כירושלמי, אני אוהד את הפועל ירושלים בכדורסל לפחות 20 שנה, מימי מלחה האינטימיים ומלאי האדרנלין עם הזכייה ביול"ב, דרך אכזבות כמו ההפסד הצורב ההוא למכבי ראשל"צ, ועד הזכייה באליפות היסטורית. אולי בגלל זה התבאסתי מאוד כשהיה ברור משלב מוקדם שהעונה הזאת קורסת לנו בין הידיים.
עם כל הכבוד לחזון של הפועל השנה, בורגוס ניצחה אותנו כי היא הייתה מאומנת וטובה יותר, והניסיון להתחיל את העונה במשחקי נוק אאוט הרי גורל הסתיים באקורד צורם. במישור המקצועי, ההתבססות הבלעדית על הכתפיים של בראון ותומאס מיצתה את עצמה מזמן, וכרגע הפועל היא קבוצה חולה וחסרת מעוף. אבל במקום לשקוע במחשבות נוגות על הפסדים בהפרשים גבוהים בעונה גרועה היסטורית (גם, אבל לא רק בגלל הקורונה), בואו נחשוב על העתיד. איך לדעתי מתחילים לשקם את הנזקים ומחזירים את הצבע ללחיים של האוהדים?
1 צפייה בגלריה
תמיר בלאט
תמיר בלאט
תמיר בלאט
(צילום: ראובן שוורץ)
בתור התחלה, ירושלים חייבת להחתים מאמן ישראלי בכיר, בין אם זה קצורין, דרוקר או אחרים. העיקר שהמאמן החדש יהיה כזה ששם דגש קודם כל ולפני הכל על הגנה. והכוונה כאן היא לא לכופף ברכיים רק כשנוח, אלא להציב רף של אינטנסיביות הגנתית חסרת פשרות שלוחצת ומשבשת את המשחק של היריב משריקת הפתיחה.
על ספיגת השלשות המסורתית וחדירות הצבע של הפועל לאורך השנים אין מה להרחיב ונכון לטפל בהן מן היסוד. אני יודע שכשאנחנו שומעים או קוראים משפטים כאלה, נהוג לגלגל עיניים ולקבל את המצב כגזירת גורל. האם זה באמת כך? העובדה היא שיש מספיק קבוצות דלות תקציב שמגיעות לצמרת הליגה בזכות טריפת המגרש והאגרסיביות, כמו גלבוע/גליל והפועל חיפה. רצוי גם להביא שחקנים שקולעים לפחות 70% מהעונשין, כי להפסיד על החלטות כאלה זה פשוט ביזיון למקצוע. הפועל רק תרוויח מהרגלים כאלה לאורך זמן.
אחרי שהוחתם מאמן ישראלי עם יסודות הגנה עמוקים, אפשר להתפנות לעבודה חזקה על העמדות הכי חשובות - רכז ישראלי בכיר במקומו של בלאט, כמו שוכמן, הובר או בן משה, ועוד רכז זר. אליהם להוסיף סנטר זר ואגרסיבי שלא מפחד להתלכלך, וסנטר משלים כמו סורוקין, קופרברג ואחרים. אחד המקומות שנכווינו בהם השנה במיוחד הוא הסגל הישראלי. אמנם ירושלים החזירה את אדם אריאל כישראלי בכיר, זה כידוע ממש לא החזיק ותרומת הישראלים הייתה יחסית נמוכה.
אם הפועל ירושלים רוצה לחזור להיות קבוצה דומיננטית, חייבים להחתים עוד לפחות שלושה ישראלים, כשאחד מהם הוא פורוורד- למשל קררה, שמחון או אביבי. לגבי זרים, השבועות האחרונים פגעו בהפועל קשות. למרות זאת, סקאוטינג איכותי והחתמת שחקנים רעבים שרוצים להוכיח את עצמם כמו סלדן, אוונס, פאת'ר, אנגולה ואחרים, יוכלו לחולל פלאים.
הדבר הראשון שמגיע לנו כאוהדים מספר 1 במדינה הוא שהקבוצה החדשה שתיבנה בקיץ תכבד את הסמל ותתאמץ. הקלישאה היא ש"יש דרך להפסיד". אני מרגיש שהדרך הזו אבדה, ואהיה בין הראשונים להתלהב כשאראה על הפרקט קבוצה נלחמת, מפרגנת ואדומה בנשמה. עבודה נכונה של הקברניטים הלפרין, הראל וחומסקי תוכל להביא לתוצאה מספקת וחוויית כדורסל משודרגת. יאללה הפועל!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.