הגרלה קשה מזו לפתיחת העונה בני־סכנין לא הייתה יכולה לדמיין – אבל מתוך האתגר יכולים לצמוח דברים גדולים. במחזור הראשון, לפני חלון הנבחרות, היא יצאה לדרך בסערה עם 1:3 ביתי על מכבי ת"א שנתן לה המון תיאבון להמשך, ומחר (שבת, 20:30) כבר מחכה לה משחק בסמי עופר מול האלופה מכבי חיפה, והיא תנסה להוכיח שהניצחון על סגנית האלופה לא היה מקרי.
אוהדים רבים התפלאו על התוצאה המרשימה במשחק הפתיחה, אבל גם במועדון התפלאו בגלל התגובות – הרי בסכנין עצמה משוכנעים שבנו הקיץ קבוצה חזקה. והבסיס שלה, העוגן שמנהל את העניינים על המגרש, הוא בירם כיאל. בגיל 33, ואחרי שנים נפלאות באירופה, הוא התחיל עונה שנייה במועדון עם יכולת גבוהה במיוחד מול הצהובים. עכשיו הקשר ששיחק בסלטיק, ברייטון וצ'רלטון רוצה המשכיות מול המועדון בו גדל: "למכבי חיפה יש את הסגל והקהל הטובים בארץ. צריכים לקרות הרבה דברים כדי שנחזור עם תוצאה חיובית. זו משימה קשה, אבל אפשרית".
3 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
בירם כיאל. העוגן של סכנין
(צילום: עוז מועלם)

"אוהב את המשחק"

לראשי סכנין, שמתייחסים לכיאל כהרבה יותר מעוד שחקן בסגל, היה ברור לגמרי שכל התוכניות לעונה הקרובה מתחילות בו, ולכן היו נחושים לעשות הכל כדי להשאיר אותו. הפועל באר שבע שמה עליו עין הקיץ, אחרי שהרשים בקאמבק שלו לליגת העל – ובסכנין סירבו. "זה כבוד שמועדון גדול כמו באר שבע רצה אותי", אומר כיאל. "הצעה כזו מראה שיש לי עוד מה לתרום. בסופו של דבר נשארתי בסכנין וטוב לי מאוד מכל הבחינות".
זאת הקבוצה האחרונה שתשחק בה? "בעולם הכדורגל צריך לשאוף תמיד להיות בטופ של המשחק, משמע להיות רעב להצלחה ולהישאר בפרונט. לא אדבר על סוף הקריירה, כי אני לא רואה אותו מול העיניים. אני כן רואה איך אני מצליח עוד ועוד, שמח על כל מה שקורה איתי היום, ומבחינתי אמשיך להיות רעב כי אני אוהב את המשחק".
הקבוצה הרשימה מאוד בניצחון על מכבי ת"א. זה סימן למה שנראה מסכנין העונה? "השנה שעברה הייתה קשה מאוד, עם הקורונה וחילופי המאמנים, אבל בסופו של דבר נשארנו. השנה בנינו משהו חדש. אנחנו מנסים לעשות משהו גדול שיזכיר את הימים היפים של סכנין, כדי שהקהל יתחבר למועדון מחדש. אנחנו לא מדברים על תואר, אבל אני מאמין שאם נמשיך להראות את העוצמות והאנרגיות הטובות שלנו, אז הכל אפשרי, וזה היופי בכדורגל".
3 צפייה בגלריה
בירם כיאל
בירם כיאל
באר שבע רצתה. סכנין סירבה
(צילום: ראובן שוורץ)
אתה אומר "בנינו". נשמע כאילו אתה חלק מההנהלה. "אני בקשר טוב מאוד עם ההנהלה והמאמן שרון מימר. אני לא אומר את המילה האחרונה במועדון, אבל אם רוצים להתייעץ איתי, הטלפון שלי תמיד פתוח – ולא רק בעניינים מקצועיים. אני חלק מהדבר הטוב שנבנה פה. אנחנו רוצים שיהיו פה תנאים הכי טובים, כדי שלשחקנים יהיה נוח והם יוכלו להביא את היכולות שלהם למגרש".

"צריכים לחיות יחד"

כיאל היה חלק מנבחרת ישראל בתחילת העידן האוסטרי, אבל מיעוט הדקות שלו בסוף הקריירה האירופית הוביל לכך שאיבד ממעמדו. מי שפעם היה קבוע ב־11 פתח לאחרונה בהרכב בנובמבר 2019, לפני קרוב לשנתיים, ומאז ההופעה היחידה שלו במדים הלאומיים הייתה כשעלה ל־11 דקות בתיקו 1:1 מול סקוטלנד לפני חצי שנה.
את המשחקים האחרונים ראה מהבית, אבל גם לו יש מה לומר בעניין סערת מונס דאבור: "כולנו נפסיק להתעסק בציוצים ובפוסטים האלה ברגע שנפנים את המשפט 'על האדמה הזאת אנחנו צריכים לחיות יחד'. במדינה הזו חיים יהודים, ערבים, מוסלמים ונוצרים, כולם יחד".
3 צפייה בגלריה
מונס דאבור
מונס דאבור
מונס דאבור. "לכל אחד יש את הדעות שלו"
(צילום: עוז מועלם)
אולי כדאי להימנע מפוסטים כאלה? "אפשר להגיד למישהו לא לפרסם ברשתות החברתיות מה שהוא חושב? לכל אחד יש את הדעות שלו, ואי אפשר להיכנס לפרטיות ולמחשבות של אנשים".
וילי רוטנשטיינר ספג השבוע הרבה אש. "על מה - על הניצחון על אוסטריה? וילי בן אדם טוב ואיש מקצוע ברמה גבוהה שאני מעריך".
מתי נראה אותך שוב במדי הנבחרת? "זה שאני בסגל הרחב מראה על משהו. אני צריך להוכיח את עצמי על הדשא, ורק וילי יחליט".
מה אתה חושב על הכוונה של משה חוגג לעזוב את בית"ר ירושלים? "הלוואי שיהיו כאן עוד הרבה אנשים עם מחשבות על שוויון ודו-קיום כמו של חוגג. אני התחברתי לכוונות שלו".