קיליאן אמבאפה לא מפחד מההשוואות לכריסטיאנו רונאלדו. ביום שלישי האחרון, ראינו את הצרפתי עולה לסנטיאגו ברנבאו המחודש, מקבל את הספרה 9 לראשית דרכו, ממש כמו הפורטוגלי. כמו כריסטיאנו, נופף הצרפתי בידיו, ניער את חולצתו ואף הלהיב את הקהל באותו משפט שהשתמש אלילו. כל הסימנים מראים על הכוכב הצרפתי שהוא רוצה להפוך למה שהיה הפנומן במדריד. אך בשביל זה, עליו לעמוד ב1-0 קריטריונים חשובים עליהם הוא חייב לשמור, בשביל להגיע לאותה דרגה שבה עזב רונאלדו.
1. זמן. רונאלדו לא נהפך למה שאנחנו זוכרים ממנו ביום אחד, גם לא בשנה וגם לא ב-5 שנים. רונאלדו נשאר בבירה למשך 9 שנים שלמות, ולשיאו הוא הגיע דווקא בעונותיו האחרונות במועדון. אם אמבאפה רוצה להפוך את חלומו למציאות, הוא צריך סבלנות.

1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)

2. יציבות. אחד מהדברים שמאפיינים את הפורטוגלי, היא היציבות עליה שמר במשך עשורים. כריסטיאנו כמעט ולא נפצע, כמעט ולא החמיץ משחקים כמו שלא החמיץ בעיטות וכמעט שלא הוחלף, שהרי תפקידו החשוב ביותר של שחקן גדול הוא לשמור על כשירותו בעזרת מקצועיות ומחויבות רבה, ועל אמבאפה לעבוד קשה בשביל להיות יציב כמו רונאלדו.
3. אישיות. רונאלדו במהלך השנים בנה לעצמו תדמית ואישיות מיוחדת, שגרמו לו להיחקק בזכרונם של מיליונים. הוא לעולם ייזכר כמקצוען, תחרותי ואייקון גם מחוץ למגרש. אלו דברים שאמרבפה כבר התחיל לעבוד עליהם, אבל כאשר עכשיו הוא על הבמות הגדולות ביותר, הוא יכול רק להעצים זאת.
4. השפעה על המשחק. רונאלדו שינה את הכדורגל מן הקצה אל הקצה. באתלטיות והטכניקה אותן הציג בשיאו קשה מאוד להתחרות. רונאלדו הביא דברים חדשים לעולם הכדורגל, ואמבאפה צריך לחשוב טוב מאוד כיצד הוא משאיר את חותמו בעולם.ֿ
5. שיאים. אין ספק שאם יש משהו שרונאלדו יכול להתגאות בו, אלו כנראה השיאים שניפץ וריסק בריאל מדריד ובכלל. מאז שהוא עזב את הליגה הספרדית, שיאן הכיבושים של הלה ליגה מדי שנה לא עולה לרוב על אזור 25 השערים, בעוד כאשר רונאלדו שיחק בבלאנקוס, היה כובש למעלה מ-30. אמבאפה כבר שבר שיאים בפריז סן ז׳רמן, אבל עכשיו הוא מגיע לליגה בכירה יותר, והוא צריך להוכיח את עצמו עוד יותר.
6. תארים. רונאלדו זכה בכל תואר אפשרי בריאל מדריד, והראה את גדולתו בכך שהניף גביע אחרי גביע, כאילו היה מכונה. הרעב שלו לא עצר לעולם, והוא הצליח לזכות בליגת האלופות 3 פעמים ברציפות. לאמבאפה, לעומתו, אין עדיין אף לא צ׳מפיונס אחד.
7. הופעות גדולות. רונאלדו תמיד היה שם כשהיה צריך אותו, ובטח במשחקים הגדולים. הוא כבש 4 שערי גמר בליגת האלופות, ובכל פעם שהיה צריך גולים המשחק היה הולך אליו. אמבאפה כבר הוכיח פעם אחת שהוא עשוי מהחומר הזה, כאשר הבקיע שלושער בגמר המונדיאל האחרון, אבל בליגת האלופות לא ראינו ממנו כמעט כלום בנוקאאוט של עונות האחרונות, ובטח שלא בשתי אליפויות אירופה האחרונות.
8. קהל. רונאלדו הוא כנראה השחקן הנערץ ביותר אי פעם. החל מהחגיגה המפורסמת, ועד הפופולריות העצומה ברשתות החברתיות. רונאלדו הוא ההשראה הגדולה ביותר עבור הילדים שגדלו להעריץ אותו. בדומה לכריסטיאנו, לאמבאפה יש סיפור חיים מעורר השראה וגם הוא כבר צבר מיליוני אוהדים ברחבי העולם, אבל עד לרונאלדו יש עוד דרך ארוכה.
9. שיתוף פעולה. אין ספור מאמנים ושחקנים התחלפו מסביב לרונאלדו במהלך שנותיו בריאל מדריד, אך זה מנע ממנו להיות השחקן הגדול שהוא. המאמנים נתנו לו את החופש בהתקפה, ורונאלדו למד לנצל את הטוב של חבריו להרכב. אמבאפה גם הוא יודע שהוא מגיע לקבוצה חדשה עם שחקנים שהוא לא שיחק איתם לעולם, אך שחקן גדול באמת לא נותן לאחרים להוריד אותו.
10. מנהיגות. רונאלדו הוא מנהיג על המגרש. הוא יודע לנהל את הקבוצה תוך כדי משחק, ולהרים אותם מורלית כשצריך. לאמבאפה אין כמעט ניסיון במנהיגות שכזו, וכאשר הוא מגיע לקבוצה מנוסה כל כך, הוא יכול ללמוד כל כך הרבה מהשחקנים הותיקים שמסביבו, כמו לוקה מודריץ' או דני קרבחאל.
רק הזמן יגיד אם קיליאן אמבאפה יגדל להיות אחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה כמו שרונאלדו נהיה, אבל כל הסימנים מראים שהוא מסוגל.
גם אתם רוצים להיות פרשנים? התחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.