מדוע ניסו אביטן צריך לאמן את הפועל באר שבע? הכי קל ופשוט להתחיל בתשובה: "כי הוא בן העיר". אז זהו, שלא! אנחנו כבר מזמן לא הדור של "מגיע לי כי אני יליד העיר" וכל אותם משפטים מפוצצים. ניסו צריך לאמן את הפועל באר שבע כי הוא מקצוען בראש ובראשונה. נקודה! רק לאחר מכן בן העיר. גילוי נאות: ניסו הינו חבר ילדות, ויחד שיחקנו בקבוצת הנערים של הפועל באר שבע, האחרונה למיטב זכרוני שזכתה באליפות המדינה בשנת 1987.
במשך 22 שנה לא אימן את הפועל מאמן שהוא בן העיר, וישנן לא מעט סיבות לכך, חלקן טובות יותר, חלקן פחות. הדעה הרווחת אצל "מובילי דעת קהל" היא שהשכל, הכישרון והיכולת נמצאים במרכז ואילו אלו שבדרום נשארו בפרובינציאליות, שלא לומר שכונתיות. ויש כאלה שיגידו שלמרות השינויים הרבים בעיר בכלל ובמועדון בפרט, "השכונה" מאיימת ואורבת בפינה כדי לחרב את כל ההישגים של השנים האחרונות. אין לי ספק שזה עדיין הלך הרוח.

1 צפייה בגלריה
ניסו אביטן
ניסו אביטן
ניסו אביטן
(צילום: אורן אהרוני)

כל אוהד כדורגל מכיר את האגדה הזו: "רק מאמן חיצוני ולא מהעיר, שלא יהיה מעורבב בפוליטיקה העירונית, יוכל להוביל את באר שבע להישגים". במבחן התוצאה זה היה נכון עד קיץ 2020. שני מאמנים (ברק בכר ויוסי אבוקסיס) ידעו להוביל את באר שבע להישגים נפלאים בחמש השנים האחרונות, אך בל נשכח את התמיכה הפיננסית האדירה והשינויים הארגוניים שהנחילה אלונה ברקת במועדון, שהובילו להישגים אלו. האם ללא משאבים אלו הם היו מגיעים להישגים הללו? אנחנו יודעים את התשובה - לא!
עם מטרופולין של כמעט 300 אלף איש, הייתכן שלא יימצא אחד שראוי לאימון קבוצת הפועל באר שבע? תם ונשלם? לא יהיה יותר מאמן מבאר שבע להפועל באר שבע? זהו זה - אני חושב שהגיע הזמן לשנות את החשיבה ולתת לניסו את המושכות לאימון הקבוצה. לפני היותו בן העיר, ניסו הוא אישיות סוחפת, מחנך, ומאמן מקצועי ברמות הגבוהות ביותר שידע להגיע להישגים כשחקן וכמאמן נוער ובוגרים. מי שבגיל 14 עלה לראשונה לדשא בווסרמיל, גדל בכל מחלקות הנערים והנוער, היה מלך השערים בכל שנתון וידע לסחוף אחריו את כולנו. ניסו חי ונושם את העיר ואת האווירה שבה, ואני בטוח שיידע להביא את הרקע האישי כיתרון ולא כחיסרון לתפקיד המאמן.
אני פונה לאלונה, לראש העיר מר רוביק דנילוביץ' שהיה חלק מאיתנו באותה קבוצת נערים מופלאה, לאסי רחמים, כיום מנכ"ל הקבוצה, שהיה השוער הנפלא שלנו, וליו"ר המועדון מר איתי בן זאב: הגיע הזמן לתת את המושכות לניסו אביטן, אין ראוי ממנו לבחירה בתפקיד על פני כל מאמן ישראלי אחר. אוסיף ואומר - תראו את החיבור של הקהל עם חזרתו של אליניב ברדה לקבוצה. לקהל קל וטבעי להתחבר למישהו שהוא בן המקום. רק לחשוב על סגירת המעגל הקסום של הילד שגדל בבניין בן 8 הקומות שהשקיף על וסרמיל, שבכה בכאב רב ביום בו הפסדנו בגמר גביע המדינה לנערים נגד הפועל ת"א בשנת 1987, מקבל לידיו את המועדון בו גדל והשקיע את מיטב שנותיו.
תנו לניסו לנצח עבור כולנו. זו הגאווה הכי גדולה שיכולה להיות לנו כאוהדים ובני העיר, שסוף סוף אחרי 22 שנה אחד משלנו ומאיתנו יוביל את המועדון שכולנו אוהבים. ניסו, אין ראוי ממך!
*הכותב הוא מנכ"ל אורט העולמי
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.