
ג'ובאני די לורנצו ויקטור אוסימן חביצ'ה קברצחליה
די לורנצו עם אוסימן וקבארצחליה
(צילום: צילום: Francesco Pecoraro/Getty Images)

עם הגעתו לדרום איטליה די לורנצו הפך להיות מנהיג ואולי השחקן הכי עקבי במועדון, והוא שומר על זה עד עכשיו. עד כה הוא הספיק ליטול חלק ב-172 משחקים ב-3 וחצי העונות האחרונות, מונה לקפטן, ויכולתו תפסה את עינו של מאמן הנבחרת האיטלקית רוברטו מנצ'יני, שבסוף שילב אותו כשחקן הרכב בקמפיין היורו שנגמר בזכייה.
העונה, האחריות של הקפטן המקומי גדלה בעקבות עזיבותיהם של שחקני מפתח, ואחד הבולטים בהם הוא כמובן הבלם קאלידו קוליבאלי. די לורנצו הצליח לגבש בצורה מרשימה את החלק האחורי, ונאפולי רושמת נתוני שיא עד כה - ספגה בליגה 16 שערים בלבד ורצה לאליפות בקלילות, לראשונה מאז 1990. בנוסף לכך היא נהנית מעונה היסטורית בליגת האלופות, הרבה מכך בזכות המנהיג ההגנתי שלה שעושה הכל בשקט. ככה זה כשהמדיה מדברת לרוב על חביצ'ה קבארצחליה ועל ויקטור אוסימן, ומשאירה לדי לורנצו לעבוד בשקט ולנתב אותה לגדולה.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.