פרסנל קימפמבה לקח בשבת מגפון וניגש ליציע האוהדים האורחים במונאקו. הבלם, שגדל בפריז סן־ז'רמן ומשחק במועדון כל הקריירה שלו, החל לנאום. הוא ביקש את תמיכת האוהדים, התנצל על היכולת והסביר שדברים יכולים שוב להשתנות לטובה. שחקן שמתנצל בפני האוהדים ביציע הוא סימן לקבוצה במצב לא טוב, אבל במקרה של פ.ס.ז' זה אפילו לא הסיפור כולו. קימפמבה, בעצם השיח שלו עם האוהדים, גם הפר את ההוראה של הקפטן מרקיניוס.
אוהדי פ.ס.ז' שרקו בוז לאחר ההפסד, שהגיע כמה ימים לאחר שהקבוצה הודחה מהגביע על ידי היריבה השנואה ביותר שלה, מארסיי, ומרקיניוס הורה לשחקנים לרדת לחדר ההלבשה, לא לגשת ליציע. רק קימפמבה וג'אנלואיג'י דונארומה פעלו אחרת. הצרות תוקפות את פ.ס.ז' מכל כיוון, וזה היה רק מקרה אחד מבין כמה אירועים שליליים שאופפים את הקבוצה לאחרונה. כל זה קורה לפני המשחק הכי חשוב של הצרפתים העונה – שמינית גמר ליגת האלופות מול באיירן מינכן, הערב בפריז.
3 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה ניימאר לאו מסי
קיליאן אמבאפה ניימאר לאו מסי
פריז בלהות. אמבאפה, ניימאר ומסי
(צילום: גטי אימג'ס )
זה משחק שיכול היה להיות גם הגמר. בעצם הוא היה גמר, ממש לא מזמן, גמר הקורונה ב־2020 שבו ניצחה באיירן 0:1 משער של קינגסלי קומאן. הפרויקט השאפתני ומפזר הכספים של פ.ס.ז' היה קרוב מאוד, אבל התואר האירופי עדיין לא הגיע לעיר האורות. מאז הספיק להצטרף שחקן אחד לא רע בשם לאו מסי והנה עוד הזדמנות, יש שיגידו ההזדמנות האחרונה, מי יודע מה יקרה אם סן־ז'רמן תודח כבר בשמינית הגמר.

העיניים על מסי

לפני כמה ימים פורסמו שמותיהם של שלושת המועמדים הסופיים לתואר שחקן העונה של פיפ"א – מסי, קיליאן אמבאפה וקארים בנזמה. שני שחקנים מאותה קבוצה, שניים שכיכבו כל הדרך למפגש ראש בראש בגמר המונדיאל, ועדיין, למרות שהם יחד, באיירן פייבוריטית, וזה אפילו לא קשור לשאלת כשירותו של אמבאפה, אלא פשוט לאיך שהקבוצה הצרפתית נראית בשלב זה של העונה. השנה החדשה באה רע לפריז. היא הופיעה בעשרה משחקים בשנת 2023 וניצחה רק בחמישה – שניים מהם בגביע נגד קבוצות מהליגות השלישית והשישית, בעוד שלושת ניצחונות הליגה הושגו מול קבוצות מהחצי התחתון של הטבלה. ארבעה משחקים היו מול יריבות חזקות, שמדורגות בין שש הראשונות בצרפת, ופ.ס.ז' הפסידה בכולם.
אמבאפה הוא מלך השערים של ליגת האלופות בינתיים, ועד המונדיאל היה ברור שהוא האיש המרכזי, אבל החלוץ נפצע והיה בספק למשחק הערב. אחרי המשחק האחרון, ההפסד למונאקו, אמר המאמן כריסטוף גאלטייה שהוא לא מאמין שאמבאפה יוכל לשחק, אבל כוכב העל חזר להתאמן במפתיע, גם אם רק בצורה חלקית, והוא יהיה הערב בסגל.
3 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
שחקן פריז סן ז'רמן לאו מסי
העיניים עליו. לאו מסי
(EPA)
אמבאפה לא יפתח, ושוב כל העיניים על מסי. שוב, כאילו הוא לא היה במרכז תשומת הלב של העולם רק לפני חודשיים. מסי היה לא רע בכלל ברוב הדקות שלו מאז המונדיאל, אבל גם הוא לא הועיל מול הקבוצות החזקות, כמו מארסיי למשל. ואז הגיעו דיווחים סותרים בנוגע לעתידו של מסי במועדון, סאגה שלא תסתיים בקרוב, וגם פציעה. אבל מסי ישחק מול באיירן.

הבעיה של ראמוס

ומה עם הצלע השלישית? המצב בגזרת ניימאר נראה קטסטרופלי. הברזילאי סבל מפציעה בקרסול ובמעט הדקות ששיחק לאחרונה בקושי הורגש. שלשום הגיע עוד עניין, פרסום בל'אקיפ על עימות בינו לבין המנהל המקצועי, לואיס קמפוס, בחדר ההלבשה אחרי המשחק מול מונאקו. קמפוס האשים חלק מהשחקנים בחוסר אגרסיביות, וניימאר, שלא אהב לשמוע את הדברים, החליף עם קמפוס מילים קשות בפורטוגזית, שפת האם של שניהם.
גאלטייה דווקא הסכים עם המנהל המקצועי שלו. "היה חוסר באינטנסיביות מהצד שלנו וכרגע זה המצב הקבוע של הקבוצה", אמר המאמן ברגע של כנות שמרגיש גם מעט כמו חוסר אונים. "אני לא יכול להתחבר ולומר שזה לא המצב של הקבוצה. מוזר לומר זאת כמאמן של פ.ס.ז', אבל זו המציאות. אני מודאג מהמשחק מול באיירן".
3 צפייה בגלריה
שחקן פריז סן ז'רמן סרחיו ראמוס
שחקן פריז סן ז'רמן סרחיו ראמוס
איך יתמודד עם ההתקפה המהירה של באיירן? סרחיו ראמוס
(AFP)
יש לו ממה להיות מודאג. גם באיירן לא חזרה טוב מפגרת המונדיאל, אבל היא התעוררה לאחרונה, והשחקנים שלה נראים שוב מהירים יותר מהיריבים. לירוי סאנה ואלפונסו דייויס, שניים מהשחקנים המהירים בעולם, יפגשו בין היתר את סרחיו ראמוס, שבמשחק מול מארסיי נראה איטי מאוד, זאת גם בהשוואה לשחקנים פחות מהירים מאלה שיש לאלופת גרמניה.
את היכולת של כמה משחקני פ.ס.ז' בשבוע האחרון אפשר לתרץ גם בווירוס שתקף חלק לא קטן מהם וגרם להם להקאות. חלקם לא שיחקו מול מונאקו או לא פתחו בהרכב, אבל למשחק הבית מול באיירן הערב הקבוצה אמורה לקבל בחזרה כמעט את כל השחקנים, בראשם מסי, וגם את מרקו וראטי ואשרף חכימי.
לכן, גם אם פ.ס.ז' לא במקום מושלם, מצבה לא אבוד לגמרי, ממש לא. מסי שם, כוכבים אחרים שם, ובאיירן, כאמור, לא נמצאת באיזו עונת שיא, רחוק מכך. בכל מקרה, התחושה היא שלפחות עבור כוכבי ההתקפה של פ.ס.ז' זו כנראה ההזדמנות האחרונה לעשות משהו יחד. אמבאפה מתוסכל, שוב יש דיבורים על מעבר אפשרי לריאל מדריד. לא ברור איפה מסי ישחק. ניימאר צפוי לעזוב. זה אולי הצ'אנס האחרון, ונקודת הפתיחה לנצל אותו רחוקה מלהיות אידיאלית.
פורסם לראשונה: 10:58, 14.02.23