ליגת העל, בעקבות הספונסר החדש, נקראת החל מהעונה ליגת One-Zero, אבל בעקבות התוצאות שראינו בשני המחזורים הראשונים אולי כדאי לקרוא לה בשם אחר: ליגת ארבע-חמש-או שש. אפשר אולי לקרוא לה ליגת שש-בש. כי נראה שמעולם לא היו פערים גדולים יותר בין הגדולות לקטנות. אם לדייק, נראה שיש ליגה של שלוש גדולות - מכבי חיפה, הפועל באר שבע ומכבי ת"א - יש ליגה נמוכה יותר של מכבי נתניה ואז יש ליגה של עשר קבוצות.
מכבי ת"א כבר עם הפרש שערים של 0:11, אחרי שני משחקים מול בני ריינה והפועל חדרה. הפועל באר שבע נתנה חמישייה קלילה לבית"ר ירושלים. מכבי חיפה התמודדה עד כה רק מול מכבי נתניה וזה היה קשה יותר, אך עדיין נגמר ברביעייה ירוקה, ונזכיר שאותה נתניה נתנה 1:4 קליל לרשת של בית"ר ירושלים במחזור הראשון.

1 צפייה בגלריה
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים
זהבי והחברים חוגגים
(צילום: עוז מועלם)

בכל מפגש כזה בין אחת הגדולות לאחת מעשר ה"קטנות", נראו אותן קטנות לא שייכות לליגת העל. כמובן שזו ממש לא המציאות ותוכלו לראות זאת במפגשים בין הקטנות, אבל פערי האיכות שיש היום בין שלוש הגדולות ליתר הם פשוט גדולים מדי. בעיקר אמורים הדברים לגבי מכבי ת"א ומכבי חיפה, עם עומק אדיר שיש להן בסגל, עומק המאפשר להן לעלות גם בהרכב "משני" ועדיין לא להיפגע באיכות ולהעמיד הרכב שיהיה טוב בהרבה משל היריבה. הדבר הזה יהיה מאוד משמעותי למכבי חיפה והפועל באר שבע שצריכות להתמודד גם באירופה.
אין היום קבוצה בליגת העל, מחוץ לשלוש הגדולות, בה יש שחקני הרכב ברמה של פארפה גיאגון, מאוויס צ'יבוטה, ניקיטה רוקאביצה, גבי קניקובסקי, דור פרץ, מוחמד אבו פאני ועוד, שכרגע הם שחקני ספסל או רוטציה במכביות מתל אביב וחיפה.
כמו שזה נראה, אנחנו הולכים לליגה שבה אחוזי ההצלחה של שלוש הגדולות יהיו גבוהים מאוד וכל שמיטת נקודות של אחת הגדולות מול אחת הקטנות תהיה נדירה וקריטית. יכול מאוד להיות גם, שבניגוד לקלישאה שאומרת שאליפות לוקחים נגד הקטנות, העונה המפגשים הישירים בין שלוש הגדולות הם אלה שיכריעו את גורל האליפות.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.