בסוף השבוע שעבר, ריאל מדריד שיחקה נגד פרטיזן בלגרד אצלה מופיע הישראלי ים מדר במסגרת רבע הגמר ביורוליג. עד כאן שום דבר חריג. אבל זמן קצר לסיום המשחק, עבירה של סרחיו יול מריאל (לא מתאים לו, אגב) החלה קרב אגרופים בינו לבין קווין פאנטר מפרטיזן. עד מהרה, משחק כדורסל שגרתי הפך לשדה קרב בו היו מעורבים 21 אנשים שונים שהורחקו, בהם שני השחקנים שהתחילו את המהומה. הקבוצות נקנסו בסכומים משמעותיים, חלק מהשחקנים קיבלו עונשי הרחקה להמשך הסדרה והעונה, והאירוע המביש זכה לגינוי מפי כל איש ספורט המכבד את עצמו - בענף ומחוצה לו.
הוויכוח הגדול הוא על חלקו של גרשון יאבוסלה באירוע. המכה שאיתה הצרפתי שלח את דנטה אקסום מהקבוצה הסרבית לפרקט (הנפגע קרע גיד בבוהן וירד על קביים) אינה קשורה לכדורסל. היא מקושרת לקטטת רחוב או ענף כדוגמת היאבקות. העונש המגוחך שהוטל עליו, חמישה משחקים, הוא בושה וחרפה לענף. אם זה היה תלוי בי, הייתי מרחיק את השחקן עד סוף חייו מהיורוליג בפרט ומכדורסל בפרט. בנוסף יש לזכור, שאקסום יכול היה לסיים את האירוע כנכה לצמיתות. המכה היא אירוע פלילי, לא במסגרת מאבק על כדור או כדומה.

1 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה
שחקן ריאל מדריד גרשון יאבוסלה
יאבוסלה
(EPA)

הלקח העיקרי הוא להציב בפני השחקנים, המאמנים ויתר אנשי הצוות עונשים חמורים ומרתיעים. יש גבולות שאסור לחצות. מעבר לזאת, רצוי שגם בעלי קבוצות ילמדו את הלקח. לפני שאתם רוכשים שחקנים, לימדו היטב את האופי ואת הרקורד שלהם. הכישרון שלהם הוא רק פרמטר אחד מני רבים. ולסיכום - מי ייתן שמעכשיו ועד לסוף העונה הנוכחית נשמע על היורוליג בנסיבות חיוביות בלבד.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.